Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Sergiu e președinte, Andrada și Anita – vicepreședinți, iar Horia, secretar al CE

Miercuri, la „Gojdu” s-a dat verdictul:

Sergiu e președinte, Andrada și Anita – vicepreședinți, iar Horia, secretar al CE

Miercuri 30 octombrie 2013, la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, comisia de numărare a voturilor, Alexandra Lincar - secretar, Luana Sîrca și Monica Brînduș, membri ai Consiliului elevilor, coordonați de Consilierul educativ, dl pSergiu e președinte, Andrada și Anita – vicepreședinți, iar Horia, secretar al CErofesor Gelu Serea, a numărat buletinele de vot, afișând rezultatele.

Pentru funcția supremă, de președinte al CE, s-a bătut, de unul singur, Sergiu Bulzan, din a XI-a B; și a ieșit pe primul loc, cu 945 de voturi; în mandatul trecut, Sergiu a fost vice. Pentru cele două portofolii de vicepreședinți au candidat doi colegi de clasă, și ei tot din a XI-a B: Anita Tincău (care a adunat 943 de voturi) și Andrada Farcaș (944 de voturi). Bătălia cea mare (și decisivă) s-a dat pentru funcția de secretar, pentru care au candidat Andreea Filip (din a XI-a B) și Horia Șerban Onița (din a X-a B). A câștigat artistul Horia (laureat San Remo), cu 550 de voturi; Andreea a reușit să strângă doar 409 voturi.
„Alegerile s-au desfășurat în mod corect, în spiritul și litera legii, dar și ale regulamentului, după cum aveam să aflăm de la Consilierul educativ, dl prof. Gelu Serea. Săptămâna trecută, candidații au trecut prin clase pentru a se prezenta în fața colegilor. Verdictul l-ați aflat. Așa au votat gojdiștii, iar noi le respectăm alegerea: Sergiu Bulzanpreședinte; Andrada Farcaș și Anita Tincăuvicepreședinți (la un singur vot distanță), Horia Șerban Onița secretar”.
Am discutat și cu onor candidații pentru a afla cum s-au prezentat în fața alegătorilor. „Cu toții au împărțit (doar) speranțe, remarca Monica Brînduș, iar la cei din a XII-a nu au îndrăznit, nu au avut curaj să vină”…
Au cuvântul candidații
Sergiu Bulzan
Mă consider o persoană sociabilă, realistă, activă, optimistă și foarte încrezătoare în forțele proprii, care e dispusă să facă față provocărilor de orice natură. Sunt pasionat de Informatică și IT, și visez la o carieră în acest domeniu. Dorința mea de afirmare, faptul că sunt o persoană dornică de implicare și dedicată în ceea ce face, și în special preocupările legate de viața elevilor m-au motivat să îmi urmez dorința de a candida pentru postul din conducerea CȘE cu toate că aceasta este o provocare care aduce după sine multă responsabilitate.
Experiența mea anterioară dobândită anul trecut prin ocuparea funcției de vicepreședinte, cât și abilitățile organizatorice și spiritul de lider, dar în special faptul că am alături de mine o echipă excepțională sunt atuurile principale pentru un an de succes în ceea ce privește activitatea CȘE al C.N. „Emanuil Gojdu”.
Scopurile mele ca președinte al CSE sunt în special legate de conturarea unei imagini pozitive a Consiliului Elevilor și de a îmbunătăți relațiile profesor-elev. Totodată consider că e foarte important să ne axăm atât pe proiecte educative, dar și pe altele puțin mai distractive pentru a atrage cât mai mulți elevi și pentru a le arăta ca la școală pot avea parte și de altceva, nu numai de simplele cursuri. Este important să stârnim interesul în rândul elevilor și să îi conștientizăm de faptul că prin implicare se pot dezvolta atât ei, cât și Consiliul Elevilor.
Anita Tincău
Sunt o persoană sociabilă, amabilă și deschisă unor noi provocări. Îmi place să lucrez cu tineri de vârsta mea, să fiu implicată în diferite activități școlare și extrașcolare. Vreau să ajut elevii liceului prin implicarea mea cât mai activă în cadrul instituției de învățământ. Fiind o bună organizatoare, consider ca m-aș descurca foarte bine în funcția de vicepreședinte al Consiliului Elevilor.       
Andrada Farcaș
Trăsături precum ambiția, spontaneitatea, spiritul de echipă, calități organizatorice și buna capacitate de comunicare dobândite în urma participării la numeroase evenimente școlare și extrașcolare m-au determinat să candidez pentru această funcție.
Pentru mine, funcția de vicepreședinte înseamnă în primul rând reprezentarea și apărarea obligațiilor și intereselor elevilor. Mai apoi, implicarea acestora în cât mai multe activități școlare sau extracurriculare cu scopul de a dezvolta spiritul de echipă și de a le lărgi orizonturile profesionale. Consider că rolul conducerii CȘE este de a influența și alți elevi să se implice în activitățile colegiului nostru și în același timp de a-i ajuta prin coordonare. Avem nenumărate idei și programe planificate pentru anul acesta școlar și sper ca totul să decurgă conform așteptărilor.
Andreea Filip
Sunt o persoană sociabilă, responsabilă și creativă, calități dobândite atât ca membru al Departamentului de Jurnalism în decursul anului școlar 2012-2013, cât și prin organizarea sau participarea la diferite activități extrașcolare (Școala de vară, voluntariat). De-a lungul timpului, am participat la olimpiade și concursuri școlare în domeniul lingvistic (Limba și Literatura Română, Engleză și Franceză), unde am obținut de fiecare dată rezultate. Prioritățile mele constau în reprezentarea intereselor și încurajarea exprimării libere a unor opinii sau idei ale elevilor și implicarea acestora în activitățile organizate de Consiliul Elevilor. 
Horia Onița
Mă consider o persoană critică, realistă, dar cu o înclinație activă spre filosofie, fapt care îmi înjgheabă o metodică transdisciplinară. Am participat la numeroase concursuri, de curriculum diferit, Olimpiada de Matematică, Istorie, Chimie, și Filosofie, concursuri de istorie, geografie, cultură generală, dar și proiecte și activități, din care se remarcă prestația muzicală. Am ales să candidez pentru postul de secretar fiindcă doresc să mă implic în viața politică a elevilor, și implicit, a societății. De asemenea, postul conferă și o formare profesională, prin faptul că te învață să lucrezi cu acte oficiale, să demarezi un proiect, să știi să îți prezinți punctul de vedere, cunoștințe indubitabil importante în viață. Și, până la urmă, contează să simți că domeniul te atrage,și că vrei cu adevărat să acționezi. Restul vine pe parcurs.
Noi dorim să vă vedem și cu o treaptă mai sus, în Consiliul Județean al Elevilor, și chiar în fruntea CJE. Succes!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sergiu e președinte, Andrada și Anita – vicepreședinți, iar Horia, secretar al CE.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:38:42 Ora standard a Europei de Est