Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Despre ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

În deplină transparență

Despre ședința de luni a Senatului Universității din Oradea

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 septembrie 2013.

Senatul Universității din Oradea, întrunit în prima sa ședință de după vacanța de vară, luni, 16 septembrie, 2013, a parcurs un program lung – peste 20 de subiecte analizate și supuse dezbaterii. A găzduit, ca de obicei, și o  pledoarie din partea Executivului Universitar.
a. Universitatea din Oradea a mai primit ca suplimentări, 25  de locuri finanțate la ciclul de Master și 8 la Doctorat. Cu acestea numărul de locuri finanțate la Master la Universitatea din Oradea este de 725.  Aceste locuri sunt finanțate de la bugetul public. (Suplimentările nu atrag creșterea capacității de școlarizare, ci doar creșterea ponderii locurilor bugetate în totalul locurilor aferente unor programe de studiu. Capacitatea de școlarizare este decisă de către ARACIS.).
Senatul a aprobat, cu o largă majoritate, repartizarea locurilor conform propunerilor Consiliului de Administrație. La Masterat: locurile s-au distribuit către facultăți conform unui criteriu cumulat  - număr de absolvenți la nivelul de licență, număr de masterate, ierarhizare pe domenii la nivel național.
La Doctorat, suplimentările au mers către următoarele școli doctorale: Filologie 1, Geografie 1, Istorie 1, Științe biomedicale 3, Științe sociale 1, Științe Inginerești 1.
b. Deși anul universitar începe abia la 1 octombrie, pentru angajații universității – cadre didactice, bibliotecari, personal auxiliar, administrație, echipe de muncitori - activitatea este ferventă.
Se pregătește academic și material noul an universitar.
Unele măsuri ale Executivului pentru un început temeinic au nevoie – conform legii – de analize, dezbateri și aprobări ale Senatului. Este vorba mai întâi de obișnuitele norme și normative, proceduri, aprobări sau validări ale unor activități de impact pentru instituție.     Între acestea, la  actuala ședință au fost analizate acele măsuri care pun la dispoziția Rectorului și a echipei sale pârghii suplimentare în gestionarea activității. Este vorba de actualizarea Procedurii de elaborare a Statelor de Funcții (care a iscat vii dezbateri); Norme și normative de lucru privind funcționarea secretariatelor; Metodologia de aprobare a solicitării de prelungire a  activității cu un an și a menținerii statutului de titular în învățământ.
Anul universitar 2013-2014 debutează în condițiile unor limitări financiare care impun eforturi sporite din partea angajaților universității. La propunerea Consiliului de Administrație, Senatul a aprobat măsuri de asigurare a funcționalității universității, într-o filozofie a sprijinirii reformării și eficientizării acesteia. Măsurile aprobate în ședința inaugurală vin în completarea unor măsuri precedente orientate în aceeași direcție. Dacă într-o primă etapă s-a decis creșterea normelor didactice și asumarea unor sarcini didactice sporite pentru fiecare cadru didactic, în etapa actuală măsurile se referă la restructurări ale unor compartimente funcționale; concentrări de departamente …; normative severe în alocări ale personalului auxiliar și o singură mărire de taxe. (Este vorba despre mărirea cu încă 50 de lei a taxelor de la Departamentul de Pregătire și Perfecționare a Personalului Didactic.)
Cu aceste măsuri și cu hotărârea tuturor cadrelor didactice și a întregului personal de a asigura buna funcționare a Universității și a trece cu bine solicitatul examen ARACIS – pentru ridicare a calificativului – pregătirea anului universitar 2013-2014 se face cu grijă și răspundere pentru ceea ce se va oferi în pregătirea studenților.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).