Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Vizita documentară la Casa Corpului Didactic Bihor

În cadrul programului Conferinței Naționale a A.B.R.

Vizita documentară la Casa Corpului Didactic Bihor

Miercuri, 4 septembrie 2013, în cadrul programului Conferinței Naționale a Asociației Bibliotecarilor din România, un punct forte l-a constituit Vizita documentară a bibliotecarilor la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor.

Ca o gazdă bună și distinsă, doamna director Carmen Bodiu și-a primit oaspeții cu pâine și sare, cu sufletul deschis, „dar mai ales cu hrana spirituală a cuvintelor pe care noi, toți, cei de-aici, le oferim semenilor noștri, prin intermediul gândurilor, experiențelor și învățămintelor, adunate și păstrate într-o carte”, ca să o cităm pe doamna director.
Printre oaspeții aleși care i-au trecut pragul s-au numărat: prof. univ. dr. Mircea REGNEALĂ, Universitatea din București, președintele Asociației Bibliotecarilor din România, dl. Ovidiu MUREȘAN, viceprimar al Municipiului Oradea, dl. Lucian Muntean – poet, recunoscută personalitate a culturii locale, dl. Emil Mircea Neșiu – poet, membru al Uniunii Scriitorilor, dl. Ștefan Avram, director al Editurii „Aureo”, prof. Dan Peter - director al Palatul Copiilor și Elevilor Oradea,  inspectori de specialitate și profesori metodiști ai Casei Corpului Didactic Bihor, directori și cadre didactice de la instituții de învățământ orădene.
„Vizita documentară în cadrul celei de a XXIV-a ediții a Conferinței Asociației Bibliotecarilor din România este un prilej de a ne așeza la aceeași masă rotundă a cuvintelor, fie că suntem cadre didactice, oameni de știință și cultură, în scopul răspândirii printre semenii noștri a unui strop din lumina cunoștinței”, a mai spus doamna director Carmen Bodiu în cuvântul de salut adresat distinșilor oaspeți.
În replică, dl viceprimar Ovidiu Mureșan a felicitat-o și i-a mulțumit pentru manifestarea de suflet pe care a pus-o la cale.
Și așa precum spunea Vasile Alecsandri „La noi românii, întâi se aud cântecele și apoi răsare soarele”, și gazdele noastre au scos în față două steluțe ale palatului orădean, pe Romina Suciu (10 ani) și Rareș Ivanov (6 ani), care ne-au încântat cu două nestemate ale folclorului bihorean.
CCD sau Carta unei Cariere în Devenire  
După momentul artistic realizat cu emoție de elevii prof. Ana-Maria Gal, doamna director Carmen Bodiu a prezentat în PowerPoint cartea de vizită a casei.
„Cine suntem noi? Ce reprezintă Casa Corpului Didactic în tradiția unui învățământ recunoscut pentru performanțele sale”…
Un scurt istoric, Tradiție și actualitate, Misiune și aspirație, Parteneriate Parametri și indici, Biblioteca - cercetare, știință, cunoaștere, „Cartea și biblioteca - prietenii copiilor”, un film realizat de dna bibliotecar prof. Mariana Trofin (de la C.C.D.), vicepreședinte al Filialei Bihor a A.B.R., un  film scurt care imortalizează cu măiestrie derularea proiectului cu același titlu.
Lansare de carte
În lansarea volumului de poezii a poetului Emil Mircea Neșiu, doamna director ne-a propus „să luăm o gură de aer proaspăt și să evadam împreună spre lumi proiectate în oglindă, pe firul călăuzitor al Dom(n)ului din cuvinte”, titlul volumului, semnat de poetul Emil Mircea Neșiu.
Pentru început, dl Ștefan Avram ne-a prezentat împrejurările în care a apărut cartea la Editura Aureo, editura domniei sale, iar actorii Rin Tripa și Mirela Lupu (de la Teatrul „Regina Maria”), recitând din volumul „Dom(n)ul din cuvinte”, ne-au facilitat accesul la versurile poetului.
Regalul artistic de muzică și poezie, oferit oaspeților în chip măiestrit de directorul C.C.D. Bihor, doamna profesor Carmen Bodiu, s-a încheiat cu două „bijuterii” muzicale din folclorul românesc, interpretate cu sensibilitate și  profesionalism de Ana-Maria Gal, profesor de canto popular la palatul orădean.
Cu adevărat, doamna director Carmen Bodiu merită pe deplin felicitările adresate de către dl viceprimar Ovidiu Mureșan și directorul Asociației Bibliotecarilor din România, dl prof. univ. dr. Mircea Regneală, pentru manifestarea de suflet oferită participanților la Conferința Națională a A.B.R. de la Oradea. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (52 de poze), accesați Galeria foto: Vizita documentară la Casa Corpului Didactic Bihor. 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:25:40 Ora standard a Europei de Est