Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională

Joi, la CCD Bihor, lansare de carte

„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională

Echipa Pro Cariere (Larisa Cherechianu, Ioana Șandor, Roxana Pantea, Ioana Grigorescu, Szabo Kovari Katalin și Bodo Eva…) a lansat, joi, 26 septembrie 2013, la Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, volumul I al Ghidului de bune practici de dezvoltare socio-emoțională, intitulat „Copii mai încrezători”.

Mesajul doamnei director drd. Carmen Bodiu a fost prezentat de către doamna bibliotecar Mariana Trofin. Despre carte au vorbit doamna profesor metodist Rodica Popa, Larisa Cherechianu,  doamna inspector școlar Voichița Vancu, prof. Lucia Negrău și alte cadre didactice.   
„Conceput din dorința de a contribui la dezvoltarea și asigurarea stării de bine a copilului, Ghidul de bune practici este un produs final în cadrul celei de-a doua ediții a proiectului „Copii mai încrezători”. Succesul proiectului, finalizat prin lansarea ghidului de astăzi, constituie un exemplu de solidaritate umană în sprijinul realizării uneia dintre cele mai nobile idealuri ale societăților: educația, la o vârstă timpurie, dezvoltând competențe de progres și de autorealizare în viitor. Dincolo de prețioasele îndrumări metodice, transmise în urma unor ample cercetări pe tărâmul didacticii, manualul de față transmite exemple concrete de muncă diferențiată experimentate în activitatea zilnică”, apreciază directorul CCD, doamna profesor drd. Carmen Bodiu. Prezentând ghidul, coordonat de dna Teodora Duță, doamna prof. metodist Rodica Popa a subliniat reperele teoretice în dezvoltarea socio-emoțională a preșcolarilor și școlarilor mici, precum și rolul meloterapie în dezvoltarea socio-emoțională a copiilor, evidențiind faptul că următoarele două capitole (II și III) cuprind propuneri de planuri de activitate pentru educația socio-emoțională, aparținând unor cadre didactice de la grădinițele: 20, 23, 27, 28, 30, 34, 42, 43, 44, 45, 48, 50, 53, 56, „Trei Ursuleți”, „Aleodor”, „Căsuța lui Winnie and Princess”, „Holcim” Aleșd, Grădinița din Santăul Mic și Santăul Mare și Grădinița „Mese-Var” din Derecske, Ungaria.
„A fi lângă copii atunci când au nevoie și nu când vrem noi”
Doamna inspector școlar Voichița Vancu a felicitat colectivul Pro Cariere pentru acest ghid și pe coordonatorul acestuia (dna Teodora Duță), atât pentru cartea pe care o coordonează, cât și pentru noua sa calitate de tânără mămică. „Vorbesc din prisma educatoarei, nu am să fac caz de funcție, pentru că funcția e trecătoare, funcția nu-i meserie, funcția este o povară. Vorbesc ca educatoare pentru că vin dintre copii și știu cât de important este a le conferi și a le da dreptul de a se descoperi în acele momente în care au diferite suferințe, fie despărțirea de casă, de mamă, fie de a se întâlni cu persoane necunoscute. Și totul pornește de la a-i înțelege și a le da dreptul de a fi subiect și nicidecum obiect al educației. Este foarte important a gestiona aceste emoții și a fi lângă copii atunci când au nevoie și nu când vrem noi”, a spus doamna inspector școlar Voichița Vancu. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Copii mai încrezători” - Ghid de bune practici de dezvoltarea socio-emoțională.    

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:25:33 Ora de vară a Europei de Est