Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Bienala Internațională de Artă din Göteborg

Matei Bejenaru în dialog cu Maria Lind

La Bienala Internațională de Artă din Göteborg

Institutul Cultural Român de la Stockholm și Bienala Internațională de Artă de la Göteborg organizează joi, 26 septembrie 2013, ora 17.30, o dezbatere pe tema inițiativelor de artă periferice, la care participă artistul Matei Bejenaru (Iași) și curatorul Maria Lind (Stockholm).

Discuția „A trecut timpul bienalelor periferice? Reflecții despre Bienala Periferic (1997-2008)” face parte din seria de dezbateri „Perspective noi asupra practicilor curatoriale” din cadrul bienalei și reprezintă prima colaborare a institutului cu Bienala de Artă de la Göteborg.
Pornind de la analiza condițiilor socio-culturale și politice în care Bienala Periferic și-a început activitatea în Iași, la sfârșitul anilor ’90, Matei Bejenaru, fondator și director al Bienalei Periferic (1997-2011), va discuta cu Maria Lind, curator și director al Centrului de Artă Tensta din Suedia, despre rolul pe care acest gen de eveniment îl are în dezvoltarea scenei artistice locale. Totodată cei doi participanți vor analiza situația inițiativelor independente de artă în contextul est-european după 2009, anul declanșării crizei mondiale.
Matei Bejenaru este artist și inițiatorul Bienalei de Artă Contemporană Periferic din Iași (1997-2008). În 2001, împreună cu mai mulți artiști și filosofi din Iași, Bejenaru a fondat Asociația Vector, instituție care sprijină scena de artă contemporană emergentă. În 2013, Matei Bejenaru a înființat, alături de curatorul Cristian Nae, Centrul de Fotografie Contemporană din Iași. În 2011-2012 Bejenaru a fost profesor invitat la Universitatea Québec, Montreal, Canada, iar în prezent predă fotografia și arta video la Universitatea de Artă „George Enescu” din Iași.
În practica sa artistică, Bejenaru analizează felul în care globalizarea afectează muncitorii din țările post-comuniste, documentând schimbările de mentalitate și stil de viață. Din 2010 dezvoltă Cântece pentru un viitor mai bun, o serie de performance-uri corale despre percepția viitorului în diferite contexte sociale și culturale.
Maria Lind, curator și critic de artă, este în prezent directorul Centrului de Artă Tensta din Stockholm. În perioada 2008-2010 a fost directorul programului de studii curatoriale din cadrul Bard College (SUA). Anterior, Lind a deținut funcția de director la Iaspis (Stockholm) și la Kunstverein München, și a fost curator la Moderna Museet (Stockholm) și co-curator pentru Manifesta 2. Maria Lind a contribuit cu texte critice în numeroase ziare, reviste, cataloage și alte publicații, fiind unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați curatori suedezi. Dintre publicațiile recente la care a fost co-editor amintim: Contemporary Art and Its Commercial Markets: A Report on Current Conditions și Future Scenarios and Performing the Curatorial: With and Beyond Art, ambele apărute la Sternberg Press.
Bienala Internațională de Artă din Göteborg se desfășoară anul acesta în perioada 7 septembrie – 17 noiembrie. Curatorii acestei ediții sunt Katerina Gregos, Joanna Warsza, Claire Tancons și Ragnar Kjartansson, în colaborare cu Andjeas Ejiksson. Bienala include mai multe expoziții, serii de seminarii, precum și un program satelit, prin care bienala își extinde colaborările cu un număr mare de actori locali și regionali de pe scena artei contemporane. Citește mai mult pe www.goteborg.biennal.org.
Simona Buzatu,
coordonator de proiect

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:39:24 Ora de vară a Europei de Est