Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Numărul 9 al revistei „Curtea de la Argeș”

Dl rector Ioan Dzițac ne propune să lecturăm și să savurăm în liniște

Numărul 9 al revistei „Curtea de la Argeș”

În editorial, dl redactor-șef Gheorghe Păun răspunde măiestrit unor răutăcioși care nu vor să vadă pădurea din cauza copacilor, orientarea și substanța revistei, împiedicându-se de tricolorul arborat și de bisericile care le stau pe creștet.

„Nu suntem nici o revistă religioasă, chiar dacă se acordă o simpatie în plus acestei componente a spiritualității, deci a culturii. Măcar gândindu-ne la semnificațiile-implicațiile unui îndemn precum „Să trăim ca și când Dumnezeu ar fi alături” și tot ar trebui să fim, cu toții, „religioși”. Înțelegem că până la urmă pe respectivii îi deranjează că cei ce scriu sunt „prea” români! Și mai au un mare defect: nu polemizează, nu înjură! Ne mirăm că nu s-au legat și de omniprezența Luceafărului românilor în pagina a II-a; Domnul Eminescu fiind ca o piatră de hotar la fruntariile revistei.
Cu aceeași eleganță și rafinament scrie și Horia Bădescu despre spiritul românesc și lumea laică (în care, vorba lui Grigore C.Moisil „legea nu interzice nimănui să fie imbecil”), oprindu-se la o sublimă factură de plată stabilită de un pictor la încheierea lucrărilor (1.modificat a șaptea poruncă și lăcuit cele zece porunci: 3 franci 45; 2.curățat Ponțiu Pilat, pus o blană nouă pe gulerul lui și lustruit personajul pe toate părțile: 2 franci 33; 3.lărgit cerul și adăugat câteva stele; ameliorat focul iadului și dat diavolului un chip rezonabil: 3 franci 86; 4.modificat sfânta Magdalena care era deteriorată: 3 franci 16; 5.curățat și repictat ici și acolo fecioarele înțelepte: 1 franc 30; 6.marcat mai bine drumul spre cer: 0 franci 55; 7.lăcuit femeia lui Putifar și îndepărtat jegul de pe gâtul ei: 1 franc 32; 8.dat mai înapoi sfârșitul lumii, având în vedere că era mult prea aproape: 4 franci 48; 9.curățat Marea Roșie de excrementele muștelor care o acopereau: 2 franci 00). Johan Galtung scrie (la meserie) despre „Ipocrizia CE/UE”. Despre „frumos ca temei al binelui” ne vorbește Dan D. Farcaș, care conchide: „trăiesc cu convingerea că omenirea va deveni matură doar atunci când toți oamenii se vor fi ridicat pe acel palier în care, pentru fiecare om, cea mai importantă motivație va deveni frumosul uman, producând implicit, fără alte premise, binele”. În rubrica „Istoria de lângă noi”, Radu Pintea ne pune pe gânduri în legătură cu cel de-al 45-lea; un general și un colonel dau Cezarului ce este al Cezarului la un veac de la cel de-al doilea Război Balcanic, iar Gheorghe Vlad scrie despre prințesa Maria, fiica Regelui Carol I și a Reginei Elisabeta. La „Seniori ai culturii” citim despre Tamara Buciuceanu și academicianul Radu Miron. Convins de necesitatea și forța modelelor, Dragoș Vaida se oprește la modelele de pe vremea domniei sale. În cadrul „Dialoguri(lor) esențiale”, Cătălin Mamali publică partea a II-a a interviului realizat cu Anatol Vieru, iar Victoria Milescu stă de vorbă cu Ion Roșioru. Despre legenda Meșterului Manole a citit tot românul, dar despre Fântâna Meșterului Manole ne vorbește Emanoil Sterescu. Dacă nu ați aflat încă despre Trigonometria lui Gheorghe Lazăr, dl redactor-șef ne înlesnește accesul la informație apelând la însemnările distinsul matematician Traian Lalescu. Până să ajungem la „Orizont(ul) SF”, parcurgem „Cărți și autori” și „La pas prin satul global”. La „Orizont…”, Mircea Opriță scrie „De la aventurile chimiei la arheologia fantastică”, referindu-se la inginerul chimist Dumitru Todericiu, care a debutat în SF cu nuvela „Apa care usucă”…
În numărul de față, articolele sunt semnate de scriitori, academicieni, generali și colonei, actori, psiho-sociologi, diplomați și ingineri din Cluj-Napoca, Norvegia, București, Curtea de Argeș, Roșiorii de Vede, Constanța, S.U.A. și Râmnicu Vâlcea.
(Ovidiu Dan)
Revista se poate lectura la adresa:
http://www.curteadelaarges.ro/IV_9_34.php

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 03:04:31 Ora de vară a Europei de Est