Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Timp de trei zile, la Oradea, se desfășoară

Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, miercuri (4 septembrie 2013) deschiderea lucrărilor celei de-a XXIV-a ediții a Conferinței Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România.

Moderatorul festivităților a fost însuși președintele Asociației Bibliotecarilor din România, dl prof. univ. dr. Mircea Regneală, care s-a arătat încântat de felul în care au pregătit organizatorii acest eveniment. „Vreau să spun că Universitatea din Oradea a depus un efort cu totul deosebit în organizarea evenimentului…”. Dintru început, președintele asociației, moderatorul manifestărilor, avea să ne surprindă plăcut prin felul tranșant în care a pus problemele, invitând la deschidere și sinceritate, spunând lucrurilor pe nume, cu cărțile pe masă și pe față… „În cei 50 de ani de comunism, în România, dacă s-au construit cinci biblioteci noi. Iată că la Oradea există o bibliotecă universitară frumoasă, care răspunde cerințelor învățământului superior și chiar vă felicităm că dețineți o asemenea bibliotecă, cu un personal care se străduiește să facă treabă bună. De-altminteri, problemele acestea de formare și calificare profesională stau în centrul atenției noastre. Noi vrem ca să fim niște buni profesioniști…În cele trei zile de manifestări, vor fi prezentate peste 60 de comunicări în cadrul a 13 secțiuni profesionale; vom avea discuții în plen și pe secțiuni”. În continuare, președintele a salutat distinșii invitați din SUA, Ungaria și Republica Moldova, după care a invitat la microfon reprezentanții gazdelor. Dacă în deschiderea conferinței dna Florica Ujoc, șef serviciu Biblioteca Universității din Oradea, vicepreședinte al A.B.R., a salutat participanții și invitații din partea organizatorilor, dl prorector Sorin Sipoș a salutat și felicitat participanții din partea conducerii Universității; în prezentarea universități, dl prorector a subliniat faptul că anul acesta se împlinesc 50 de ani de învățământ superior continuu la Oradea. La ora actuală, universitatea orădeană cuprinde 15 facultăți, 111 specializări de licență, 88 de specializări de masterat și o școală doctorală cu 11 domenii de doctorat. Referindu-se la Biblioteca universitară, dl prorector a subliniat implicarea în cercetare a cadrelor care lucrează la bibliotecă, seriozitatea, responsabilitatea și dăruirea pe care acestea le manifestă în munca cu studenții și cadrele didactice.
Felicitând Universitatea și organizatorii conferinței naționale, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a îndemnat bibliotecarii și profesorii să găsească noi resurse, metode și mijloace pentru a atrage elevii și studenții spre bibliotecă și a le stârni interesul și curiozitatea pentru lectură. Invitat să ia cuvântul, inspectorul școlar general, dl profesor Daniel Negrean, s-a referit la locul și rolul important al bibliotecii (și al cărților) în societatea cunoașterii (privind biblioteca drept „locaș de cultură, locaș de educație, un locaș nu doar al cărților, ci un locaș de informație…, un loc de întâlnire a oamenilor de cultură), „o formă de perfecționare profesională și o inepuizabilă sursă de informație și de cercetare. Rolul ei în pregătirea și perfecționarea cadrelor didactice este unul major, în condițiile în care profesorul are un rol decisiv, el fiind factorul schimbării”, a subliniat inspectorul general.
„Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
De fiecare dată, la fiecare intervenție, președintele asociației a punctat la obiect, îndemnând la reflecție. Inspectorului școlar general i-a adresat (retoric) întrebarea: Dacă în ultimii 30 de ani a dat un ban pentru achiziționarea de cărți în bibliotecile școlare. Și tot dl președinte a continuat să ne informeze că în ultimii 2-3 ani, nici o Casă a Corpului Didactic din cele 40 de județe nu a primit bani pentru achiziționare de cărți. „Ceea ce-i dramatic!” Tot domnia sa a oferit sugestii pentru a face rost de bani și de cărți (din fondurile părinților) și donații de carte…
„E trist, e dramatic! De când a început criza nu s-a dat nici un ban școlilor să-și cumpere o carte. Se pot găsi soluții. Și poate reflectați la ceea ce v-am spus eu acum și găsiți niște soluții să dați bani școlilor să-și cumpere cărți… Într-o școală, biblioteca nu se bucură de cel mai mare sprijin, de cel mai mare suport. Nu se admite să nu dai trei ani nici o carte nouă la bibliotecă!”
În continuare, dl președinte a oferit invitaților de peste hotare prilejul de a transmite mesajele. În acest sens au avut intervenții: dl Bruce Kleiner, consilier al Ambasadei SUA în România (care a finanțat asociația în vederea redactării Tratatului de biblioteconomie), dna Claudia Balaban, directorul Bibliotecii Naționale de Copii din Chișinău, reprezentant al Asociației Bibliotecarilor din Republica Moldova și prof. univ. dr.  Barat Hajdu Agnes, vicepreședinte al Asociației Bibliotecarilor Maghiari din Budapesta, Ungaria.
Au urmat comunicările în plen. Prima lucrare a fost prezentată de directorul Bibliotecii Naționale a României, doamna conf. univ. dr. Elena Tîrziman. Domnia sa a prezentat comunicarea „Formarea continuă și evaluarea în profesiile biblioteconomice. Standardul ocupațional: bibliotecar cu studii superioare”.
Lansare de carte
Tot miercuri, în holul Bibliotecii universitare a avut loc lansarea cărții „Cerneală și suflete. Aspecte ale învățământului superior orădean 1963 -2013”, autori: Rozalia Barta și Cristian Culiciu, iar după-amiază, Casa Corpului Didactic Bihor a găzduit o altă lansare de carte: „Dom(n)ul din cuvinte”, de Emil Mircea Neșiu. Cu acest prilej, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu, ne-a oferit un adevărat regal artistic, susținut de actori, poeți și artiști. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința Națională a Asociației Bibliotecarilor din România. 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:06:08 Ora de vară a Europei de Est