Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea în mobilitate Comenius la Tropice

Am ajuns până la Oceanul Indian

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea în mobilitate Comenius la Tropice

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” desfășoară proiectul școlar multilateral Comenius ACTIVE (Active Communication Training in Vocational Education), cel de al treilea din seria de programe sectoriale Comenius câștigate de instituția școlară cu profil tehnnologic și vocațional.

În cadrul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții derulat prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale derulează și componenta de parteneriate școlare Comenius, ce se adresează instituțiilor de învățământ preuniversitar de stat și private, precum și tuturor membrilor comunității educaționale care își desfășoară activitatea în acest sector.
Multilateralul ACTIVE șogunist antrenează  în intervalul de timp 2013-2015 eforturile a șapte instituții școlare europene din România, Bulgaria, Italia, Turcia, Croația, Polonia și La Réunion și urmărește să ofere elevilor o înțelegere și întrebuințare corectă a comportamentului de comunicare nonverbală, un element crucial în formarea unor modele de conduită exemplară în situații generate de mediul vocațional și în vederea unei aderări de succes la piața muncii în țară și peste hotare.
La Réunion, teritoriu de peste mări al Franței, un tărâm tropical paradisiac din inima Oceanului Indian, a fost gazdă pentru șoguniștii orădeni, precum și pentru echipele bulgară și croată ce au reprezentat liceele cu profil economic „Intelekt”, din Pleven și „Ekonomska i trgovacka skola” din Cakovec.
Cei doi elevi orădeni din echipa Comenius ACTIVE, Birta Angela Flavia, elevă în clasa a XI-a A, design vestimentar și Hadade Sergiu, elev în clasa a XII-a C, profil servicii-banqueting, au fost însoțiți de directorul școlii, prof. ec.dr Vonea Răzvan și coordonatoarea de proiect, prof. Curpaș Anca. Din 6 noiembrie, ziua plecării, și până la întoarcerea din 14 noiembrie, membrii echipei au avut contextul ideal exersării competențelor de comunicare în limba engleză și franceză prin capitalele europene care le-au punctat zborul spre La Reunion, insula vulcanică franceză și patrimoniu natural mondial. Din Budapesta și Paris, până pe crestele cu altitudine de peste 2500 de metri ale vulcanului activ Piton de la Fournaise, echipajul orădean a avut șansa de a descoperi cum să îți faci prieteni și cum să te relaționezi la superiorii tăi în conform cutumelor de comunicare în cele patru societăți europene.
Obiectivul vizitei a fost acela de a realiza un studiu comparativ asupra comportamentului nonverbal în inițierea contactelor personale și profesionale în culturile reprezentate de cele patru școli partenere prezente la gazdele de la Lycée Général et Technique Antoine Roussin din Saint-Louis, o localitate situată în sud-vestul insulei, cu deschidere spre coasta Oceanului Indian, o plajă cu nisipuri albe și lagună străjuită împotriva rechinilor prădători de un admirabil recif de corali.
Toate activitățile de proiect, pe care echipa franceză coordonată de profesorul de științele naturii Jerome Vallot le-au pregătit, și-au propus să asigure contextul cunoașterii reciproce a membrilor din echipajele prezente, a culturii țărilor, a zonelor administrative, sistemelor educaționale și spațiului instructiv-educativ din școlile partenere.
Atelierele de lucru pe tema nonverbalității, au urmărit o abordare ludică, motrică, iar antrenați fie în grupul lărgit de profesori și elevi, în grupele restrânse de elevi sau în monologurile clovnului cu nasul roșu, elevii au depășit cu succes orice barieră lingvistică, socială sau culturală. Ridicolul, comicul dinamic, workshopurile cu schițe de teatru în limba engleză au fost instrumentele de lucru prin care românii, bulgarii, croații și francezii au învățat cum se comunică verbal și nonverbal când întâlnești pe cineva pentru întâia dată și cum să nu te pierzi chiar dacă acea persoană nu vorbește limba ta, nici nu urmează îndeaproape regulile tale de socializare.
Gazdele franceze au știut cum să îmbine munca tematică din sălile de clasă cu activitățile recreative, cu drumețiile ce ne-au cam întins spinarea și gambele în traseul la Cascada Bras-Rouge din stațiunea montană Cilaos și la fabulosul crater al vulcanului Piton de la Fournaise. Unul dintre cei mai activi vulcani din lume și situat în Parcul Național Réunion, acesta a erupt consecutiv în anii 2006, 2007, 2008, iar mai recent, în decembrie 2010, când lava s-a revărsat timp de două zile. În zăduful amiezii, temperaturile au depășit 30ºC, însă apa de pe plaja din Saint-Pierre și scufundările snorkelling au avut menirea de a ne răcori și de a ne revela minunăția de corali și bancurile pastelate de pești și specii marine de pe fundul oceanului.
Pe lângă demersurile de analiză comprehensivă a chestionarelor inițiale aplicate grupurilor țintă de către toate instituțiile partenere, elevii au jurizat alegerea unui logo al proiectului ACTIVE. Acesta va intra în competiție cu propunerea celorlalte țări partenere, Turcia, Italia și Polonia, care s-au întrunit în același timp în Catania.
Atât profesorii, cât și elevii au fost găzduiți în locuințele gazdelor franceze, unde au avut șansa unei interacțiuni de primă mână cu traiul de fiecare zi al unei familii de pe insulă. Au învățat cu toții să cânte, să danseze, să gătească bonbons piment, cari z’oefs și samousa, să distingă între variatele mirodenii și savuroasele fructe tropicale. S-au creat atașamente și prietenii puternice între participanți, iar despărțirile din aeroportul Rolland Garos din Saint-Denis au fost dureroase, cu multe lacrimi și îmbrățișări, elevilor fiindu-le greu să se desprindă de niște gazde atât de generoase, calde și primitoare.
Dincolo de aspectul uman al interacțiunii dintre participanți, varietatea din componența parteneriatului constituie o premisă esențială pentru cunoașterea și înțelegerea diversității culturale și lingvistice europene în rândul profesorilor și elevilor, a spiritului și practicii antreprenoriale din diferite societăți ale statelor UE. Putem spune că elevii au avut din plin parte de experiențe unice care le-au prilejuit șansa de a dobândi competențe și abilități personale și de comunicare pentru integrarea profesională și de cetățenie europeană activă.
Așteptăm cu sufletul la gură activitățile de diseminare către comunitatea locală unde vor fi invitați părinți, profesori colegi și reprezentanți ai forurilor educaționale din județ.
Urăm mult succes echipei de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” în derularea acestui ambițios proiect ce va contribui semnificativ la modernizarea și europenizarea comunității educaționale din instituția de învățământ și va crea punți pentru viitoare parteneriate cu statele Europei.
Coordonator proiect,
Prof. Curpaș Anca

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:46:26 Ora de vară a Europei de Est