Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Unsprezece lecții despre școală și viață, de la Bill Gates

De la Lorand Soares Szasz

Unsprezece lecții despre școală și viață, de la Bill Gates

Acest articol este scris în special pentru cei care sunteți sau veți fi părinți.

În loc de a sta pe Facebook sau a viziona un film, citiți-i ceva copilului vostru înainte de culcare… în fiecare zi, cel puțin o lună.
Bill Gates a ținut un discurs la un liceu despre 11 lecții pe care nu le-ai învățat și nu le vei învăța la școală. El a scos în evidență faptul că sentimentul de automulțumire și învățăturile „corecte” din punctul de vedere al politicilor educaționale au creat o generație de copii care nu au deloc noțiunea de realitate și despre felul în care realitatea aceasta i-a destinat eșecului în lumea reală.
Cele 11 lecții recomandate de Bill Gates
Lecția nr. 1:
Viața nu e dreaptă – obișnuiește-te cu ideea!
Lecția nr. 2:
Lumii prea puțin îi pasă de stima ta de sine. Lumea se așteaptă sa realizezi ceva ÎNAINTE de a fi mulțumit de tine însuți.
Lecția nr. 3:
Nu vei câștiga 60.000$ pe an de îndată ce părăsești băncile școlii. Nu vei fi vicepreședintele vreunei companii cu telefon în mașină decât atunci când vei fi muncit pentru acestea.
Lecția nr. 4:
Crezi că profesorul tău e sever?
Stai să vezi când o sa ai un șef!
Lecția nr. 5:
A lucra într-un fast-food nu este ceva sub demnitatea ta. Bunicii tăi aveau o altă denumire pentru asta: o numeau șansă.
Lecția nr. 6:
Dacă o dai în bară, nu e vina părinților tăi, așa că nu te mai smiorcăi în legătură cu greșelile tale, ci învață din ele.
Lecția nr. 7:
Înainte de a te fi născut, părinții tăi nu erau atât de plicticoși ca acum. Au ajuns așa din cauză că trebuie să-ți plătească cheltuielile, să-ți spele hainele și să te asculte pe tine spunându-le cât de grozav te crezi. Așa că înainte de a te porni să salvezi jungla de paraziți ai generației părinților tăi, încearcă să-ți despăduchezi propriul dulap.
Lecția nr. 8:
Poate că școala ta a scăpat de învingători și învinși, însă viața NU. În unele școli s-au abolit corigențele și elevul poate încerca de câte ori vrea el să dea răspunsul corect la o întrebare. Asta nu seamănă, deloc, cu NIMIC din viața reală.
Lecția nr. 9:
Viața nu se împarte în semestre. Nu ai verile libere și pe foarte puțini angajatori îi interesează să te ajute sa „te regăsești”. Faci asta în timpul liber.
Lecția nr. 10:
Ce vezi la televizor NU e viața reală. În viața reală oamenii chiar trebuie să mai plece din cafenele și să meargă la serviciu.
Lecția nr. 11:
Fiți amabili cu tocilarii. Există șansa ca în viitor să lucrați pentru vreunul dintre ei.
Super discurs!
M-am gândit să adaug și eu câteva lecții din experiența mea cu școala.
Cele 5 lecții pe care le-am învățat pe pielea mea
Lecția nr. 12:
Școala te-a învățat să dai răspunsuri, nu să pui întrebări. Dar, în viață, cel care avansează este cel care pune întrebări. Albert Einstein mărturisește că secretul lui se datorează mamei lui formidabile. Pentru că în fiecare zi îl întreba când venea de la școală: „Ai pus o întrebare bună azi?”. Cel care pune o întrebare poate fi prost câteva secunde, cel care nu pune întrebări poate rămâne prost pentru totdeauna.
Lecția nr. 13:
Dacă ai impresia că nu mai este nevoie să înveți, te înșeli amarnic. E ca și cum ți-ai cumpăra o mașină și ai alimenta-o cu benzină o singură dată. În viață ai nevoie să înveți continuu, să „alimentezi cu benzină” în fiecare zi.
Lecția nr. 14:
Nu ignora nici un lucru învățat la școală, pentru că habar n-ai când te va ajuta în viață. Lucruri care ți se par absurde la școală, într-o zi s-ar putea să îți schimbe viața.
Lecția nr. 15:
Fă mai mult decât ți se cere. Dacă ai cinci exerciții de făcut, fă șapte. Dacă ai de citit o carte, citește două. Oamenii care progresează sunt cei care fac mai mult decât li se cere.
Lecția nr. 16:
Cea mai mare lecție pe care trebuie să o înveți în școală este integritatea. Acesta este ingredientul care face diferența între oamenii de succes și cei care visează la succes.
Acestea sunt gândurile mele…
Tu cu ce ai mai completa această listă de recomandări?
Lorand Soares Szasz

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:00:16 Ora standard a Europei de Est