Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

AJOFM Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba

De la 1 noiembrie,

AJOFM Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba

De la 1 noiembrie 2013, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor are un nou director, pe Bekesi Csaba, după pensionarea fostului director, Dorel Drăghici.

Dl prefect Claudiu Pop l-a instalat miercuri (13 noiembrie 2013) pe noul director, în prezența vicepreședintelui CJ Bihor, dl Ioan Mang, a viceprimarului Ovidiu Mureșan, a unei suite de directori de deconcentrate și a angajaților agenției , în frunte cu fostul director Dorel Drăghici și directorul executiv adjunct Adrian Morar.
Dl Bekesi Csaba a fost detașat de la Comisariatul Județean Bihor  al Gărzii Naționale de Mediu la AJOFM Bihor pe funcția publică de conducere vacantă de director executiv al AJOFM Bihor pe o perioadă de cel mult șase luni, în conformitate cu prevederile art.87, aliniat 1 litera a și art. 89 din Legea 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată cu modificările și completările ulterioare.
Astfel, începând cu data de 1 noiembrie, dl Bekesi Csaba a fost detașat de la Garda Națională de Mediu  Bihor la AJOFM Bihor pe funcția vacantă de director al AJOFM Bihor, potrivit Ordinului 708 din 29.10.2013 al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.
După citirea celor două decizii, dl prefect Claudiu Pop i-a mulțumit fostului director, Dorel Drăghici, pentru cei opt ani de directorat. „A fost o activitate mai mult decât prestigioasă, a fost o activitate încununată cu realizări. Este o mulțumire firească, este o mulțumire în urma unei activități, așa după cum am spus, mai mult decât onorabile și pentru aceasta are din partea mea, și sunt convins că și din partea dumneavoastră, tot respectul și chiar aplauzele de rigoare”.
Mulțumindu-i dlui prefect pentru aprecieri, dl Dorel Drăghici a făcut un scurt recurs la memorie, subliniind buna pregătire profesională a angajaților agenției; apoi, privindu-i în față pe cei doi directori tineri, nu s-a abținut să nu-i aprecieze și chiar să-i invidieze: „Mă uit la dânșii și nu mă pot abține să nu spun că mă roade un sentiment de invidie când văd cât de tineri sunt, cât de frumoși sunt, îi cunosc cât de competenți sunt și oameni de caracter. E un lucru extraordinar să aveți o astfel de conducere”.
„Un mai mare accent pe măsurile active” 
În cuvântul său, noul director executiv, Bekesi Csaba,
a mulțumit fostului director pentru punctele forte găsite în instituție, în urma analizei efectuate: pregătirea, experiența și profesionalismul angajaților.
 „Sunt în perioada de analiză pentru că cunosc instituția. Trebuie să efectuăm o analiză, atât a mediului intern al acestei instituții, cât și al celui extern. Deja am putut identifica anumite puncte forte, și cel mai important punct forte al instituției pe care am reușit să-l identific până la această oră este resursa umană, este personalul din instituție, pregătirea, experiența și profesionalismul cu care își îndeplinesc mandatul. Aici, un merit deosebit îl are domnul director Drăghici căruia îi mulțumesc pe această cale, totodată și pentru cuvintele frumoase.
După această analiză, urmează să stabilim împreună cu dumneavoastră niște obiective. Un prim obiectiv foarte important pentru mine și pentru instituție ar fi un mai mare accent pe măsurile active în domeniul ocupării, pentru că acestea sunt cele care pot duce atât la menținerea, cât și la creșterea gradului de ocupare a forței de muncă în județul Bihor”, a precizat directorul executiv  Bekesi Csaba. Domnia sa a ținut apoi să atragă atenția asupra termenului de „ocupare” – „pentru aceasta va trebui să avem o relație foarte strânsă cu angajatorii , atât din domeniul public, cât și cel privat. Aș dori ca instituția noastră să devină un actor foarte important pe această piață a muncii”, a conchis dl director Bekesi Csaba.
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 14:50:47 Ora de vară a Europei de Est