Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța

Grădinița cu program prelungit Diosig

Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța

Luni, 2 septembrie 2013, a avut loc inaugurarea Grădiniței cu program prelungit Diosig, județul Bihor, și a Sălii multifuncționale din cadrul unui proiect de parteneriat bilateral româno-francez.

Proiectul a demarat în anul 2006, sub denumirea de Casa Europei și a fraternității, fiind prevăzut a fi un punct de informare pentru locuitorii comunei Diosig cu acces gratuit la o rețea de calculatoare cu conexiune la internet. În acest scop s-a înaintat un dosar de subvenție europeană care însă nu a fost aprobat. Drept urmare Primăria Comunei Diosig a decis să înceapă renovarea clădirii din resurse proprii. În anul 2010 în urma unor întâlniri între cele două părți, s-a decis ca destinația acestei clădiri să fie aceea de grădiniță cu program prelungit cu două săli de grupă și o capacitate de 36 de preșcolari, prima de acest gen din Diosig, iar din vechiul proiect să se păstreze o sală  multifuncțională care va putea fi folosită pentru reuniuni, ședințe, întâlniri, workshop-uri etc. Pentru că renovarea clădirii a fost realizată de Primăria Comunei Diosig, partea franceză a realizat dotarea cu mobilier, aparatură și jucării pentru exterior.
Inaugurarea proiectului a reprezentat încununarea cu succes a unei munci susținute la care au luat parte Primăria Diosig și Asociația Pro Diosig din România, respectiv Primăria Fontenay-le-Comte și Asociația Amities Fontenay-Roumanie din Franța. Aceste localități se află într-o relație  strânsă de înfrățire și colaborare de peste 17 ani, perioadă în care s-au realizat multiple schimburi cultural-sportive (vizite, excursii, festivaluri în ambele țări, tabere internaționale pentru tineri din Diosig, marșuri de solidaritate cu strângerea de fonduri pentru categoriile defavorizate din Diosig, cursuri de limba franceză în vacanțe pentru elevii din Diosig, schimburi de experiență în diferite domenii etc) și investiții economice importante mai ales pentru  locuitorii din Diosig, fie ei elevi, cadre didactice, părinți sau alți membri ai comunității.
La inaugurare au participat din partea delegației franceze domnul deputat-primar al orașului Fontenay-le-Comte - domnul Hugues Fourage și doi viceprimari - domnii Pierre Grousson și Maurice Boutin, care se ocupă de relația de înfrățire cu localitatea Diosig, conducerea Asociației Amities Fontenay-Roumanie - doamnele Annie Guibot, Pierrette Masse, Francoise Ferret Dardaine și domnii Joel Masse și Maurice Breton, împreună cu alți membri, iar din partea comunei Diosig au participat domnul primar al  localității - domnul Attila Mados, consilieri locali, conducerea Asociației Pro Diosig - doamna Ioana Rus și domnul Florin Hus, directorul Școlii Gimnaziale Nr.1 Diosig - domnul Arpad Pataki, membri ai asociației și cadre didactice.
Festivitatea a început cu tăierea panglicii de către primarul localității Diosig și primarul localității Fontenay le Comte, urmată de dezvelirea unei plachete amplasate pe fațada clădirii care să rămână mărturie despre rodul acestui proiect rezultat din relația de înfrățire romano-franceză.
În continuare, toți cei prezenți la eveniment au vizitat grădinița dotată cu două săli de grupă complet utilate, baie, sală de mese, bucătărie, cabinet medical, vestiar și depozit de materiale. Toți au apreciat calitatea mobilierului adaptat vârstei preșcolarilor și realizat în culori atractive de către un producător local.
S-a mai vizitat curtea interioară amenajată cu spații verzi și jocuri pentru copii (leagăne, tobogane, castel, trenuleț, loc de odihnă etc.).
Grădinița - un model în ceea ce privește condițiile moderne oferite
În sala multifuncțională a avut loc ședința comună a celor patru instituții, fiecare parte încercând să marcheze în discursurile rostite importanța evenimentului. Accentul a fost pus pe importanța actului educativ în viața tinerilor din zilele noastre. Primarul localității Diosig, domnul Attila Mados a evidențiat preocupările lui privind asigurarea celor mai bune condiții posibile pentru elevii și preșcolarii din Diosig. Din acest punct de vedere această grădiniță poate constitui un model, atât în ceea ce privește condițiile moderne oferite, cât și prin modalitatea în care a fost realizată, din fonduri comune ale celor două localități înfrățite și prin multă muncă și pasiune din partea tuturor celor implicați în proiect. Primarul localității Fontenay le Comte, care este în același timp și deputat în Parlamentul Franței, domnul Hugues Fourage, și-a început discursul citându-l pe Victor Hugo care spunea că dacă se vor deschide cât mai multe școli atunci se vor închide cât mai multe închisori, subliniind astfel rolul major al educației în societate. El a manifestat o mare satisfacție pentru finalizarea proiectului comun româno-francez, menționându-l ca pe un exemplu de cooperare între țări în beneficiul locuitorilor. El s-a arătat încântat de primirea călduroasă a locuitorilor din Diosig și a îndemnat la continuarea relațiilor interumane dintre localitățile înfrățite, care prin activitățile organizate în comun în acești 17 ani au realizat o educare extrașcolară a tinerilor din Diosig sub toate aspectele vieții cotidiene. Problemele tinerilor francezi sunt la fel cu acelea ale tinerilor români, doar dimensiunile sunt poate altele în Fontenay le Comte față de Diosig.
Prin schimbul comun de experiență și proiectele realizate mai ales în domeniul educației, relația de înfrățire poate contribui semnificativ la dezvoltarea localităților, atât  sub aspect economic, cât  și sub aspectul activităților de educare și integrare a tinerilor în societate..
În încheiere, participanții au asistat la un moment folcloric, cuprinzând dansuri populare românești, susținute de un grup de dansatori condus de doamna învățătoare Emilia Negrean și dansuri populare maghiare, prezentate de un grup de elevi condus de  Xenia Gazdag, cu toții  din Diosig.
prof. Hus Octavian Florin,
director adjunct - Școala Gimnazială  Nr.1 Diosig
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rodul unui proiect de înfrățire între Diosig, Bihor și Fontenay le Comte, Franța.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:31:42 Ora de vară a Europei de Est