Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

La Universitatea Agora,

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

Universitatea Agora și-a deschis ieri porțile în cel de-al 14-lea an, după cum aveam să aflăm din cuvântul doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu - președintele Senatului universitar.

„Suntem studenți și profesori, membri într-o comunitate academică relativ tânără, aceea a Universității Agora, ce-și deschide porțile în al 14-lea an. Suntem, deci, o universitate tânără, care se bucură de toate avantajele tinereții, între care dinamismul și dorința de a avea mari realizări”, a subliniat decanul fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
Tot sub semnul tinereții, au stat și  mesajele transmise de directorul de departament, dna prof. univ. dr. Elena Iancu, respectiv dna decan Gabriela Bologa. Cele trei mesaje festive feminine, pastelate și brodate în culorile toamnei, încărcate cu parfum de fericire și picurate cu roua din suflete, au fost urmate de intervențiile a doi distinși bărbați (comandanți), dl rector Ioan Dzițac, matematician prin excelență și informatician de formație, un om al cifrelor și de președintele Consiliului de administrație, rectorul fondator, distinsul profesor univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu.
„Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale”
„Misiunea Universității Agora se articulează pe viziunea inițială a fondatorilor, care i-au ales ca nume, nu întâmplător, un simbol al democrației. Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale și îi va aduce și în viitor plusvaloare inovatoare, dinamism și o dezvoltare armonioasă”, a ținut să ne asigure distinsul rector Ioan Dzițac.
Declarând deschis anul universitar, dl rector ne-a prezentat în PowerPoint datele și informațiile menite să ne edifice în legătură cu drumul pe care și l-a făurit universitatea pentru accesul la succes! „Bobocii” din ciclul I au putut opta pentru una din cele patru specializări de licență (Științe juridice -Drept; Științe administrative - Poliție locală;  Științe economice - Contabilitate și informatică de gestiune și  Științe Economice – Management). Pentru studenții din ciclul II au fost acreditate programe de master pentru completarea studiilor universitare, de scurtă durată: Management - Managementul resurselor umane și Drept – Științe penale și criminalistică.
În cadrul unei retrospective a anului universitar precedent, dl rector a punctat acele domenii și activități care au adus plusvaloare instituției: Acreditări de domenii și programe de studii de master, Acreditări de programe de studii postuniversitare, Publicarea unor articole științifice, indexate ISI, de către cadrele UAO, Proiecte POSDRU, Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice și recunoașteri pe plan național, Creșterea numerică și calitativă a populației studențești a UAO și implicarea studenților în activitatea UAO,  Vizite și conferințe naționale și internaționale, Acordarea a trei titluri de Doctor Honoris Causa, Managementul universitar și managementul calității, iar în partea a II-a au fost subliniate obiectivele fixate pentru anul universitar 2013-2014.
La Universitatea Agora, taxele au rămas neschimbate de mai bine de 10 ani!
În ciuda vremii ploioase de-afară, sufletele calde ale gazdelor și-au etalat strălucirea și sinceritate la ceasul debutului de nou an universitar.
„Pentru noi, este o frumoasă zi de toamnă, în care „bobocii” își încep călătoria în Agora, iar cei mai mari și-o continuă…”
Cuvintele rectorului fondator, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rostite cu blândețe și duioșie cădeau ca niște frunze printre gândurile pierdute ale „bobocilor”. Calmul său (englezesc) și melancolia din glas armonizau cu sunetul stropilor de ploaie; mesajul  domniei sale avea să aducă lumină pe fețele „bobocilor”, și să inducă o stare generală de binecuvântare, pentru că știrile erau pozitive: „Universitatea noastră este printre puținele din România care păstrează același nivel al taxelor, neschimbat, în ultimii 10 ani. Nici nu ne-am propus să-l schimbăm. Suntem printre puținele instituții la care taxa universitară nu se schimbă pe parcursul anilor de studiu; cu cât este cuantumul taxei la începutul parcursului cu atât se și termină.
*Îi sprijinim și îi îndemnăm pe studenții care pot să lucreze, să o facă. Avem mulți studenți care devin angajați de pe băncile facultății; avem firme cu care lucrăm și care ne solicită acest lucru, în special în domeniul contabilității”.
*Avem firme care acordă burse studenților.
*Avem mulți studenți implicați în proiecte europene - experiență foarte bună pentru studenți, dar și pentru profesori.
*Fundația Agora, cea care a înființat și susține Universitatea, este una dintre instituțiile cu o carte de vizită impresionantă din acest punct de vedere. Este singura instituție românească ce s-a bucurat de rambursarea integrală a cheltuielilor ocazionate de proiectele europene pe care le-a avut.
*Aveți la dispoziție calculatoare de ultimă generație, aveți programe soft de ultimă generație, aveți cadre didactice foarte bine pregătite.
*Noi în cadrul fundației, avem ca singură misiune promovarea și dezvoltarea școlii românești. În afară de Universitatea Agora, fundația noastră a înființat și o școală elementară - Școala Internațională Agora…”
La finalul discursului, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a înmânat șefilor de promoție din 2013,  Pașcalău Simona Valentina (Drept), Galea Laura (Științe Economice) și Popa Anamaria Georgeta (Științe Administrative), adrese de e-mail de tip „nume@univagora.ro” pe viață, prin decizia Consiliului de administrație al UAO, luată începând cu promoția 2012.
Discursul integral al dlui rector se poate citi la http://univagora.ro/ro/universitate/noutati/2013/09/28/deschiderea-anului-universitar-2013-2014/
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar.

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 18:04:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...