Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul strategic integrat, elaborat de Primăria Oradea

În ședința extraordinară de astăzi

Proiectul strategic integrat, elaborat de Primăria Oradea

Membrii Consiliului Local Oradea se vor întruni într-o ședință extraordinară astăzi, 12 octombrie 2013, în cadrul ședinței discutându-se și despre aprobarea demarării procesului de pregătire a unui proiect strategic integrat la nivelul municipiului Oradea și al spațiului peri-urban care ar urma să fie finanțat în perioada de programare 2014-2020.

Detalii legate de acest proiect au fost prezentate miercuri, 9 octombrie, în cadrul unei conferințe de presă de către primarul Ilie Bolojan.
În octombrie 2011, Comisia Europeană a adoptat și lansat pentru dezbatere publică și negociere cu statele membre propuneri legislative privind politica de coeziune pentru perioada 2014-2020. În domeniul dezvoltării urbane, propunerile privind politica de coeziune au ca obiectiv stimularea dezvoltării urbane integrate în vederea consolidării rolului orașelor în contextul dezvoltării urbane durabile și atingerii unei dezvoltări socio-economice echilibrate.
Obiectivele tematice și prioritățile de investiții specifice zonelor urbane menționate în propunerea de regulament privind Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) sunt următoarele:
- Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon în toate sectoarele (Obiectivul tematic 4): promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru zonele urbane;
- Protecția mediului și promovarea utilizării eficiente a resurselor (Obiectivul tematic 6): acțiuni destinate îmbunătățirii mediului urban, inclusiv reabilitarea siturilor poluate și reducerea poluării aerului;
- Promovarea sistemelor de transport durabile și eliminarea blocajelor din cadrul rețelelor majore de infrastructură (Obiectivul tematic 7); dezvoltarea unor sisteme de transport care respectă mediul și cu emisii scăzute de dioxid de carbon și promovarea unei mobilități urbane durabile;
- Promovarea incluziunii sociale și combaterea sărăciei (Obiectivul tematic 9): sprijinirea revitalizării fizice și economice a comunităților urbane defavorizate;
Cele mai importante instrumente planificate să contribuie la stimularea creării de zone urbane funcționale respectiv să aplice obiectivul strategic menționat anterior se referă la Investițiile Teritoriale Integrate. Utilizarea acestui instrument va crește eficiența mecanismelor de guvernanță teritorială și cooperarea între diverse așezări și, în plus, va crește responsabilitatea beneficiarilor locali.
Investițiile teritoriale integrate (ITI) vor avea la bază nevoile locale pentru a stimula dezvoltarea integrată și cooperarea la nivel trans‐sectorial și subregional, conducând astfel la sinergii între fondurile structurale europene și alte surse de finanțare (de exemplu, bugetul național sau local) și evitând finanțarea de proiecte disparate sau divergente.
„Având în vedere necesitatea abordării integrate a principalelor nevoi la nivelul aglomerării urbane Oradea (care cuprinde atât municipiul cât și comunele situate în spațiul peri-urban), este necesară pregătirea unui proiect strategic integrat care să stea la baza extinderii perimetrului de dezvoltare al Municipiului Oradea, respectiv la crearea unei veritabile zone urbane funcționale, care să crească gradul de interconectare cu localitățile situate în spațiul peri-urban, mărind atât masa demografică cât și economică, accentuându-se astfel procesul de urbanizare”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Astfel, principalele elemente care pot contribui la creșterea profilului urban al Municipiului Oradea în regiune, respectiv la crearea unor funcțiuni teritoriale la nivelul Zonei Metropolitane Oradea sunt:
-           Identificarea și dezvoltarea de parcuri industriale în diferite zone de contact ale Municipiului Oradea cu diferite comune situate în Zona Metropolitană Oradea (spre Borș, spre Sîntandrei etc);
-           Construcția unui coridor de dezvoltare sub forma unui inel de centură care să facă legătura între diferitele infrastructuri de afaceri care ar fi dezvoltate;
-           Achiziția de mijloace de transport care să permită asigurarea unui serviciu de transport public local în format curse regulate către parcurile industriale care vor fi amenajate;
-           Dezvoltarea educațională prin investiții în infrastructură (colegii tehnice), achiziția de echipamente specifice destinate îmbunătățirii procesului educațional, dezvoltarea unor programe de formare profesională care să faciliteze creșterea gradului de calificare, să permită îmbunătățirea consilierii și orientării elevilor respectiv să crească gradul de angajare a absolvenților.
Pentru a dezvolta un astfel de proiect strategic integrat este necesară elaborarea mai multor documentații tehnico-economice respectiv studii, planuri atât la nivel global cât și la nivelul fiecărui obiectiv de investiție, documentații, care vor fi pregătite pe măsura finalizării documentelor programatice la nivel național pentru perioada 2014-2020 și care vor sta la baza accesării unor finanțări nerambursabile pentru rezolvarea acestor nevoi respectiv atingerea obiectivelor strategice propuse.
Având în vedere extinderea impactului teritorial al unui astfel de proiect strategic integrat, o parte din documentațiile tehnico-economice care vor fi necesare în procesul de pregătire vor fi realizate cu sprijinul Zonei Metropolitane Oradea.
În cazul în care consilierii locali vor aproba demararea procesului de pregătire a unui proiect strategic integrat la nivelul Municipiului Oradea și a spațiului peri-urban care ar urma să fie finanțat în perioada de programare 2014-2020 și care va cuprinde investiții majore în infrastructura de transport (inel de centură), în dezvoltarea unor infrastructuri de afaceri (de tip parc industrial), în sistemul de transport public local respectiv în sistemul educațional, urmează ca Primăria Oradea să ia măsuri pentru pregătirea proiectului.
(Biroul de presă)  

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:57:18 Ora de vară a Europei de Est