Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

DigiSkills” - stagiu de formare Comenius

Diseminare proiect

DigiSkills” - stagiu de formare Comenius

Ca profesor de informatică la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea, am participat în perioada 30 iunie - 5 iulie 2013 la stagiul de formare intitulat: „DigiSkills: Enhancement of digital competence skills”, organizat de „Ellinogermaniki Agogi” din Pallini și desfășurat în Heraklion (Grecia).

Participanții la acest curs au fost profesori din România, Cipru, Grecia, Portugalia, Serbia, Slovenia, Estonia, Finlanda, Austria, Suedia și Turcia.
În cadrul proiectului, s-au desfășurat zilnic ateliere de lucru, cursul fiind structurat în diverse workshop-uri presărate cu cafenele filozofice și vizite de studiu. Principalul scop al cursului a fost realizarea de scenarii educaționale bazate pe conceptele de creativitate și joc.  Proiectele realizate în cadrul cursului au fost publicate pe portalul Open Discovery Space (www.opendiscoveryspace.eu).
Menționez câteva dintre atelierele de lucru la care am participat, lucrând pe grupe:
1.Profesorii ca designeri – creatori de scenarii educaționale – în care ne-am prezentat ideile inițiale de scenarii pentru a le folosi ulterior ca unelte ale învățării inovative;
2.Introducere în proiectarea jocurilor educaționale – în care s-au trecut în revistă o multitudine de categorii de jocuri ce pot fi folosite cu succes în educație (de strategie,  de povestire,  de tip Sims,  de tip cacealma, de tip puzzle);
3.Educabili creativi, profesori creativi – un workshop cu adevărat interactiv în care am discutat despre creativitate, despre modul în care anumite jocuri de calculator pot fi încorporate în procesul de predare - învățare pentru a stimula creativitatea elevilor și despre concepte precum „gândirea probabilistică” și „creativitatea înțeleaptă și umanizatoare”;
4.Reflecții asupra proiectării jocurilor educaționale – axată pe considerentele practice ale integrării jocurilor în procesul educațional al elevilor cu și fără dizabilități. Tot aici s-a discutat și despre jocurile urbane, jocurile bazate pe locație, precum și despre platforma ARIS – ce permite dezvoltarea facilă a jocurilor pe dispozitive mobile;
5.Tehnici de raționament emoțional creativ – bazate pe gândire laterală și pe utilizarea unor unelte practice care stimulează creativitatea;
6.Utilizarea uneltelor IT&C pentru a stimula gândirea creativă în contexte de învățare – unde am folosit cu succes programul Computational Tools Palette;
7.Sintetizarea experiențelor, finalizarea scenariilor – folosind experiența acumulată din diversele workshop-uri anterioare, am îmbogățit ideile inițiale de scenariu pentru a obține scenariul final;
8.Revizuirea conceptului de creativitate - discuții finale asupra conceptelor-cheie referitoare la creativitate, iar la Cafeneaua filozofică ni s-a vorbit despre rolul emoțiilor în educație.
Nu pot să nu amintesc faptul că am vizitat Anogia – un cunoscut sat tradițional cretan ce a jucat un rol important în istoria Cretei – care oferă turiștilor o experiență bogată despre cultura locului, mai ales prin tradițiile culinare și muzicale. De asemenea, am aruncat o privire către stele la Observatorul din Skinakas, situat la o altitudine de 1.750 m. Specialiștii de aici ne-au explicat funcționarea telescopului controlat de calculator, subliniindu-se încă o dată conexiunea dintre tehnologie și univers. Am aflat că, pe lângă cercetarea științifică, aici se desfășoară și activități de inițiere a elevilor în știința astronomiei.
Am avut șansa extraordinară de a beneficia și de o excursie organizată în Knossos – considerat ca cel mai vechi oraș european și totodată cel mai mare sit arheologic din Epoca Bronzului situat în Creta. Am vizitat palatul din Knossos – centrul politic și cultural al civilizației minoice, unde un ghid ne-a relatat despre legendele locului: labirintul Minotaurului, firul Ariadnei, zborul lui Icar.
Lecția de istorie a continuat cu vizita la Muzeul Arheologic din Heraklion, unul dintre cele mai importante muzee din Europa. Acesta găzduiește artefacte din toate perioadele istorice cretane și am putut regăsi aici exemplare unice de artă minoică.
În această ambianță care îndeamnă imaginația să zburde în trecut, am explorat diverse metode de a îmbogăți experiențele de învățare, formale sau informale, prin abordări ludice și creative, luând în considerare oportunitățile oferite de IT în redarea conținuturilor culturale.
Un lucru inedit pe care l-am aflat din discuțiile avute cu colegii mei de curs, a fost faptul că o școală din Austria, implicată în proiectul Open Discovery Science, folosește la clasă câte un iPad pentru fiecare elev pentru diverse activități educative.
Mi-a plăcut în mod deosebit workshop-ul în care am folosit în mod creativ programul Computational Tools Palette ce a permis generarea de cuvinte aleatoare, corelate cu un termen dat sau căutări de imagini bazate pe un cuvânt și chiar o sumarizare de link-uri obținute după un termen de căutare de la mai multe motoare de căutare online.
Dar cel mai mult m-a impresionat atelierul referitor la realizarea jocurilor educaționale bazate pe locație, pe care l-am continuat într-un mod practic, prin participarea activă la jocurile interactive dezvoltate, folosind tablete și smartphone-uri  în cadrul vizitei din Knossos.
Intenționez ca lecțiile ce le voi realiza pe viitor la clasă să fie bazate pe un scenariu educațional care va permite elevilor să atingă la obiectivele educaționale propuse pe o cale proprie, folosindu-și creativitatea și nu unidirecțional, după un set de instrucțiuni prestabilit.
Participarea mea la acest stagiu european a fost posibilă în urma obținerii unui grant Comenius oferit de U.E. prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, în cadrul Programului de Învățare pe Parcursul Întregii Vieți – Mobilități individuale de formare continuă (www.anpcdefp.ro). Această  comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. Viorel Muscaș

Trimite email

marţi, 21 septembrie 2021