Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Clasa pregătitoare - primii pași”, de Manuela Dulca și Ioana Vancea

„E o mare fericire să lărgești hotarele cunoașterii omenești”

„Clasa pregătitoare - primii pași”, de Manuela Dulca și Ioana Vancea

Casa Corpului Didactic a Județului Bihor a găzduit joi (19 septembrie 2013) cea de-a doua lansare de carte din acest an școlar. Este vorba despre cartea de specialitate scrisă de doamnele învățătoare Manuela Dulca și Ioana Vancea, de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd.

Cele dintâi aprecieri asupra lucrării le-a făcut directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu.  „E o mare fericire să lărgești hotarele cunoașterii omenești” (Alexander von Humboldt).
Într-adevăr, unul dintre lucrurile care ne împlinește menirea, dar ne și definește în mod deontologic, este sentimentul de satisfacție al participării la descoperirea tainelor cunoașterii. Vocația de pedagog, dorința de a-i învăța pe ceilalți are rădăcini mult mai adânci în ființa noastră…
 Curriculum-ului integrat este o premiza și condiția  de bază a stimulării creativității"
Auxiliarul didactic întocmit de doamnele profesoare Manuela Dulca și Ioana Vancea pentru clasa pregătitoare, de la forma de învățământ Step by Step, este un exemplu de bune practici. Materialul, riguros structurat, oferă o abordare transdisciplinară, începând cu planificarea integrată a obiectelor de studiu și continuând cu Fișele de lucru și Mesajul zilei. Răsfoind lucrarea de față am fost impresionată de mai multe aspecte: odată ideea curriculum-ului integrat, care este o premiza și condiția  de bază a stimulării creativității; apoi entuziasmul cu care cele două doamne, realizând că se află într-un moment de impas, își unesc forțele pentru a ne oferi rodul muncii lor, un produs de noutate, care se situează în sfera măiestriei didactice. Fișele de lucru, într-o formă inedită, atractivă, adaptată particularităților de vârstă, sporesc și mențin vii interesul și motivația copilului. Și nu în ultimul rând, Mesajul zilei prin care se prezintă subiectul lecțiilor ce urmează a fi învățate. O particularitate aparte, dar deosebit de relevantă o constituie conceperea mesajului în versuri, scris cu litere de tipar, înlocuind uneori cuvinte cu imagini reprezentative care antrenează multiple procese ale gândirii. De asemenea, nu pot să nu remarc organizarea modului de transmitere a emoțiilor, al cărui exercițiu cultivat cu grijă reprezintă o indiscutabilă metodă de stimulare a imaginației creatoare. Se regăsesc aici, elemente incipiente de tehnică artistică: punctul și linia, pata de culoare, mișcarea pe muzică și limbajul muzical”, apreciază directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu. La rândul său, inspectorul școlar de specialitate, doamna profesor Felicia Ianța, a subliniat entuziasmul cu care Manuela Dulca a participat la cursul pentru formarea învățătorilor care urmau să predea la clasa pregătitoare. „Nu pot să uit entuziasmul cu care Manuela a participat la cursul pentru formarea învățătorilor care vor preda la clasa pregătitoare. A privit această experiență cu foarte mult entuziasm, cu foarte multă bucurie și toate tipurile de activități care se realizează la clasa pregătitoare au fost pentru ea un motiv de satisfacție, dar în același timp, și un motiv de meditație; lucru care a dus la realizarea acestei cărți care vine în sprijinul tuturor învățătorilor. Și cu atât mai mult cu cât alternativa educațională în care lucrează este una provocatoare, pentru că metodele utilizate sunt oarecum diferite față de învățământul tradițional. Doamnele au reușit să îmbine creativitatea, ingeniozitatea și nu în ultimul rând experiența acumulată, pentru că nu sunt chiar debutante în învățământ, și mai ales cu dragostea pentru copii. Pentru că de aici pornește totul: dacă nu avem dragoste pentru munca noastră și în special pentru copii, nu vom putea să realizăm lucruri importante. Þin să le felicit pe cele două doamne și să le mulțumesc pentru că au fost oarecum pioniere pe acest segment al învățământului primar, dar, materialul pe care l-au realizat ele este unul deosebit, și modul în care s-a făcut tehnoredactarea este una foarte-foarte bine realizată, iar îmbinarea proiectării cu exemplele de bune practici este extrem de bine venită”.
Satisfacția lucrului bine făcut
După prezentarea în PowerPoint a lucrării de către cele două autoare, colegii, prezenți în număr impresionant la eveniment, au primit cu mult drag „ofranda” colegelor lor (de clasă și de școală), îndreptarul și modelul de bune practici, extrem de util prin mulțimea de fișe de lucru și mesaje pe care le conține. Florile și îmbrățișările colegiale au fost primele daruri care le-au produs autoarelor satisfacția lucrului bine făcut, iar vorbele de har rostite de mama Ioanei au emoționat asistența până la lacrimi. „La o asemenea mămică, o asemenea fiică, cu demnitate și onoare”, a ținut să remarce gazda bună, directorul C.C.D., doamna profesor Carmen Bodiu.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Clasa pregătitoare - primii pași”, de Manuela Dulca și Ioana Vancea.    

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 08:52:09 Ora standard a Europei de Est