Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

La Universitatea Agora,

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

Universitatea Agora și-a deschis ieri porțile în cel de-al 14-lea an, după cum aveam să aflăm din cuvântul doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu - președintele Senatului universitar.

„Suntem studenți și profesori, membri într-o comunitate academică relativ tânără, aceea a Universității Agora, ce-și deschide porțile în al 14-lea an. Suntem, deci, o universitate tânără, care se bucură de toate avantajele tinereții, între care dinamismul și dorința de a avea mari realizări”, a subliniat decanul fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
Tot sub semnul tinereții, au stat și  mesajele transmise de directorul de departament, dna prof. univ. dr. Elena Iancu, respectiv dna decan Gabriela Bologa. Cele trei mesaje festive feminine, pastelate și brodate în culorile toamnei, încărcate cu parfum de fericire și picurate cu roua din suflete, au fost urmate de intervențiile a doi distinși bărbați (comandanți), dl rector Ioan Dzițac, matematician prin excelență și informatician de formație, un om al cifrelor și de președintele Consiliului de administrație, rectorul fondator, distinsul profesor univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu.
„Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale”
„Misiunea Universității Agora se articulează pe viziunea inițială a fondatorilor, care i-au ales ca nume, nu întâmplător, un simbol al democrației. Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale și îi va aduce și în viitor plusvaloare inovatoare, dinamism și o dezvoltare armonioasă”, a ținut să ne asigure distinsul rector Ioan Dzițac.
Declarând deschis anul universitar, dl rector ne-a prezentat în PowerPoint datele și informațiile menite să ne edifice în legătură cu drumul pe care și l-a făurit universitatea pentru accesul la succes! „Bobocii” din ciclul I au putut opta pentru una din cele patru specializări de licență (Științe juridice -Drept; Științe administrative - Poliție locală;  Științe economice - Contabilitate și informatică de gestiune și  Științe Economice – Management). Pentru studenții din ciclul II au fost acreditate programe de master pentru completarea studiilor universitare, de scurtă durată: Management - Managementul resurselor umane și Drept – Științe penale și criminalistică.
În cadrul unei retrospective a anului universitar precedent, dl rector a punctat acele domenii și activități care au adus plusvaloare instituției: Acreditări de domenii și programe de studii de master, Acreditări de programe de studii postuniversitare, Publicarea unor articole științifice, indexate ISI, de către cadrele UAO, Proiecte POSDRU, Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice și recunoașteri pe plan național, Creșterea numerică și calitativă a populației studențești a UAO și implicarea studenților în activitatea UAO,  Vizite și conferințe naționale și internaționale, Acordarea a trei titluri de Doctor Honoris Causa, Managementul universitar și managementul calității, iar în partea a II-a au fost subliniate obiectivele fixate pentru anul universitar 2013-2014.
La Universitatea Agora, taxele au rămas neschimbate de mai bine de 10 ani!
În ciuda vremii ploioase de-afară, sufletele calde ale gazdelor și-au etalat strălucirea și sinceritate la ceasul debutului de nou an universitar.
„Pentru noi, este o frumoasă zi de toamnă, în care „bobocii” își încep călătoria în Agora, iar cei mai mari și-o continuă…”
Cuvintele rectorului fondator, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rostite cu blândețe și duioșie cădeau ca niște frunze printre gândurile pierdute ale „bobocilor”. Calmul său (englezesc) și melancolia din glas armonizau cu sunetul stropilor de ploaie; mesajul  domniei sale avea să aducă lumină pe fețele „bobocilor”, și să inducă o stare generală de binecuvântare, pentru că știrile erau pozitive: „Universitatea noastră este printre puținele din România care păstrează același nivel al taxelor, neschimbat, în ultimii 10 ani. Nici nu ne-am propus să-l schimbăm. Suntem printre puținele instituții la care taxa universitară nu se schimbă pe parcursul anilor de studiu; cu cât este cuantumul taxei la începutul parcursului cu atât se și termină.
*Îi sprijinim și îi îndemnăm pe studenții care pot să lucreze, să o facă. Avem mulți studenți care devin angajați de pe băncile facultății; avem firme cu care lucrăm și care ne solicită acest lucru, în special în domeniul contabilității”.
*Avem firme care acordă burse studenților.
*Avem mulți studenți implicați în proiecte europene - experiență foarte bună pentru studenți, dar și pentru profesori.
*Fundația Agora, cea care a înființat și susține Universitatea, este una dintre instituțiile cu o carte de vizită impresionantă din acest punct de vedere. Este singura instituție românească ce s-a bucurat de rambursarea integrală a cheltuielilor ocazionate de proiectele europene pe care le-a avut.
*Aveți la dispoziție calculatoare de ultimă generație, aveți programe soft de ultimă generație, aveți cadre didactice foarte bine pregătite.
*Noi în cadrul fundației, avem ca singură misiune promovarea și dezvoltarea școlii românești. În afară de Universitatea Agora, fundația noastră a înființat și o școală elementară - Școala Internațională Agora…”
La finalul discursului, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a înmânat șefilor de promoție din 2013,  Pașcalău Simona Valentina (Drept), Galea Laura (Științe Economice) și Popa Anamaria Georgeta (Științe Administrative), adrese de e-mail de tip „nume@univagora.ro” pe viață, prin decizia Consiliului de administrație al UAO, luată începând cu promoția 2012.
Discursul integral al dlui rector se poate citi la http://univagora.ro/ro/universitate/noutati/2013/09/28/deschiderea-anului-universitar-2013-2014/
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:48:17 Ora standard a Europei de Est