Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională

Joi, la CCD Bihor, lansare de carte

„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională

Echipa Pro Cariere (Larisa Cherechianu, Ioana Șandor, Roxana Pantea, Ioana Grigorescu, Szabo Kovari Katalin și Bodo Eva…) a lansat, joi, 26 septembrie 2013, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, volumul I al Ghidului de bune practici de dezvoltare socio-emoțională, intitulat „Copii mai încrezători”.

Mesajul doamnei director drd. Carmen Bodiu a fost prezentat de către doamna bibliotecar Mariana Trofin. Despre carte au vorbit doamna profesor metodist Rodica Popa, Larisa Cherechianu,  doamna inspector școlar Voichița Vancu, prof. Lucia Negrău și alte cadre didactice.   
„Conceput din dorința de a contribui la dezvoltarea și asigurarea stării de bine a copilului, Ghidul de bune practici este un produs final în cadrul celei de-a doua ediții a proiectului „Copii mai încrezători”. Succesul proiectului, finalizat prin lansarea ghidului de astăzi, constituie un exemplu de solidaritate umană în sprijinul realizării uneia dintre cele mai nobile idealuri ale societăților: educația, la o vârstă timpurie, dezvoltând competențe de progres și de autorealizare în viitor. Dincolo de prețioasele îndrumări metodice, transmise în urma unor ample cercetări pe tărâmul didacticii, manualul de față transmite exemple concrete de muncă diferențiată experimentate în activitatea zilnică”, apreciază directorul CCD, doamna profesor drd. Carmen Bodiu. Prezentând ghidul, coordonat de dna Teodora Duță, doamna prof. metodist Rodica Popa a subliniat reperele teoretice în dezvoltarea socio-emoțională a preșcolarilor și școlarilor mici, precum și rolul meloterapie în dezvoltarea socio-emoțională a copiilor, evidențiind faptul că următoarele două capitole (II și III) cuprind propuneri de planuri de activitate pentru educația socio-emoțională, aparținând unor cadre didactice de la grădinițele: 20, 23, 27, 28, 30, 34, 42, 43, 44, 45, 48, 50, 53, 56, „Trei Ursuleți”, „Aleodor”, „Căsuța lui Winnie and Princess”, „Holcim” Aleșd, Grădinița din Santăul Mic și Santăul Mare și Grădinița „Mese-Var” din Derecske, Ungaria.
„A fi lângă copii atunci când au nevoie și nu când vrem noi”
Doamna inspector școlar Voichița Vancu a felicitat colectivul Pro Cariere pentru acest ghid și pe coordonatorul acestuia (dna Teodora Duță), atât pentru cartea pe care o coordonează, cât și pentru noua sa calitate de tânără mămică. „Vorbesc din prisma educatoarei, nu am să fac caz de funcție, pentru că funcția e trecătoare, funcția nu-i meserie, funcția este o povară. Vorbesc ca educatoare pentru că vin dintre copii și știu cât de important este a le conferi și a le da dreptul de a se descoperi în acele momente în care au diferite suferințe, fie despărțirea de casă, de mamă, fie de a se întâlni cu persoane necunoscute. Și totul pornește de la a-i înțelege și a le da dreptul de a fi subiect și nicidecum obiect al educației. Este foarte important a gestiona aceste emoții și a fi lângă copii atunci când au nevoie și nu când vrem noi”, a spus doamna inspector școlar Voichița Vancu. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională.    

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 20 ianuarie 2021