Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi, la Hotel Continental, s-a desfășurat

Conferința finală a proiectului PractiPASS

Miercuri și joi (25-26 septembrie 2013), Hotel Continental din Oradea a găzduit Conferința finală a proiectului PractiPASS, ocazie cu care au fost prezentate rezultatele obținute în cei trei ani de implementare.

Managerul de proiect - doamna profesor univ. dr. Floare Chipea, directorul general administrativ – dl prof. univ. dr. Mircea Gordan, dar și partenerii de proiect  care au luat cuvântul (dna decan Alina Roman – directorul teritorial Arad și dna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București, precum și prof. univ. dr. Adrian Hatos – director analiză și evaluare Oradea) au subliniat succesul de care s-a bucurat proiectul, atât în rândul studenților participanți, cât și al celorlalte persoane implicate: cadre didactice universitare, tutori și coordonatori tutori. Unul dintre cele mai importante rezultate obținute se referă la angajarea și continuarea studiilor de către studenți. „Peste 70 la sută dintre studenții care au participat la cele trei stagii de practică planificate, au obținut locuri de muncă sau au participat la cursuri ulterioare. Astfel, proiectul a contribuit semnificativ la facilitarea tranziției tinerilor de la școală la viața activă și la creșterea calității privind dezvoltarea resurselor umane din domeniul protecției copilului… Þin să felicit întreaga echipă de implementare a proiectului, studenții, tutorii și coordonatorii tutori, dar și pe partenerii noștri de proiect”, a spus managerul de proiect, doamna decan Floare Chipea. Și directorul general, dl Mircea Gordan, a adresat felicitări tuturor participanților la proiect pentru rezultatele obținute. „Doamna manager, aș dori să vă felicit și pentru partea a treia a proiectului. Nu ați menționat că proiectul a fost derulat pe trei direcții și ghidul acela realizat de studenții de la Universitatea noastră din Oradea, pentru care meritați toate felicitările”, a conchis directorul general. Directorul teritorial Arad, doamna decan Alina Roman, a mulțumit partenerilor din Oradea, beneficiarii proiectului, pentru oportunitatea de a participa la implementarea programului de practică pentru studenți „Protecția copilului – de la teorie la practică”. „Pentru facultatea noastră a fost un prilej de a se dezvolta instituțional și de a-și ameliora curriculumul privind practica studenților, astfel încât 200 de studenți din universitate (Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, Facultatea de Științe ale Educației și Asistență Socială – n.n.) au beneficiat de aceste trei stagii de practică bine organizate de foarte mulți tutori, de 20 de tutori în domeniul protecției copilului și, de asemenea, de instrumente de practică, realizate în comun la nivelul celor trei instituții de învățământ superior din Oradea, Arad și București, în colaborare cu tutorii de practică”, a subliniat doamna director teritorial Alina Roman. Din partea partenerilor din București, a vorbit doamna asistent univ. dr. Theodora Ene, director selecție, pregătire și monitorizare grup țintă București. „Vreau să mulțumesc celor de la Oradea pentru că au avut în special răbdare cu noi. Atunci când noi intram în panică, dânșii treceau cu vederea. Sper că am reușit să facem ceea ce ni s-a solicitat. Nu ne-au ieșit toate exact cum doream noi, să angajăm așa, din prima, să se rupă ușile instituțiilor, toată lumea să-i ceară, să-i angajez; cert este că a fost o provocare și pentru noi să lucrăm cu alte două universități și să avem un număr atât de mare de studenți implicați într-un proiect, să fie toți supervizați în același timp și să încercăm să-i menținem. Sperăm să reușim să colaborăm, cu un număr mai mic de studenți, pe viitor, pe proiecte similare. Să fie mai ușor de administrat. Cert este că la o parte dintre aceștia am văzut modificări la nivelul comportamentului lor, au mai multă încredere în ei și au așteptări mai înalte vizavi de domeniul asistenței sociale”.
„Motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice…”
Revenind la microfon, doamna manager Floare Chipea a mulțumit partenerilor pentru implicare și a evidențiat rolul proiectului PractiPASS  la nivelul mediului universitar, arătând că „motivarea proiectului a derivat din necesitățile practice pe care noi le-am constatat, împreună cu studenții și cu ceilalți beneficiari ai proiectului… Am fost foarte curajoși. Acuma ne dăm seama cât de curajoși am putut să fim să accesăm un proiect POSDRU, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, pe trei ani și cu 13 parteneri. L-am realizat până la urmă cu succes, dar să știți și cu foarte multe dificultăți și nu ne pare rău pentru că vă spuneam care sunt realizările noastre”, a conchis doamna manager Floare Chipea.         
Inițiat de Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, în parteneriat cu 13 instituții care activează în domeniul social și unități de învățământ superior din București și Arad, proiectul s-a adresat în primul rând studenților din cele trei centre universitare, iar activitatea principală a proiectului s-a axat pe elaborarea programelor de practică și implicit pe realizarea instrumentelor de lucru aferente acestora, pe organizarea, implementarea și monitorizarea stagiilor de practică la care au participat studenții de la specializările Asistență socială, Psihologie, Sociologie și Psihopedagogie specială la nivel de licență și masterat. În cadrul proiectului, au fost selectați 603 studenți, care au fost coordonați de 71 tutori și coordonatori tutori. Pentru implementarea stagiilor de practică a fost elaborată o nouă metodologie privind organizarea programelor de practică și noi instrumente de lucru. Studenții și specialiștii din instituțiile partenere au avut ocazia să participe la două schimburi de experiență, unul derulat în Belgia, în perioada 14 - 20 mai 2012, iar celălalt în Ungaria, în perioada 20 iunie - 6 iulie 2013. Tot în cadrul proiectului, s-a derulat campania de promovare a drepturilor copilului în mediul rural, în perioada octombrie 2012 – iunie 2013, în unități de învățământ din 20 de centre de comună din județul Bihor și în satele aparținătoare. În acțiunile lor, studenții au promovat broșura „Povestea drepturilor copilului”, pe care ei au realizat-o, sub coordonarea cadrelor didactice. La final de proiect, tot ei au elaborat și Ghidul de bune practici - un instrument util pentru cei ce doresc să cunoască problematica protecției copilului.
Ovidiu Dan
P.S Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința finală a proiectului PractiPASS.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:18:44 Ora de vară a Europei de Est