Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Jocul în cadrul proiectelor eTwinning

„O carte este ca și o grădină purtată în buzunar”

Jocul în cadrul proiectelor eTwinning

Jocul este o metodă valoroasă prin capacitatea sa de a-l ajuta pe copil să se integreze în mediul natural și social și de a înțelege lumea înconjurătoare.

Copiii își pot exersa prin joc diferitele abilități și calități ajungând să rezolve unele probleme, experimentând găsirea mai multor soluții.
Curiozitatea de a găsi comoara i-a împins pe elevii clasei a III-a C să-și folosească imaginația, să lucreze în echipă atunci când îmbarcați pe vaporul Curcubeul junior au fost nevoiți să ajungă pe tărâmul insulelor, care erau foarte cunoscute piraților până atunci. Folosindu-se de cunoștințele dobândite, de capacitatea de a lucra independent - vulcanul, de a realiza experimentul de producere a valurilor, elevii au fost la un pas să descopere comoara, dar, a apărut o problemă de matematică, iar încercarea de a găsi soluția  i-a determinat să fie foarte atenți și deschiși tuturor posibilităților.
Apoi, cu multă bucurie au așteptat ora de educație fizică, unde concursul pe grupe i-a mobilizat și pregătit pentru descoperirea primului indiciu – pentru aflarea comorii.
Colegul lor mai mare, Eduard Stolz din clasa a VII-a C i-a ajutat să-și împartă mini comoara dulce, după care ne-a încântat cu frumoasa lui prezentare despre circuite, motoare, despre corăbii și vapoare.
Toate acestea în cadrul noului proiect eTwinning „Treasure map”, proiect în care ne-am făcut noi prieteni entuziasmați și dornici de noi aventuri.  În cadrul acestui proiect suntem parteneri cu o școala din Italia, iar temele proiectului sunt transdisciplinare. Scopul proiectului este de a folosi bordgame-ul ca un instrument într-o experiență interdisciplinară de învățare la distanță. Toate acestea fiind posibile datorita platformei etwininng.
Proiectele desfășurate pe platforma etwinning oferă:
*instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul de învățare;
*un cadru atractiv de învățare pentru elevi și pentru profesori [1].
Echipa de proiect de la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” din Ștei, formată din: prof. Gabriel Vancea, Ileana Tomescu, Moruț Lia, Simona Pantea, Jude Raluca și Adriana Colda, a găsit timpul și resursele necesare pentru a asigura cadrul armonios de desfășurare a acestor activități, ce au produs noi experiențe de învățare.
Școala noastră a realizat câteva proiecte eTwinning, reușind să se înscrie cu succes printre instituțiile de învățământ europene orientate către un proces didactic deschis către nevoile și dorințele elevilor, aliniat practicilor europene, susținut de noile tehnologii.   
Arta ne aduce mai aproape pe unii de alții, asta aș putea spune privind în urmă la toate activitățile desfășurate. Elevii clasei au explorat semnificația de a fi om, au dezvoltat abilități cognitive, gândirea critică și aptitudini verbale, atunci când au urmărit o secvență din piesa de teatru „Pupăza din tei”, interpretată de colegii mai mari, pregătiți de profesor bibliotecar Ileana Tomescu, care a prezentat informații despre povestitorul Ion Creangă și a invitat copiii să citească și să descopere tainele cărții, cultivând gustul pentru lectură al elevilor.
O taină fiind descoperită chiar în ziua tematică de Halloween. Fiecare om lasă o urmă, depinde de el ce alegeri face la un moment dat, iar proverbul „O carte este ca și o grădină purtată în buzunar”  va fi motto-ul lunii noiembrie.
Povestea lui Nică a stârnit voioșie și încântare, dar după această activitate, elevii clasei au decis ce vor scrie folosind pietrele. (ex: pupăza, un semn o creangă, pu-pu-pu …) Disciplinarea - o metodă de învățare nu pedeapsă - s-a făcut prin conștientizarea modului de a te juca cu o piatră și prin relatările din viața personală a fiecăruia.
Crearea unor situații educative semnificative și apropiate de nevoile elevilor clasei a III-a C a fost posibilă datorită elevilor: Alexandra Nicoară și Răzvan Fericean, din clasa a VII-a C. Aceștia și-au prezentat în fața clasei temele pregătite: despre - Cartea, prietena mea ( o poveste reală, personală, împărtășită) și despre China antică; subiecte ce au trezit interesul copiilor. Atmosfera în care s-au desfășurat aceste activități a fost benefică însușirii de noi cunoștințe, iar plăcerea de a colabora într-o nouă echipă ne-a entuziasmat pe toți.
Toate acestea s-au desfășurat în cadrul noului proiect etwinning „Friedship calendar”, unde pe parcursul proiectului  elevii vor afla lucruri interesante despre noii prieteni: din Anglia, Irlanda, Franța, Lithuania, Italia, Grecia și Turcia.
În fiecare lună vom alege să scriem lucruri noi despre activitățile școlare prin intermediul fotografiei, jocului de rol, al teatrului, astfel încât elevii vor găsi resursele necesare să se exprime, să creeze și să îl descopere pe celălalt.
O situație pe care o vom prezenta partenerilor din noul proiect este una din faptele bune făcute de Halloween și anume dorința de a arăta colegilor din școală ce semnificație au semnele create de ei pe parcursul proiectului etwinning „Signs Aroud Us”, proiect ce a primit Certificatul național de calitate și Premiul lunii septembrie 2012.
Era o adevărată încântare să-i privești cu câtă bucurie transmiteau celorlalți lucrurile învățate, chiar dacă acest lucru a spart magia vrăjitoarelor și a instaurat ordinea și armonia necesară pentru o nouă zi. Adriana Colda
Bibliografie
[1] www.etwinning.ro

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 07:27:19 Ora de vară a Europei de Est