Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Propuneri legislative de modificare a Legii nr. 263/2007

Doamna deputat Florica Cherecheș (a făcut)

Propuneri legislative de modificare a Legii nr. 263/2007

Miercuri, 20 noiembrie 2013, cu ocazia Zilei Universale a Copiilor, doamna deputat Florica Cherecheș a depus la Camera Deputaților un proiect legislativ de modificare a Legii nr. 263/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea creșelor și a susținut o conferință de presă la Palatul Parlamentului în care a prezentat principalele modificări aduse, precum și motivele care au condus la necesitatea îmbunătățirii acestei legi.

Propunerea legislativă a avut la bază prevederile europene și cele ce țin de Convenția ONU privind protecția și promovarea drepturilor copilului, precum și cel mai recent studiu al Parlamentului European referitor la calitatea serviciilor de educație preșcolară, având ca scop creșterea ratei de participare în serviciile de educație oferite de creșe, dar și mobilizarea părinților în implicarea activă în educația timpurie a copiilor lor.
Studiul Parlamentului European relevă faptul că educația timpurie constituie fundația pentru adoptarea unei atitudini de învățare pe tot parcursul vieții, necesară pentru dezvoltarea personală și integrarea socială ulterioară. Calitatea vieții copilului înainte de a intra în sistemul de educație obligatorie influențează dezvoltarea lui ulterioară și modul în care copilul va învăța în viitor.
Un alt element esențial care contribuie la dezvoltarea armonioasă a copiilor este participarea ambilor părinți la creșterea și educarea copiilor lor. Este important ca ei să înțeleagă impactul emoțional negativ pe care îl are separarea chiar și pentru câteva zile, de copiii lor în vârstă de sub 3 ani.
Unii părinți ignoră însă aceste aspecte și decid să își ducă copiii la creșe săptămânale, uneori din comoditate sau lipsa responsabilității. În 17 județe ale României mai există încă creșe săptămânale în care copiii sunt lăsați de lunea până vinerea, unii nefiind vizitați deloc de părinți în acest interval.
Având în vedere faptul că părinții care-și înscriu copilașii la creșa săptămânală petrec doar 25% din săptămână cu aceștia, nu se pot asigura că le e bine copiilor, nu le pot urmări starea de sănătate și nu pot observa la timp eventuale semne de întârziere în dezvoltarea lor. Ei nu pot desfășura activități obișnuite cu copiii lor cum ar fi să-i scoată la aer, să cunoască natura, să-și însușească deprinderi de viață. Copiii sunt traumatizați și se simt abandonați atunci când părinții altora vin să îi ia acasă, iar ai lor nu apar.
Totodată, funcționarea creșelor cu program săptămânal, contravine principiilor reformei din domeniul protecției și promovării drepturilor copilului, asumate prin ratificarea Convenției ONU privind protecția și promovarea drepturilor copilului, respectiv menținerea copilului în familie.
De altfel și literatura de specialitate, menționează că atât sugarul, cât și copilul mic trăiesc intens perioada începutului de viață și e important ca aceasta să fie de calitate.
Desființarea creșelor săptămânale nu va crea o problemă socială. La 30 iunie 2013, cele 302 creșe funcționale în sistemul public erau frecventate de 16.587 copii. Dintre acestea, 26 de creșe aflate în 17 județe sunt săptămânale și cuprind un procent de  doar 6% din totalul copiilor cuprinși în creșe.
Altă modificare necesară este cea privitoare la momentul înscrierii copiilor la creșele din sistemul public, propunerea  fiind ca această înscriere să se facă, de regulă, la începutul anului școlar și nu pe tot parcursul anului ca până în prezent, ceea ce conduce la o mai bună planificare și alocare de spații și personal.
O altă modificare propusă este legată de contribuția lunară de întreținere datorată de părinții/reprezentanții legali ai copiilor înscriși la creșa organizată în sistem public, stabilită în prezent prin Hotărâre a Guvernului. Având în vedere faptul că serviciul de îngrijire și educare timpurie a copiilor mici cade în responsabilitatea și administrarea consiliilor locale care acoperă toate cheltuielile legate de investiții, echipamente, personal, utilități, etc, este necesar ca acestea, în funcție de realitățile și posibilitățile locale, să poată stabili cuantumul valorii contribuției lunare de întreținere datorată de părinții/reprezentanții legali ai copiilor înscriși la creșa organizată în sistem public. În felul acesta, se asigură că părinții achită costul hranei pe care o primesc copiii lor în zilele când frecventează creșa, fără să fie necesară suplimentarea din partea consiliului local.
Totodată, propunerea legislativă scade vârsta maximă de frecventare a creșei  de la 4 ani la 3 ani, pentru o mai bună corelare cu Legea Educației 1/2011.
București, 20 noiembrie 2013
Fulvia Dumitreanu,
consilier parlamentar

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 03:38:09 Ora de vară a Europei de Est