Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Ședința de luni a Senatului

Universitatea din Oradea

Ședința de luni a Senatului

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 1 iulie 2013

Senatul Universității din Oradea a aprobat luni repartizarea cifrei de școlarizare pentru studii universitare de licență și de masterat în anul universitar 2013/2014. Astfel, din cele 5.772 de locuri, cât reprezintă capacitatea de școlarizare la studii de licență, 1.520 sunt bugetate, iar 4.252 cu taxă. În cazul studiilor de masterat, din 2.973 de locuri, 700 beneficiază de alocații bugetare, în timp ce 2.273 sunt în regim cu taxă. Cifra de școlarizare bugetată este aproape la același nivel cu cea din anul universitar curent.
a. Membrii Senatului Universității din Oradea au adoptat modificări la Procedura privind fundamentarea, încasarea și evidența taxelor aferente procesului de învățământ. În urma analizei criteriilor privind fundamentarea taxelor de școlarizare a fost adoptată propunerea de elaborare a unei Note de fundamentare unitară a taxelor, menită să sprijine conducerea departamentelor/facultăților în aceste operațiuni.
b. Senatul Universității din Oradea a aprobat propunerea conf. univ. dr. Sorin Borza ca, într-o ședință viitoare, Comisia de Etică să prezinte un raport detaliat asupra activității desfășurate, accentuând cu deosebire soluțiile date în cazuri care au adus atingere imaginii instituției universitare orădene.
c. Senatul Universității din Oradea a aprobat numirea în funcția de șef de secție la Spitalul Clinic C.F. Oradea a dr. Gabriel Dan Sirca, medic primar medicină internă, șef de lucrări doctor, pentru Secția Clinică de Medicină Internă, respectiv a dr. Sorina Emilia Magheru, medic primar cardiolog, asistent universitar doctor pentru Secția Clinică de Cardiologie. Cele două cadre didactice desfășoară activitate clinică în spitalul menționat.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat, prin vot secret, menținerea calității de titular și prelungirea activității didactice în cadrul Facultății de Litere a prof. univ. dr. Ioan Derșidan, în anul universitar 2013/2014. Decizia s-a întemeiat pe performanțele profesionale, pe contribuția sa ca profesor și decan al Facultății de Litere, deopotrivă ca membru al Senatului Universității din Oradea la acreditarea unor domenii și specializări importante pentru oferta educațională universitară orădeană, la inițierea, dezvoltarea și consolidarea unor parteneriate cu facultăți de profil din țară și din străinătate. Determinantă în adoptarea deciziei a fost contribuția prof. Ioan Derșidan la școala doctorală în domeniul filologic.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:02:58 Ora standard a Europei de Est