Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Orădenii sunt așteptați să-și spună părerea cu privire la PUG și Regulamentul Local de Urbanism

Începând de luni,

Orădenii sunt așteptați să-și spună părerea cu privire la PUG și Regulamentul Local de Urbanism

Primăria Oradea anunță că începând de luni, 5 august 2013, încep dezbaterile publice cu privire la elaborarea propunerilor PUG și a Regulamentului Local de Urbanism (PUG).

Toți cetățenii interesați sunt așteptați să participe.
Astfel, poate participa în calitate de martor orice cetățean interesat, în limita locurilor disponibile. Persoanele interesate să-și expună punctul de vedere legat de subiectul supus dezbaterii se vor înscrie folosind formularul de înscriere și vor trimite în prealabil un punct de vedere scris, împreună cu toate datele de contact (nume, prenume, adresă/e-mail/ telefon), personal la Centrul pentru relații cu publicul (parter Primăria Oradea) sau pe adresa de e-mail arhitectsef@oradea.ro, până cel târziu în ziua anterioară dezbaterii publice.
Primăria municipiului Oradea anunță astfel, desfășurarea etapei a IV-a a procesului de refacere a planului urbanistic general al municipiului Oradea, constând în elaborarea propunerilor PUG și al Regulamentul Local de Urbanism (RLU) aferent acestuia.
În temeiul art. 19 al Regulamentului local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea documentațiilor de urbanism și amenajarea teritoriului, aprobat prin HCL nr. 161/2011, în perioada 15.07.2013 – 28.08.2013, publicul poate să consulte documentația privind refacerea Planului Urbanistic General al municipiului Oradea, pe site-ul www.oradea.ro sau la sediul Primăriei municipiului Oradea – Centrul pentru relații cu publicul, în intervalul orar 12.00 – 15.30.
Dezbaterile publice cu cetățenii municipiului Oradea vor avea loc în perioada 5 – 8 august, după următorul program:
•5 august, între orele 15.00 – 18.00,  Zona I delimitată de: str. Suișului – str. Matei Corvin – str. Vămii – zona situată la nord de calea ferată până la intersecția cu Crișul Repede – zona situată la nord de albia Crișului Repede (Cartier Podgoria, Cartier Iorga, Cartier Oncea, Cartier Episcopia Bihor)
•6 august, între orele 15.00 – 18.00,  Zona II delimitată de: str. Suișului – str. Matei Corvin – str. Vămii - str. Uzinelor – str. Podului – str. Ovid Densușianu – zona situată la sud de cursul Pârâului Pețea – str. Octavian Goga – str. Traian Blajovici – str. Ogorului (excluzând Cartierul Grigorescu) – str. Nufărului – str. Morii – str. Bumbacului - str. Ion Bradu - cursul Pârâului Pețea până la intersecția cu str. Seleușului – str. Seleușului – Calea Clujului latura sudică, până la limita administrativă a municipiului
•7 august, între orele 15.00 – 18.00,  Zona III delimitată de: str. Podului – str. Ovid Densușianu – zona situată la nord de cursul Pârâului Pețea –Str. Octavian Goga – B-dul Decebal – str. Menumorut - B-dul  Dacia - str. Eroul Necunoscut – str. Păcii – str. Rozmarinului – str. Berzei – zona căii ferate până la str. Podului (Cartierul Rogerius, Cartierul Ioșia Nord, Cartierul Ioșia), str. Traian Blajovici – str. Ogorului – str. Nufărului – str. Morii, str. Bumbacului – str. Ion Bradu – cursul Pârâului Pețea - str. Seleușului – Calea Clujului – str. Dragoș Vodă – Calea Mareșal Al. Averescu – str. Mierlei - str. Avântului – str. Eftimie Murgu - str. Miron Costin – str. Panait Cerna – str. Sucevei – str. Ion Vidu – str. Bacăului – str. Făgărașului – str. Traian Blajovici (Cartierul Europa, Cartierul Salca, Cartierul Nufărul, Cartierul Velența). Cartierul Grigorescu și zonele de locuințe situate între str. Seleușului – str. Dragoș Vodă partea de nord a Căii Clujului și cursul Crișului Repede până la limita administrativă a municipiului Oradea.
•8 august, între orele 15.00 – 18.00 Zona IV delimitată de: Crișul Repede – str. Mareșal Al. Averescu - str. Mierlei – str. Avântului - str. Eftimie Murgu – str. Miron Costin – str. Avântului – str. 12 Octombrie – str. Griviței – str. D. Cantemir – str. Cicero – P-ța Independenței – str. M. Kogălniceanu, - str. C-tin Tănase – str. Sucevei – str. Ion Vidu – str. Bacăului – str. Al. Vaida Voievod – str. Făgărașului – Grădina Zoologică – str. Octavian Goga – B-dul Decebal – str. Menumorut – Piața Ion Creangă – B-dul Dacia – str. Eroul Necunoscut – str. Păcii – str. Rozmarinului – str. Berzei – P-ța București - linia de cale ferată – str. Olteniei – str. Romaniței – Parcul I. Brătianu – Aleea Ștrandului până la cursul Crișului Repede (Ansamblul urban Centrul Istoric Oradea).
Reguli ce trebuiesc respectate de persoanele care doresc să participe la dezbatere
La dezbaterile publice poate participa în calitate de martor orice cetățean interesat, în limita locurilor disponibile. Persoanele interesate să-și expună punctul de vedere legat de subiectul supus dezbaterii se vor înscrie folosind formularul de înscriere și vor trimite în prealabil un punct de vedere scris, împreună cu toate datele de contact (nume, prenume, adresă/e-mail/ telefon), personal la Centrul pentru relații cu publicul (parter, Primăria Oradea) sau pe adresa de e-mail arhitectsef@oradea.ro, până cel târziu în ziua anterioară dezbaterii publice.
Punctul de vedere scris va fi redactat sintetic, în maximum 2 pagini. Participanții sunt invitați să vină cu 30 minute înaintea începerii dezbaterii, pentru a se înregistra la secretariatul de organizare. În ziua dezbaterii, pot fi acceptate depoziții suplimentare, în limita spațiului fizic disponibil.
Vorbitorii vor fi invitați la microfon în ordinea înscrierii și transmiterii punctelor de vedere scrise. Vorbitorii vor avea un timp de maximum 2 minute pentru propria expunere verbală. Membrii echipei elaboratoare a PUG-ului pot pune întrebări clarificatoare vorbitorilor, în maximum 30 secunde. Vorbitorii răspund concis, în maximum 1 minut. Timpul maxim acordat pentru fiecare intervenție este de 5 minute.
Toate luările de poziție verbale se înregistrează și fac parte din Procesul verbal al dezbaterii publice. Mass-media și publicul larg vor avea rol de observatori în cadrul evenimentului, neputând avea intervenții în sală în timpul audierii vorbitorilor.
Procesele verbale ale dezbaterilor publice vor fi publicate pe site-ul www.oradea.ro, în maximum 2 săptămâni, precum și într-un comunicat de presă.
Persoana responsabilă cu informarea și consultarea publicului este dna Dorina Milici, consilier în cadrul Instituției Arhitect Șef – Compartimentul Urbanism și Avize, telefon 0259/408.876, e-mail:  milici@oradea.ro
Observațiile/sugestiile în urma dezbaterilor publice vor putea fi transmise în scris până în 14 august 2013 (inclusiv) fie Centrului pentru Relații cu Publicul, din cadrul primăriei, fie pe adresele de e-mail arhitectsef@oradea.ro  sau milici@oradea.ro (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 01:27:51 Ora de vară a Europei de Est