Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Diplome de merit pentru studenții senatori

Ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 22 iulie 2013.

Senatul Universității din Oradea, întrunit luni, 22 iulie 2013, în ultima sa ședință dinaintea vacanței de vară 2013, a parcurs un program complex. A găzduit pledoarii ale Executivului universitar, un raport al Comisiei de Etică, o ceremonie dedicată studenților senatori, care prin absolvire și-au epuizat mandatul, și a parcurs, ca de obicei, un lung șir de analize și dezbateri asupra documentelor de funcționare a universității.
a. Rectorul Universității din Oradea și o parte importantă a echipei manageriale au participat la reuniunea Senatului pentru a pleda în favoarea aprobării de către Senat (pentru a putea fi înaintat către ARACIS) a Raportului instituțional alcătuit în vederea ierarhizării universității noastre, alături de cele mai prestigioase universități din România, în clasa Universităților cu „Grad ridicat de încredere”. Raportul, analizat critic și în detaliu de către o Comisie a Senatului condusă de conf.univ.dr. Ioan Țarcă, a obținut aprobarea Senatului, împreună cu propunerile de amendări susținute de numita comisie.
Prorectorii prezenți au susținut și documente specifice de bună funcționare a universității, inițiate recent sau amendate, pentru a fi compatibile cu cadrul legislativ în vigoare. Dintre aceste documente cităm: Regulamentul de Organizare și Desfășurare a Examenelor de Finalizare a Studiilor Universitare de Licență și Masterat, Regulamentul privind Activitatea Profesională a Studenților în Baza ECTS, Regulamentul de Organizare și Funcționare a Bibliotecii Universității din Oradea, amânat, Metodologia CRID.
Președintele Comisiei de Etică, dl profesor Nicu Sabău, a prezentat o Informare privind activitatea acestei comisii subliniind unanimitatea votului membrilor comisiei față de fiecare decizie luată.
b. În urma rapoartelor prezentate de către comisiile Senatului, s-au aprobat, în plen, mai multe documente.
Printre documentele supuse analizei și aprobării Senatului se regăsesc rapoarte de autoevaluare (în număr de 19) - documente pe baza cărora se solicită evaluarea ARACIS și se obține – dreptul de funcționare a unor programe universitare, transferuri de cadre didactice de la un departament la altul, comasări de centre de cercetare, Criterii de repartizare pe domenii a locurilor în cadrul Școlii Doctorale.
Dl conf.univ.dr. Ioan Chelemen a primit – prin vot secret – aprobarea de prelungire de activitate.
c. Dl președinte al Senatului, prof.univ.dr.ing. Sorin Curilă, a înmânat câte o Diplomă de merit, fiecăruia dintre studenții senatori absolvenți. Ceremonia a avut rolul să răsplătească eforturile lor ca membri ai Senatului universitar, să recunoască însemnătatea socială a voluntariatului și să încurajeze implicarea studenților în viața universitară și în viața comunității.
La sfârșitul sesiunii, Comisia de Relații Interne și Internaționale a Senatului universitar adresează tuturor colaboratorilor noștri din media locală o vară excelentă și le adresează rugămintea de a fi, și acum, mesagerii noștri.
Conducerea Senatului dorește, prin intermediul dvoastră, corpului academic și celorlalte colective angajate în bunul mers al Universității orădene, o vacanță adevărată, care să le refacă bucuriile și energiile necesare bunului mers al instituției noastre.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop,
președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale din cadrul Senatului Universității din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:35:59 Ora standard a Europei de Est