Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Valoare adăugată la Universitatea Agora din Oradea în anul universitar 2012-2013

O retrospectivă făcută de dl rector Ioan Dzițac

Valoare adăugată la Universitatea Agora din Oradea în anul universitar 2012-2013

Anul universitar 2012-2013 s-a încheiat cu multe realizări care au adus plusvaloare Universității Agora din Oradea (UAO), dintre care merită să amintim:

A. Acreditări programe de studii de master
Acreditarea a 4 programe de master:
1)    Științe penale și criminalistică,
2)    Managementul resurselor umane,
3)    Managementul informatizat al afacerilor,
4)    Managementul auditului financiar contabil.
B. Acreditări programe de studii postuniversitare
Acreditarea a 5 programe de studii postuniversitare și de formare continuă:
1)      Științe penale și criminalistică,
2)      Instituții de dreptul muncii,
3)      Instituții de drept privat,
4)      Managementul resurselor umane,
5)      Audit financiar contabil.
C. Finalizarea cu succes a studiilor de licență
Promovabilitate 100% la examenul de licență:
1)      Drept - Licențiat în Drept,
2)      Management - Licențiat în Științe Economice,
3)      Contabilitate și informatică de gestiune - Licențiat în Științe Economice,
4)      Poliție locală  - Licențiat în Științe Administrative.
D. Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice
Patru cadre didactice au obținut, prin concurs, titlul didactic de conferențiar universitar:
1)     Dan Bența,
2)      Viorina Judeu,
3)      Laura Popoviciu,
4)      Ioan Stan.
Cursuri de perfecționare:
1)    Dan Bența – Dezvoltator de e-learning,
2)    Ioan Dzițac - Manager de proiect,
3)    Roberto Riccio - Administrator de platformă Moodle.
E. Doctor Honoris Causa
UAO a acordat în anul universitar 2012-2013 două titluri Dr.H.C.
1)    Joseph Childs, profesor universitar doctor și decan al Facultății Business and Legal Studies, Southeastern University, SUA,
2)    Grigor Moldovan, profesor universitar emerit doctor la Universitatea
„Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
F. Recunoaștere pe plan național
1)      Rectorul Universității Agora, prof.univ.dr. Ioan Dzițac, a devenit membru în Consiliul Național al Rectorilor;
2)      Prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu a devenit evaluator ARACIS;
3)      Prof.univ.dr. Ioan Dzițac – conferință invitată la Moodle Moot România 2013, Brașov;
4)      Prof.univ.dr. Ioan Dzițac – membru în comisie de doctorat la Universitatea din Oradea;
5)      Prof.univ.dr. Adriana Manolescu – membru ales într-un departament AFER,
6)      Conf.univ.dr. Gabriela Bologa – membru ales într-un departament AFER,
G. Relații internaționale și recunoașteri pe plan internațional
1)    Vizita rectorului Ioan Dzițac în China, finalizată cu încheierea a două acorduri de colaborare și obținerea unui titlu de profesor asociat:
a) University of Chinese Academy of Sciences, Beijing (conferință invitată, titlu de profesor asociat pentru Ioan Dzițac),
b) Southwestern University of China, Chendu (conferință invitată, acord de colaborare),
c) International Conference on Information Technology and Quantitative Management, ITQM2013, Souzhou (organizare și prezidare sesiune specială);
d) Jiatong University of Beijing (acord de colaborare)
2)    Vizita prof.dr. Vinod K. Madan din India la Universitatea Agora (conferință invitată).
3)    Creșterea factorului de impact și obținerea scorului de influență pentru revista UAO International Journal of Computers, Communications and Control în ISI Thomson Reuters;
4)    Creșterea poziției UAO în clasamentul WEBOMETRICS (UAO se află în prima jumătate a clasamentului în țară, pe continent și în lume);
5)    Organizarea a două conferințe internaționale: Agora International Law Conference, AILC2012 și  Agora International Economics Conference, AEIC2012;
6)    Publicarea unor articole științifice, de către cadre cu afilierea instituțională la UAO, incluse în prestigioasa bază de date internațională "ISI Web of Science":
•        Bologa G.,
•        Butaci C.,
•        Duvac C.,
•        Dzițac I.,
•        Florian D.,
•        Iancu E.A.,
•        Iancu N.,
•        Manolescu A.,
•        Manolescu M.J.,
•        Urziceanu. R.
H. Resurse materiale
1)      Finalizarea scenei în aer liber în Campusul Universității Agora;
2)      Realibilitarea exterioară a clădirii UAO;
3)      Reînnoirea contractelor de cazare pentru studenți la căminul C.T. „Mihai Viteazul” și Hotelul Padiș din Băile Felix;
4)      Instalare, configurare și utilizare platformă Moodle;
5)      Achiziție de logistică IT și mijloace didactice.
I. Management universitar și calitate
1)  Participarea rectorului la Congresul Educației, București, 2013;
2) Participarea rectorului la Consiliul Național al Rectorilor, Constanța, 2013;
3) Înscrierea UAO în programul de evaluare de către EUA-IEP  „Pregătiți pentru a inova, pregătiți pentru a răspunde mai bine nevoilor locale. Calitate și diversitate a universităților din România” (2013-2014)și participări la conferințe de training
•          M.J. Manolescu,
•          G. Bologa,
•          E.A. Iancu,
•          V. Judeu;
4) Înscrierea UAO în programul de evaluare și ierarhizare a domeniilor „U-Multirank” (2015, implementat de un consorțiu internațional format din parteneri din nouă țări. Liderii care coordonează proiectul sunt „Centre for Higher Education in Gütersloh, Germany” și „Center for Higher Education Policy Studies at the University of Twente, the Netherlands”.) 
Rector, prof.univ.dr. Ioan Dzițac

Trimite email
luni, 18 august 2025, 08:20:21 Ora de vară a Europei de Est