Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Două proiecte de parteneriat internațional la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Imaginea României în lume

Două proiecte de parteneriat internațional la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Anul școlar 2013 – 2014 debutează la Școala Gimnazială Nr. 1 din Remetea, județul Bihor, cu lansarea a două proiecte internaționale care vor implica elevi din multe țări europene.

Este vorba despre proiectul multilateral Comenius „TOGETHER… WE MAKE THE WAY”, coordonat de dna prof. Fuciu Cristina Laura. Școala coordonatoare este Institut Francesc Macia, Barcelona, iar școlile partenere sunt: Italia – Istituto comprensivo E. de Amicis, Verona, Polonia - V Liceum Ogólnokszta³c±ce im. Jana Paw³a II, Torun, Turcia - MEHMETÇİK ORTAOKULU, Balikesir, România, Școala Gimnazială Nr. 1, Remetea, Slovacia - Slovenská akademická asociácia pre medzinárodnú spoluprácu, Bratislava, Bulgaria - Sports School „Georgi Stoykov Rakovski” .
Proiectul promovează toleranța față de alte culturi și națiuni și oferă posibilitatea de a învăța mai multe despre țările partenere și de a scăpa de stereotipurile legate de aceste țări.
Un concurs anual de proiecte școlare de parteneriat
Un al doilea proiect „aces”, de data aceasta, este coordonat de dna prof. Florea Camelia Simona. Ce înseamnă aces? Un concurs anual de proiecte școlare de parteneriat care încurajează elevii și profesorii să se implice într-un schimb intercultural. Participanții din 15 țări din Europa Centrală și de SE lucrează împreună pe teme de interes comun și pot dezvolta noi perspective la nivel regional și european. „Aces” este o inițiativă a Fundației ERTSE  și este coordonată de Interkulturelles Zentrum, în colaborare cu VÈELÍ DOM . Mai mult, inițiativa este susținută de către ministerele responsabile de educație din toate cele 15 țări participante.
Tema acestui an școlar este „Eu și ceilalți: Descoperind diversitatea în jurul meu și în mine”. Școala din Remetea va implementa proiectul „We are different, but we think and feel alike” în parteneriat cu școala ZEMEDELSKA PROFESIONALNA GIMNAZIA KLIMENT TIMIRIAZEV, din orașul Sandanski din Bulgaria.
Prima întâlnire în cadrul proiectului a avut loc la București, aces Kick-off Meeting, în perioada 30 septembrie- 4 octombrie 2013, unde au participat elevi și dascăli din 106 școli din cele 15 țări europene. Ei au avut oportunitatea să lucreze împreună, să se cunoască unii pe alții, să participe la workshop-uri și să dezbată tema acestui an care a adus în prim-plan diversitatea sub toate aspectele sale.
Pentru elevii de la Remetea cele două proiecte internaționale, care se vor derula în următoarea perioadă în școala lor, reprezintă o ocazie nemaipomenită de a cunoaște oameni noi, de a-și face prieteni și de a călători în Europa. Activitățile care se vor desfășura în școlile implicate vor contribui la realizarea unor schimburi interculturale, vor promova dialogul și cooperarea, învățarea reciprocă, precum și inovația. Prin aceste două proiecte vom îmbunătăți atitudinea cu privire la persoanele de diferite naționalități, religii, culturi, situații sociale. Vom forma un comportament bazat pe curiozitate și respect prin eliminarea tuturor formelor de discriminare.
Prof.Camelia Florea

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 01:10:01 Ora standard a Europei de Est