Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Halloweenul s-a sărbătorit românește (II)

Joi și vineri, la „Oltea Doamna”

Halloweenul s-a sărbătorit românește (II)

Joi și vineri (31 octombrie - 1 noiembrie 2013), la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea, Halloweenul s-a sărbătorit românește; joi, s-au costumat și au petrecut elevii din patru clase, iar vineri, elevii din clasa a II-a D (clasa dnei prof. Ienei David Laura) și prichindeii din clasa pregătitoare a prof. Alexandra Ciuciu.

De când cu intrarea României în Uniunea Europeană și apropierea țării tot mai mult de Statele Unite ale Americii, dar mai cu seamă de când tot mai mulți dascăli derulează proiecte internaționale, imaginea României este alta; pentru că elevii și dascălii noștri prezintă adevărata imagine a României, atât în cadrul reuniunilor de proiect, cât și al relațiilor dezvoltate între școli fie și numai prin corespondența ce se realizează cu mult succes pe internet. Treptat-treptat în școlile noastre au început să fie cunoscute obiceiuri și tradiții ale partenerilor, așa după cum și ei, partenerii străini, au aflat despre obiceiurile și tradițiile noastre. Profesorii de engleză au promovat în masă, la clasele la care predau și sărbătoarea de Halloween, un prilej de a comunica și a petrece în limba engleză. Se cunoaște bucuria copiilor de a se costuma și de a intra în pielea unor personaje din povești sau de a juca teatru, interpretând roluri din cele mai diferite. Până la urmă nu mai contează ceea ce interpretează, important este să se mascheze. S-a ajuns astfel ca bucuria să fie generală, trăirile intense, dar nu pentru că ar fi prins dragoste pentru sărbătorile altora, ci din simpla plăcere de a se masca și a deveni cineva. Neștiind exact ce se întâmplă, crezând că ne uităm propriile tradiții și obiceiuri, unii au sărit în sus, ca și arși, dorind să interzică aceste bucurii ale copiilor. Dacă învață, se joacă și își petrec în engleză, nu înseamnă că uită să vorbească românește, dar e posibil să știe vorbi mai frumos în engleză decât în limba lor. Oare de ce?
Regalul clasei a II-a D
Vineri, la cele două clase, elevii au vorbit numai românește, apelând la imaginația lor bogată și la un volum cât mai mare de cuvinte și expresii pentru a-și prezenta costumul, masca și personajul. Nu vă puteți imagina cât de drăguți au fost, încercând să fie originali și creativi, spre a ajunge pe podium și pe coperta revistei. Fără a fi memorat de-acasă o prezentare anume, ei au improvizat și-au bătut capul, dar au și aplaudat, iar la final, i-au nominalizat și i-au votat pe cei mai buni. Denis a fost scheletul cel bun, Iulia – pisicuța neagră, Teodora – pisicuța roz, Alexandru – moartea veselă, Anais – moartea în vacanță, Alexia a fost vrăjitoarea cea bună, Casian – drăcușorul cel vesel, Mara – vrăjitoarea cea rea, Carla – zâna nopții, Denisa – vrăjitoarea cea misterioasă, Horațiu – un vampir original, Marcu – regele scheleților cel bun de gură, Noris – monstrul dovleac, George -  fantoma lui Zeus, Andrei (Iaz)– vrăjitorul Merlin, Andrei (Timofte) – spiritul războinic, Șerban – vrăjitorul nopții, Antonia – vrăjitoarea cea isteață, Raul – spiritul unui viteaz, Alyssia – vrăjitoarea din Oz, Timea – prințesa vrăjitoarelor, iar Mihai – spintecătorul.
Prezentările lor, impulsionate, din când în când, de doamna profesor Laura David Ienei, au fost un adevărat „deliciu”, în care fiecare s-a străduit, din răsputeri, să impresioneze pentru a le „fura” colegilor cât mai multe voturi. Cel mai mult i-au impresionat cum s-au prezentat (deci nu costumația a contat cel mai mult): Marcu Băcilă (locul I), Horațiu Mureșan (locul II), Alexia Laza (III), Casian Sime și Noris Boța (mențiuni). Și ne-a mai încântat ceva. În pauză, doamna profesor a primit de la foștii săi elevi (din clasa a VI-a B, diriginte, prof. Mirela Tanc) Piramida alimentelor (Cum să mâncăm sănătos), o lucrare care să-i amintească de foștii săi elevi (autorii lucrării): Andreea Bârda, Alexandra Măduța, Ștefania Blaga, Tudor Agoșton și Antonie Rad.
Dovlecelul clasei pregătitoare
Elevii clasei pregătitoare (coordonați de prof. Alexandra Ciuciu) s-au întrecut în desene și decupaje, pe tema „Dovlecelul cel înfiorător”, iar Lola i-a pictat pe față pe cei doritori și le-a pregătit săbii și cățeluși din baloane. Și fiindcă au participat, totuși, la o sărbătoare de Halloween, cei mai mulți s-au și costumat: Darina s-a costumat în prințesa Belle, Mara, în fluturașul roz, Carla a vrut să fie un iepuraș, Andreea – zâna roz, Anastasia – prințesa roz, Maria – frumoasa adormită, Ana (Cozac) – vrăjitoarea veselă, Ariana – vrăjitoarea cea bună, Ana (Boța) – prințesa vrăjitoare, Alexandra – vrăjitoarea liliac, Daria – zâna albastră, Patricia – prințesa dovleac, Damaris – dovleacul fioros, Deea – Minnie Mouse, Mara (Berce) – vrăjitoarea nopții, Alissa – vrăjitoarea mov, Mara (Bodea) – pirățica, Alexandra (Nistor) – mămăruța, Andreea (Abrudan) – piratesa roz. Dincolo de baloanele bune pentru „duelat”, o mare bucurie le-a produs unora pictura pe față, tot ca o grozăvie copilărească. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesați Galeria foto: Halloweenul s-a sărbătorit românește (II).

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 07:12:43 Ora de vară a Europei de Est