Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Animatori pentru activități de tineret

D.P.P.P.D. organizează cursul

Animatori pentru activități de tineret

Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.) al Universității din Oradea are deosebita plăcere să vă invite să participați la cursul cu tema „Animatori pentru activități de tineret” care va avea loc în perioada 29-30 martie 2008 la Complexul studențesc "Gaudeamus".

Cursul se adresează tuturor studenților D.P.P.P.D., precum și cadrelor didactice interesate să-și dezvolte abilitățile de orientare în natură, de orientare sportivă (cu hartă și busolă), precum și de a organiza activități extrașcolare (excursii, tabere de tineret, jocuri de cabană, alte activități nonformale destinate petrecerii de către elevi a timpului liber). Formatorii acestui curs sunt domnii lect. univ. dr. Petre Mărcuț și lect. univ. drd. Marius Marinău de la Facultatea de Educație Fizică și Sport din cadrul Universității Oradea.
Ne propunem ca în cadrul acestui curs să abordăm atât probleme teoretice, cât și practice. Astfel, din prima categorie fac parte aspecte legate de argumentarea necesitatea existenței unei persoane calificate să organizeze asemenea activități extrașcolare pentru copii și tineri, atribuțiile unei asemenea persoane, calitățile personalității sale etc. În partea practică va fi cuprinsă atât o demonstrație pe teren a modului în care se poate realiza orientarea sportivă (ca parte importantă a organizării unor excursii și tabere școlare), cât și desfășurarea unui concurs de orientare pe teren și orientare sportivă.
Pentru desfășurarea acestor activități practice în cele mai bune condiții, rugăm toți participanții să aibă echipament adecvat unei excursii la munte: haine groase și de schimb, încălțăminte adecvată, alte obiecte pe care le consideră necesare pentru o deplasare de una-două ore. De asemenea, pentru asigurarea programului social, sunt binevenite orice instrumente muzicale pot fi deplasate la Stâna de Vale, precum și idei pentru jocuri de cabană.
Taxa de participare este de 100 lei și include transportul cu autocarul, cazarea pentru o noapte la Complexul Gaudeamus în camere de 3, 4 și 5 paturi, 4 mese, precum și fondul de premiere al câștigătorilor la competiția menționată.
Termene limită
*25 februarie 2008 – 24 martie 2008înscrierea participanților (se va face la dna ing. drd. Cornelia Moș, str. Universității nr. 1, Pavilionul E, etajul III, cabinet E 301. Înscrierea este luată în considerare în momentul achitării taxei de participare. La înscriere, participanții își vor lasă datele de contact, preferabil adresă de e-mail, unde doresc să fie contactați);
*26 martie 2008 – anunțarea listei de participanți și a ultimelor detalii referitoare la excursie (se face pe adresa de e-mail a participanților, pe Internet sau la avizierele DPPPD de la parter sau etajul III);
*28 martie 2008 – reconfirmarea de către cei înscriși a disponibilității lor de a participa;
*29-30 martie 2008 – desfășurarea cursului propriu-zis.
Informații suplimentare pot fi obținute de la dl lect. Univ .dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea, DPPPD, Catedra de Pedagogie, Pavilion E, cabinet E 013, mobil 0745 267047, e-mail bvali73@yahoo.com
Informații actualizate se mai pot obține și de pe pagina de Internat a DPPPD, la adresa: http://www.uoradea.ro butonul Centre, Departamente - Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, secțiunea „Anunțuri”
(Lect. univ. dr.  Valentin BLÂNDUL)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).