Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda

Între 5 și 9 martie, la Grădinița nr. 51 din Oradea

Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda

În perioada 5 - 9 martie 2008, Grădinița nr. 51 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), a găzduit întâlnirea de proiect Socrates Comenius, cu tema “Nord, sud, est, vest,/ Stând pe pământ,/ Privind spre mare”, la care au participat și delegațiile de profesori din cele trei țări partenere: Anglia, Spania și Irlanda.

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de trei ani și este finanțat de Uniunea Europeană, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), înființată în 27 ianuarie 2005 prin Hotărârea de Guvern nr. 76/ 27. 01. 2005, ca instituție publică, aflată în subordinea M.E.C.T.
Proiectul se află în cel de-al doilea an  de derulare și are ca scop îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale.
Reuniuni, teme, produse finale
Tema proiectului a fost stabilită de comun acord de toate cele patru țări partenere potrivit așezării lor geografice, fiecare având ieșire la mare (Irlanda în nord, Spania în sud, România în est și Anglia în vest).
Dat fiind faptul că proiectul se derulează pe o perioadă de trei ani, pe lângă tema principală, au fost stabilite teme pentru fiecare an de proiect. Astfel, în primul an, tema a fost: „Istorie, geografie, tradiții și obiceiuri locale”, în cel de-al doilea an: „Mituri și legende specifice”, iar pentru cel de-al treilea an: ”Povești și legende create de copii pe baza unor fotografii sau ilustrații”.
Finalitățile fiecărui an oglindesc activitățile care s-au desfășurat cu copiii, reprezentând o transpunere în practică a temelor anuale. Astfel, pentru primul an, toate cele patru țări au realizat împreună o mapă multi-media care cuprinde elemente de istorie, geografie, tradiții și obiceiuri specifice celor patru țări. Pentru cel de-al doilea an de proiect, aflat în derulare, produsul final va consta într-o culegere de mituri și legende specifice, iar pentru cel de-al treilea an, produsul final urmează să fie stabilit la reuniunea de proiect din Swindon (Anglia), din octombrie 2008.
Reuniunea de la Oradea este cea de-a treia din cele șase stabilite. Prima a fost găzduită de Școala Primară Haydonleigh (Haydonleigh Primary School) din orașul Swindon (Anglia), școală  coordonatoare de proiect. Următoarea întâlnire s-a desfășurat în  Cartaya (Spania), la Școala „Juan Ramon Jimenez” ( C.E.I.P. Juan Ramon Jimenez). Cea de-a patra va fi găzduită de Școala Schoil Mhuire din orașul Dungarvan (Irlanda), iar ultimele două reuniuni vor avea loc în Anglia și Spania.
Întâlnirea de proiect de la Oradea
După ce s-au familiarizat cu grădinița, cele trei delegații de profesori au fost invitate în sălile de clasă unde au asistat la activități demonstrative. La grupa mare pregătitoare, educatoarele Felicia Andor și Nicoleta Nicoruț au desfășurat o activitate artistico–plastică – dactilopictură (pictură cu degetul) „Pomi înmuguriți”; un joc distractiv „ Clopoțelul” (varianta englezească a jocului „De-a Baba-Oarba”). După- amiază, artiștii păpușari le-au prezentat oaspeților un spectacol de teatru de păpuși - „Scufița Roșie” și un moment artistic dedicat mamelor. Educatoarea Maria Brata a ținut o activitate de confecționat coșulețe de flori pentru mame și pentru cei prezenți la activitate. La grupa mijlocie, educatoarele Daniela Morar și Antonela Buțiu au pregătit cu copiii tablouri cu lalele (atât pentru mame, cât și pentru partenerii de proiect), precum și un scurt program de cântece și dansuri populare românești.
Copiii din grupa mică (îndrumați de educatoarele Delia Dan și Nicoleta Popovici) s-au familiarizat cu forme și culori în cadrul jocului matematic cu  tema „Recunoaște ce-ți arăt!”
După-amiază, au devenit protagoniștii  programului artistic dedicat mamelor.
Directoarea grădiniței, dna Maria Lele, a prezentat directorilor celor trei delegații planul managerial, planul de școlarizare și proiectul de dezvoltare a grădiniței. S-au realizat schimburi de informații referitoare la probleme de management educațional.
Cele trei delegații de profesori au făcut o scurtă vizită la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici”, după care au revenit la grădiniță pentru discuții pe marginea proiectului. S-a hotărât ca produsul final pentru anul școlar 2007/2008 să fie o culegere de legende specifice fiecărei țări (care să cuprindă pe lângă textul legendelor și lucrări realizate de copii în conformitate cu tema propusă.
În 7 martie, delegațiile străine au fost invitate la Inspectoratul Școlar, unde au fost întâmpinate, de un grup de inspectori școlari și de inspectorul pentru învățământ preșcolar, doamna Voichița Vancu. Directorul Școlii din Cartaya (Spania) a ținut să sublinieze faptul că la școala pe care o conduce învață și treizeci de copii români, apreciați și stimați de corpul profesoral spaniol.
Pe lângă  activitatea de bază (didactică și de proiect), oaspeților le-a fost facilitată descoperirea bijuteriilor arhitecturale ale municipiului Oradea, precum și cunoașterea frumuseților carstice ale Peșterii Urșilor. Tot la  Chișcău, oaspeții au vizitat Muzeul „Flutur”, urmând ca la întoarcere să se oprească și la Băile Felix.
La finalul reuniunii, gazdele au avut bucuria să constate că toți cei 11 oaspeți au rămas plăcut impresionați de tot ceea ce au văzut și au descoperit în România, afirmând că la întoarcerea acasă vor spune tuturor că România este altfel decât cea care le-a fost prezentată la știri.
(Felicia & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda .

   

Trimite email
marți, 4 noiembrie 2025, 09:19:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

„Crăciun cu Ramon”

Moș Crăciun există!
Pavel Bartoș revine pe marele ecran în rolul lui Ramon, într-o poveste de Crăciun plină de umor pentru întreaga familie.
Sărbătorile vin mai devreme anul acesta. Odată cu lansarea posterului oficial al filmului Crăciun cu Ramon, începe numărătoarea inversă până la cea mai așteptată premieră a iernii, un film cald, plin de culoare, umor, emoție și iubire care promite să readucă spiritul autentic al Crăciunului pe marele ecran. „Crăciun cu Ramon este acel film de Crăciun pe care l-ai așteptat de atâția ani.", spune Pavel Bartoș...