Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a inițiat proiectul ecologic regional „Ecoimpact”

În proiect, 11 școli din șapte județe

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a inițiat proiectul ecologic regional „Ecoimpact”

Dna profesor Ramona Maghiar de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a inițiat un proiect ecologic regional, intitulat Ecoimpact, care va fi implementat în luna noiembrie 2013, cu scopul de a promova și observa efectele acțiunii omului asupra biodiversității din diferite zone ale țării.

Proiectul va implica nu mai puțin de 11 școlile partenere din șapte județe: Alba, Arad, Bihor, Cluj, Maramureș, Satu Mare și Sălaj: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” din Beiuș, ambele din județul Bihor; Liceul Teoretic Teiuș, județul Alba; Liceul Teoretic Pâncota - Școala Gimnazială Măderat și Școala Gimnazială Târnova, ambele din județul Arad; Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj - Napoca, județul Cluj; Școala Gimnazială „I.L. Caragiale”, Baia Mare, județul Maramureș; Colegiul Național „Ioan Slavici”, Satu Mare, județul Satu Mare; Școala Gimnazială „Lucian Blaga” din Jibou, Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” din Zalău și Liceul Tehnologic „Voievodul Gelu” din Zalău, toate trei din județul Sălaj.
„Prin acest proiect, dorim să atragem elevii în activități de promovare a acțiunilor de protejare a mediului înconjurător, de achiziționare și prelucrare a informațiilor și materialelor din cadrul calendarului. De asemenea, se va urmări stimularea creativității, a curiozității intelectuale și a comunicării, ca elemente constitutive ale personalității tânărului european contemporan.
În derularea proiectului, ne-am programat opt etape și activități principale care se vor desfășura în intervalul noiembrie 2013 – iunie 2014; primele două sunt de ordin organizatoric, constând în constituirea echipei de proiect, semnarea acordurilor de parteneriat și lansarea proiectului în cele 11 școli; în luna decembrie, vom acționa pentru promovarea biodiversității locale, iar în ianuarie și februarie 2014, vom căuta, selecta și realiza cel mai potrivit slogan eco al proiectului în fiecare școală. Cea de-a cincea activitate am intitulat-o „Să dezlegăm corect”, și presupune dezlegarea de rebusuri și integrame pe teme ecologice (în perioada februarie-martie). Între 7 și 11 aprilie, ne-am programat realizarea unor obiecte decorative din materiale reciclabile, colectate selectiv în ateliere de creație organizate la nivelul fiecărei școli participante. Această activitate vine în întâmpinarea Zilei Internaționale a Pământului, din 22 aprilie. Activitățile vor fi mediatizate pe site-ul www.ovidan.ro, iar obiectele cele mai reușite vor fi prezentate în expoziția „Colțul verde”, organizată la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor. În cadrul celei de-a VII-a activități, intitulate „Micii ecologiști”, se vor igieniza zone din localitățile școlilor participante; această activitate vine în întâmpinarea Zilei Internaționale a Mediului, care se sărbătorește în 5 iunie. În 20 iunie, avem programată ultima activitate, o expoziție cu lucrările realizate pe parcursul derulării proiectului și jurizarea lor.
La toate acestea, mai doresc să menționez faptul că proiectul nostru se va bucura de atenție și sprijin din partea partenerilor tradiționali ai colegiului nostru, Primăria Municipiului Oradea și Agenția pentru Protecția Mediului Bihor”, a precizat inițiatorul și coordonatorul de proiect dna prof. Ramona Maghiar. (Ovidiu Dan)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 02:56:27 Ora de vară a Europei de Est