Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”

Prima zi de școală

„O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”

Luni (16 septembrie 2013), în prima zi de școală, au trecut pragul Școlii Gimnaziale „Dacia” din Oradea „bobocei” cât pentru patru clase pregătitoare, emoționați foarte, de mânuță cu mămica sau surioara mai mare.

În curte, sute de copii din clasele primare, toți mai mari decât ei, cu flori și chef de a povesti pe unde și-au petrecut vacanța cea mare. Dl director, prof. dr. Florian Hava, pune capăt vacarmului, iar privirile se îndreaptă încet-încet spre prezidiu. Părintele Aurel Pușcaș oficiază slujba Te-Deum-ului pentru începerea cursurilor noului an școlar. Dl director revine și ne prezintă un bilanț al realizărilor cu care s-a încheiat anul școlar trecut. Școala „Dacia” confirmă clasa înaltă cu care ne-a obișnuit, bucurându-ne din nou cu rezultatele sale de top: „1.045 de premii și mențiuni la olimpiadele și concursurile școlare; 10 elevi au reprezentat școala și județul la 11 discipline de concurs la olimpiadele naționale (rezultate: două medalii de bronz, un premiu special, un loc IV, un elev selectat în lotul lărgit al României la astronomie); participarea la 18 proiecte județene, naționale și internaționale; am stabilit peste 50 de parteneriate cu diferite instituții; am participat la peste 55 de concursuri județene, naționale și internaționale; am obținut rezultate foarte bune la examenul de Evaluare națională: 80% dintre elevii noștri au obținut medii între 7-10, 42% au obținut medii între 9-10, un elev a obținut nota 10 la ambele probe, 1 elev a obținut nota 10 la lb. română și 20 la matematică”, spune dl director.
„Un nou an școlar înseamnă pentru cei mai mici, încercați de o stare necunoscută, a noutății și a ineditului o primă legătură cu cartea, cu sala de clasă, cu învățătoarea, înseamnă o primă treaptă urcată pe acest drum de lumină, iar pentru cei din clasele mai mari, noi trepte ce-i înalță an de an spre strălucirea culturii, științei, a cunoașterii în general, prin care își conturează personalitatea, valoarea și utilitatea… Anul școlar 2013-2014 debutează cu o serie de transformări, care vin să îmbunătățească performanța școlară. În acest an școlar trebuie să ne mobilizăm și mai bine pentru a face față cu succes noilor provocări: schimbarea Planului cadru pentru clasa pregătitoare și clasele I-IV, cu aplicabilitatea din acest an la clasa pregătitoare și clasa I (Introducerea disciplinelor noi – Muzică și mișcare, Limba engleză); introducerea evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a – fără a se trece notele în catalog și în final Evaluarea națională la clasele a VIII-a; apariția unor opționale noi: Educație civică, Educație financiară, Elemente de filozofie pentru învățământul primar; reducerea de la 50% la 25% a ponderii mediei pentru clasele V-VIII la admiterea în liceu și creșterea de la 50% la 75 % a ponderii mediei la Evaluarea națională pentru admiterea în liceu; asigurarea siguranței elevilor în școală și în perimetrul școlii”, a adăugat dl director Florian Hava.
Dl inspector școlar Alin Novac-Iuhas a  avut câte un mesaj mobilizator pentru fiecare: elevi, dascăli și părinți. „Dragi elevi, suntem convinși că toți aveți un mare potențial pe care îl puteți valorifica pe băncile acestei școli în vederea obținerii unor rezultate extraordinare. Trebuie doar să aveți încredere în forțele proprii și bineînțeles să vă doriți să fiți și să deveniți cei mai buni. Mesajul nostru către cadrele didactice ale acestei instituții de învățământ este unul pozitiv. Vă dorim multă sănătate, putere de muncă și un an nou plin de realizări și succese! Către părinți avem un mesaj pozitiv, de încredere și dăruire pentru binele copiilor dumneavoastră. Și nu în ultimul rând, mesajul către comunitatea locală este unul de mulțumire pentru faptul că se implică pentru buna desfășurare a activității instructiv-educative din această școală…”, a spus inspectorul școlar din cadrul departamentului de management resurse umane al I.S.J. Bihor. Dl comisar-șef Daniel Þiț, reprezentantul Inspectoratului de Poliție, a vorbit despre siguranța elevilor, iar dl prof. universitar arhitect Cristian Pușcaș a propus elevilor și cadrelor didactice un proiect de arhitectură pentru o mai bună cunoaștere a arhitecturii orașului Oradea.
Să mai spunem că la Școala Gimnazială „Dacia”, elevii claselor primare sunt dotați în clase cu plasme, ceea ce le facilitează accesul la informațiile furnizate de cadrele didactice care utilizează în timpul lecțiilor mijloacele moderne de informare. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O nouă treaptă urcată pe drumul de lumină”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:48:34 Ora de vară a Europei de Est