Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Timp de trei zile, la Oradea, se desfășoară

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, miercuri (4 septembrie 2013) deschiderea lucrărilor celei de-a XXIV-a ediții a Conferinței Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România.

Moderatorul festivităților a fost însuși președintele Asociației Bibliotecarilor din România, dl prof. univ. dr. Mircea Regneală, care s-a arătat încântat de felul în care au pregătit organizatorii acest eveniment. „Vreau să spun că Universitatea din Oradea a depus un efort cu totul deosebit în organizarea evenimentului…”. Dintru început, președintele asociației, moderatorul manifestărilor, avea să ne surprindă plăcut prin felul tranșant în care a pus problemele, invitând la deschidere și sinceritate, spunând lucrurilor pe nume, cu cărțile pe masă și pe față… „În cei 50 de ani de comunism, în România, dacă s-au construit cinci biblioteci noi. Iată că la Oradea există o bibliotecă universitară frumoasă, care răspunde cerințelor învățământului superior și chiar vă felicităm că dețineți o asemenea bibliotecă, cu un personal care se străduiește să facă treabă bună. De-altminteri, problemele acestea de formare și calificare profesională stau în centrul atenției noastre. Noi vrem ca să fim niște buni profesioniști…În cele trei zile de manifestări, vor fi prezentate peste 60 de comunicări în cadrul a 13 secțiuni profesionale; vom avea discuții în plen și pe secțiuni”. În continuare, președintele a salutat distinșii invitați din SUA, Ungaria și Republica Moldova, după care a invitat la microfon reprezentanții gazdelor. Dacă în deschiderea conferinței dna Florica Ujoc, șef serviciu Biblioteca Universității din Oradea, vicepreședinte al A.B.R., a salutat participanții și invitații din partea organizatorilor, dl prorector Sorin Sipoș a salutat și felicitat participanții din partea conducerii Universității; în prezentarea universități, dl prorector a subliniat faptul că anul acesta se împlinesc 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea. La ora actuală, universitatea orădeană cuprinde 15 facultăți, 111 specializări de licență, 88 de specializări de masterat și o școală doctorală cu 11 domenii de doctorat. Referindu-se la Biblioteca universitară, dl prorector a subliniat implicarea în cercetare a cadrelor care lucrează la bibliotecă, seriozitatea, responsabilitatea și dăruirea pe care acestea le manifestă în munca cu studenții și cadrele didactice.
Felicitând Universitatea și organizatorii conferinței naționale, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a îndemnat bibliotecarii și profesorii să găsească noi resurse, metode și mijloace pentru a atrage elevii și studenții spre bibliotecă și a le stârni interesul și curiozitatea pentru lectură. Invitat să ia cuvântul, inspectorul școlar general, dl profesor Daniel Negrean, s-a referit la locul și rolul important al bibliotecii (și al cărților) în societatea cunoașterii (privind biblioteca drept „locaș de cultură, locaș de educație, un locaș nu doar al cărților, ci un locaș de informație…, un loc de întâlnire a oamenilor de cultură), „o formă de perfecționare profesională și o inepuizabilă sursă de informație și de cercetare. Rolul ei în pregătirea și perfecționarea cadrelor didactice este unul major, în condițiile în care profesorul are un rol decisiv, el fiind factorul schimbării”, a subliniat inspectorul general.
„Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
De fiecare dată, la fiecare intervenție, președintele asociației a punctat la obiect, îndemnând la reflecție. Inspectorului școlar general i-a adresat (retoric) întrebarea: Dacă în ultimii 30 de ani a dat un ban pentru achiziționarea de cărți în bibliotecile școlare. Și tot dl președinte a continuat să ne informeze că în ultimii 2-3 ani, nici o Casă a Corpului Didactic din cele 40 de județe nu a primit bani pentru achiziționare de cărți. „Ceea ce-i dramatic!” Tot domnia sa a oferit sugestii pentru a face rost de bani și de cărți (din fondurile părinților) și donații de carte…
„E trist, e dramatic! De când a început criza nu s-a dat nici un ban școlilor să-și cumpere o carte. Se pot găsi soluții. Și poate reflectați la ceea ce v-am spus eu acum și găsiți niște soluții să dați bani școlilor să-și cumpere cărți… Într-o școală, biblioteca nu se bucură de cel mai mare sprijin, de cel mai mare suport. Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
În continuare, dl președinte a oferit invitaților de peste hotare prilejul de a transmite mesajele. În acest sens au avut intervenții: dl Bruce Kleiner, consilier al Ambasadei SUA în România (care a finanțat asociația în vederea redactării Tratatului de biblioteconomie), dna Claudia Balaban, directorul Bibliotecii Naționale de Copii din Chișinău, reprezentant al Asociației Bibliotecarilor din Republica Moldova și prof. univ. dr.  Barat Hajdu Agnes, vicepreședinte al Asociației Bibliotecarilor Maghiari din Budapesta, Ungaria.
Au urmat comunicările în plen. Prima lucrare a fost prezentată de directorul Bibliotecii Naționale a României, doamna conf. univ. dr. Elena Tîrziman. Domnia sa a prezentat comunicarea „Formarea continuă și evaluarea în profesiile biblioteconomice. Standardul ocupațional: bibliotecar cu studii superioare”.
Lansare de carte
Tot miercuri, în holul Bibliotecii universitare a avut loc lansarea cărții „Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 -2013”, autori: Rozalia Barta și Cristian Culiciu, iar după-amiază, Casa Corpului Didactic Bihor a găzduit o altă lansare de carte: „Dom(n)ul din cuvinte”, de Emil Mircea Neșiu. Cu acest prilej, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, ne-a oferit un adevărat regal artistic, susținut de actori, poeți și artiști. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România. 

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:30 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).