Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi, la Hotel Continental, s-a desfășurat

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi (25-26 septembrie 2013), Hotel Continental din Oradea a găzduit Conferința finală a proiectului PractiPASS, ocazie cu care au fost prezentate rezultatele obținute în cei trei ani de implementare.

Managerul de proiect - doamna profesor univ. dr. Floare Chipea, directorul general administrativ – dl prof. univ. dr. Mircea Gordan, dar și partenerii de proiect  care au luat cuvântul (dna decan Alina Roman – directorul teritorial Arad și dna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București, precum și prof. univ. dr. Adrian Hatos – director analiză și evaluare Oradea) au subliniat succesul de care s-a bucurat proiectul, atât în rândul studenților participanți, cât și al celorlalte persoane implicate: cadre didactice universitare, tutori și coordonatori tutori. Unul dintre cele mai importante rezultate obținute se referă la angajarea și continuarea studiilor de către studenți. „Peste 70 la sută dintre studenții care au participat la cele trei stagii de practică planificate, au obținut locuri de muncă sau au participat la cursuri ulterioare. Astfel, proiectul a contribuit semnificativ la facilitarea tranziției tinerilor de la școală la viața activă și la creșterea calității privind dezvoltarea resurselor umane din domeniul protecției copilului… Þin să felicit întreaga echipă de implementare a proiectului, studenții, tutorii și coordonatorii tutori, dar și pe partenerii noștri de proiect”, a spus managerul de proiect, doamna decan Floare Chipea. Și directorul general, dl Mircea Gordan, a adresat felicitări tuturor participanților la proiect pentru rezultatele obținute. „Doamna manager, aș dori să vă felicit și pentru partea a treia a proiectului. Nu ați menționat că proiectul a fost derulat pe trei direcții și ghidul acela realizat de studenții de la Universitatea noastră din Oradea, pentru care meritați toate felicitările”, a conchis directorul general. Directorul teritorial Arad, doamna decan Alina Roman, a mulțumit partenerilor din Oradea, beneficiarii proiectului, pentru oportunitatea de a participa la implementarea programului de practică pentru studenți „Protecția copilului – de la teorie la practică”. „Pentru facultatea noastră a fost un prilej de a se dezvolta instituțional și de a-și ameliora curriculumul privind practica studenților, astfel încât 200 de studenți din universitate (Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială – n.n.) au beneficiat de aceste trei stagii de practică bine organizate de foarte mulți tutori, de 20 de tutori în domeniul protecției copilului și, de asemenea, de instrumente de practică, realizate în comun la nivelul celor trei instituții de învățământ superior din Oradea, Arad și București, în colaborare cu tutorii de practică”, a subliniat doamna director teritorial Alina Roman. Din partea partenerilor din București, a vorbit doamna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București. „Vreau să mulțumesc celor de la Oradea pentru că au avut în special răbdare cu noi. Atunci când noi intram în panică, dânșii treceau cu vederea. Sper că am reușit să facem ceea ce ni s-a solicitat. Nu ne-au ieșit toate exact cum doream noi, să angajăm așa, din prima, să se rupă ușile instituțiilor, toată lumea să-i ceară, să-i angajez; cert este că a fost o provocare și pentru noi să lucrăm cu alte două universități și să avem un număr atât de mare de studenți implicați într-un proiect, să fie toți supervizați în același timp și să încercăm să-i menținem. Sperăm să reușim să colaborăm, cu un număr mai mic de studenți, pe viitor, pe proiecte similare. Să fie mai ușor de administrat. Cert este că la o parte dintre aceștia am văzut modificări la nivelul comportamentului lor, au mai multă încredere în ei și au așteptări mai înalte vizavi de domeniul asistenței sociale”.
„Motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice…”
Revenind la microfon, doamna manager Floare Chipea a mulțumit partenerilor pentru implicare și a evidențiat rolul proiectului PractiPASS  la nivelul mediului universitar, arătând că „motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice pe care noi le-am constatat, împreună cu studenții și cu ceilalți beneficiari ai proiectului… Am fost foarte curajoși. Acuma ne dăm seama cât de curajoși am putut să fim să accesăm un proiect POSDRU, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, pe trei ani și cu 13 parteneri. L-am realizat până la urmă cu succes, dar să știți și cu foarte multe dificultăți și nu ne pare rău pentru că vă spuneam care sunt realizările noastre”, a conchis doamna manager Floare Chipea.         
Inițiat de Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, în parteneriat cu 13 instituții care activează în domeniul social și unități de învățământ superior din București și Arad, proiectul s-a adresat în primul rând studenților din cele trei centre universitare, iar activitatea principală a proiectului s-a axat pe elaborarea programelor de practică și implicit pe realizarea instrumentelor de lucru aferente acestora, pe organizarea, implementarea și monitorizarea stagiilor de practică la care au participat studenții de la specializările Asistență socială, Psihologie, Sociologie și Psihopedagogie specială la nivel de licență și masterat. În cadrul proiectului, au fost selectați 603 studenți, care au fost coordonați de 71 tutori și coordonatori tutori. Pentru implementarea stagiilor de practică a fost elaborată o nouă metodologie privind organizarea programelor de practică și noi instrumente de lucru. Studenții și specialiștii din instituțiile partenere au avut ocazia să participe la două schimburi de experiență, unul derulat în Belgia, în perioada 14 - 20 mai 2012, iar celălalt în Ungaria, în perioada 20 iunie - 6 iulie 2013. Tot în cadrul proiectului, s-a derulat campania de promovare a drepturilor copilului în mediul rural, în perioada octombrie 2012 – iunie 2013, în unități de învățământ din 20 de centre de comună din județul Bihor și în satele aparținătoare. În acțiunile lor, studenții au promovat broșura „Povestea drepturilor copilului”, pe care ei au realizat-o, sub coordonarea cadrelor didactice. La final de proiect, tot ei au elaborat și Ghidul de bune practici - un instrument util pentru cei ce doresc să cunoască problematica protecției copilului.
Ovidiu Dan
P.S Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința finală a proiectului PractiPASS.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:14 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).