Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda

Între 5 și 9 martie, la Grădinița nr. 51 din Oradea

Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda

În perioada 5 - 9 martie 2008, Grădinița nr. 51 din Oradea (grădiniță cu program prelungit), a găzduit întâlnirea de proiect Socrates Comenius, cu tema “Nord, sud, est, vest,/ Stând pe pământ,/ Privind spre mare”, la care au participat și delegațiile de profesori din cele trei țări partenere: Anglia, Spania și Irlanda.

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de trei ani și este finanțat de Uniunea Europeană, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), înființată în 27 ianuarie 2005 prin Hotărârea de Guvern nr. 76/ 27. 01. 2005, ca instituție publică, aflată în subordinea M.E.C.T.
Proiectul se află în cel de-al doilea an  de derulare și are ca scop îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale.
Reuniuni, teme, produse finale
Tema proiectului a fost stabilită de comun acord de toate cele patru țări partenere potrivit așezării lor geografice, fiecare având ieșire la mare (Irlanda în nord, Spania în sud, România în est și Anglia în vest).
Dat fiind faptul că proiectul se derulează pe o perioadă de trei ani, pe lângă tema principală, au fost stabilite teme pentru fiecare an de proiect. Astfel, în primul an, tema a fost: „Istorie, geografie, tradiții și obiceiuri locale”, în cel de-al doilea an: „Mituri și legende specifice”, iar pentru cel de-al treilea an: ”Povești și legende create de copii pe baza unor fotografii sau ilustrații”.
Finalitățile fiecărui an oglindesc activitățile care s-au desfășurat cu copiii, reprezentând o transpunere în practică a temelor anuale. Astfel, pentru primul an, toate cele patru țări au realizat împreună o mapă multi-media care cuprinde elemente de istorie, geografie, tradiții și obiceiuri specifice celor patru țări. Pentru cel de-al doilea an de proiect, aflat în derulare, produsul final va consta într-o culegere de mituri și legende specifice, iar pentru cel de-al treilea an, produsul final urmează să fie stabilit la reuniunea de proiect din Swindon (Anglia), din octombrie 2008.
Reuniunea de la Oradea este cea de-a treia din cele șase stabilite. Prima a fost găzduită de Școala Primară Haydonleigh (Haydonleigh Primary School) din orașul Swindon (Anglia), școală  coordonatoare de proiect. Următoarea întâlnire s-a desfășurat în  Cartaya (Spania), la Școala „Juan Ramon Jimenez” ( C.E.I.P. Juan Ramon Jimenez). Cea de-a patra va fi găzduită de Școala Schoil Mhuire din orașul Dungarvan (Irlanda), iar ultimele două reuniuni vor avea loc în Anglia și Spania.
Întâlnirea de proiect de la Oradea
După ce s-au familiarizat cu grădinița, cele trei delegații de profesori au fost invitate în sălile de clasă unde au asistat la activități demonstrative. La grupa mare pregătitoare, educatoarele Felicia Andor și Nicoleta Nicoruț au desfășurat o activitate artistico–plastică – dactilopictură (pictură cu degetul) „Pomi înmuguriți”; un joc distractiv „ Clopoțelul” (varianta englezească a jocului „De-a Baba-Oarba”). După- amiază, artiștii păpușari le-au prezentat oaspeților un spectacol de teatru de păpuși - „Scufița Roșie” și un moment artistic dedicat mamelor. Educatoarea Maria Brata a ținut o activitate de confecționat coșulețe de flori pentru mame și pentru cei prezenți la activitate. La grupa mijlocie, educatoarele Daniela Morar și Antonela Buțiu au pregătit cu copiii tablouri cu lalele (atât pentru mame, cât și pentru partenerii de proiect), precum și un scurt program de cântece și dansuri populare românești.
Copiii din grupa mică (îndrumați de educatoarele Delia Dan și Nicoleta Popovici) s-au familiarizat cu forme și culori în cadrul jocului matematic cu  tema „Recunoaște ce-ți arăt!”
După-amiază, au devenit protagoniștii  programului artistic dedicat mamelor.
Directoarea grădiniței, dna Maria Lele, a prezentat directorilor celor trei delegații planul managerial, planul de școlarizare și proiectul de dezvoltare a grădiniței. S-au realizat schimburi de informații referitoare la probleme de management educațional.
Cele trei delegații de profesori au făcut o scurtă vizită la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici”, după care au revenit la grădiniță pentru discuții pe marginea proiectului. S-a hotărât ca produsul final pentru anul școlar 2007/2008 să fie o culegere de legende specifice fiecărei țări (care să cuprindă pe lângă textul legendelor și lucrări realizate de copii în conformitate cu tema propusă.
În 7 martie, delegațiile străine au fost invitate la Inspectoratul Școlar, unde au fost întâmpinate, de un grup de inspectori școlari și de inspectorul pentru învățământ preșcolar, doamna Voichița Vancu. Directorul Școlii din Cartaya (Spania) a ținut să sublinieze faptul că la școala pe care o conduce învață și treizeci de copii români, apreciați și stimați de corpul profesoral spaniol.
Pe lângă  activitatea de bază (didactică și de proiect), oaspeților le-a fost facilitată descoperirea bijuteriilor arhitecturale ale municipiului Oradea, precum și cunoașterea frumuseților carstice ale Peșterii Urșilor. Tot la  Chișcău, oaspeții au vizitat Muzeul „Flutur”, urmând ca la întoarcere să se oprească și la Băile Felix.
La finalul reuniunii, gazdele au avut bucuria să constate că toți cei 11 oaspeți au rămas plăcut impresionați de tot ceea ce au văzut și au descoperit în România, afirmând că la întoarcerea acasă vor spune tuturor că România este altfel decât cea care le-a fost prezentată la știri.
(Felicia & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniunea de proiect, cu parteneri din Anglia, Spania și Irlanda .

   

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:35:19 Ora de vară a Europei de Est