Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Diplome de merit pentru studenții senatori

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 22 iulie 2013.

Senatul Universității din Oradea, întrunit luni, 22 iulie 2013, în ultima sa ședință dinaintea vacanței de vară 2013, a parcurs un program complex. A găzduit pledoarii ale Executivului universitar, un raport al Comisiei de Etică, o ceremonie dedicată studenților senatori, care prin absolvire și-au epuizat mandatul, și a parcurs, ca de obicei, un lung șir de analize și dezbateri asupra documentelor de funcționare a universității.
a. Rectorul Universității din Oradea și o parte importantă a echipei manageriale au participat la reuniunea Senatului pentru a pleda în favoarea aprobării de către Senat (pentru a putea fi înaintat către ARACIS) a Raportului instituțional alcătuit în vederea ierarhizării universității noastre, alături de cele mai prestigioase universități din România, în clasa Universităților cu „Grad ridicat de încredere”. Raportul, analizat critic și în detaliu de către o Comisie a Senatului condusă de conf.univ.dr. Ioan Țarcă, a obținut aprobarea Senatului, împreună cu propunerile de amendări susținute de numita comisie.
Prorectorii prezenți au susținut și documente specifice de bună funcționare a universității, inițiate recent sau amendate, pentru a fi compatibile cu cadrul legislativ în vigoare. Dintre aceste documente cităm: Regulamentul de Organizare și Desfășurare a Examenelor de Finalizare a Studiilor Universitare de Licență și Masterat, Regulamentul privind Activitatea Profesională a Studenților în Baza ECTS, Regulamentul de Organizare și Funcționare a Bibliotecii Universității din Oradea, amânat, Metodologia CRID.
Președintele Comisiei de Etică, dl profesor Nicu Sabău, a prezentat o Informare privind activitatea acestei comisii subliniind unanimitatea votului membrilor comisiei față de fiecare decizie luată.
b. În urma rapoartelor prezentate de către comisiile Senatului, s-au aprobat, în plen, mai multe documente.
Printre documentele supuse analizei și aprobării Senatului se regăsesc rapoarte de autoevaluare (în număr de 19) - documente pe baza cărora se solicită evaluarea ARACIS și se obține – dreptul de funcționare a unor programe universitare, transferuri de cadre didactice de la un departament la altul, comasări de centre de cercetare, Criterii de repartizare pe domenii a locurilor în cadrul Școlii Doctorale.
Dl conf.univ.dr. Ioan Chelemen a primit – prin vot secret – aprobarea de prelungire de activitate.
c. Dl președinte al Senatului, prof.univ.dr.ing. Sorin Curilă, a înmânat câte o Diplomă de merit, fiecăruia dintre studenții senatori absolvenți. Ceremonia a avut rolul să răsplătească eforturile lor ca membri ai Senatului universitar, să recunoască însemnătatea socială a voluntariatului și să încurajeze implicarea studenților în viața universitară și în viața comunității.
La sfârșitul sesiunii, Comisia de Relații Interne și Internaționale a Senatului universitar adresează tuturor colaboratorilor noștri din media locală o vară excelentă și le adresează rugămintea de a fi, și acum, mesagerii noștri.
Conducerea Senatului dorește, prin intermediul dvoastră, corpului academic și celorlalte colective angajate în bunul mers al Universității orădene, o vacanță adevărată, care să le refacă bucuriile și energiile necesare bunului mers al instituției noastre.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop,
președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale din cadrul Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:42:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).