Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primăria Oradea se consultă cu patronatul și mediul de afaceri local

Aprobarea taxelor și impozitelor locale pe anul 2014

Primăria Oradea se consultă cu patronatul și mediul de afaceri local

Viceprimarul municipiului, dl. Ovidiu Mureșan, a participat joi, 21 noiembrie 2013, la ședința Comisiei de Dialog Economic, eveniment organizat de Primăria Oradea în sala multifuncțională C.07 din incinta Cetății Oradea.

Aceasta este o întâlnire tradițională cu mediul de afaceri local, Primăria Oradea lansând invitația de participare a tuturor organizațiilor locale și județene care reprezintă agenții economici din regiune.
Comisia de Dialog Economic s-a întrunit în cadrul calendarului de activități pentru aprobarea taxelor și impozitelor locale pe anul 2014.
„În stabilirea taxelor și impozitelor locale, Primăria Oradea își dorește crearea unui parteneriat între municipalitate și mediul de afaceri local. Linia pe care ne dorim să mergem este predictibilitatea. Ne-am propus să asigurăm finanțare în primul rând pentru proiectele publice importante, pentru că acest tip de proiecte, care cresc gradul de confort al orădenilor, intră fără doar și poate în responsabilitatea municipalității orădene. Pentru persoanele juridice ne propunem să menținem același nivel de impozitare, să păstrăm bonificația de 5% pentru plata integrală a impozitelor până la sfârșitul lunii martie și totodată, să menținem schema de ajutor pentru persoanele juridice care realizează investiții mai mari de 500.000 euro fie prin scutirea de la plata impozitului pe clădiri/teren, fie prin reducerea acestui impozit”, a spus viceprimarul municipiului, dl. Ovidiu Mureșan.
În continuare, viceprimarul municipiului, dl. Ovidiu Mureșan, a vorbit despre zonarea fiscală a municipiului, spunând: „Identificarea modificărilor la zonele fiscale se face cu totul diferit decât acum câțiva ani. Astfel, avem posibilitatea să suprapunem hărțile de dezvoltare ale municipiului pentru a vedea schimbările de zonare fiscală care se produc în teritoriu”.
 Pe ordinea de zi a ședinței s-au aflat următoarele subiecte mari: dezbaterea proiectului privind impozitele și taxele locale pentru anul 2014, dezbaterea proiectului privind revizuirea zonării fiscale a Municipiului Oradea, dar și dezbateri privind alte proiecte ale Primăriei Oradea care vizează mediul de afaceri orădean.
Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, dl. Eduard Florea, a făcut o prezentare succintă a unor subiecte precum: descentralizarea politicii fiscale, reperele actuale privind activitatea fiscală locală, obiectivele politicii fiscale pentru anii următori, tendințele în evoluția impozitelor și taxelor locale pentru persoanele juridice, schema veche, dar și schema nouă de ajutor pentru investițiile realizate în parcurile industriale.
„Impozitul pe salarii să rămână la Oradea”
Un alt subiect prezentat de directorul Eduard Florea a fost campania proprie a municipiului Oradea intitulată „Impozitul pe salarii să rămână la Oradea”, acest impozit având ponderea cea mai mare în venitul orașului.
La ședință au participat reprezentanții următoarelor organizații: Federația Patronilor Bihor, Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România, Consiliul Național al IMM-urilor, Patronatul din Industrie, Servicii și Comerț, Camera de Comerț și Industrie, Asociația Firmelor Bihorene.
La finalul prezentărilor, viceprimarul municipiului, dl. Ovidiu Mureșan, împreună cu directorul executiv al Direcției Economice - dl. Eduard Florea și cu directorul adjunct - dl. Sorin Iacob au răspuns întrebărilor celor prezenți.
Mirela Macra

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:06:33 Ora de vară a Europei de Est