Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija

O întâlnire de suflet

Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija

La invitația conducerii școlii și a catedrei de Limba și literatura română, distinsul academician Nicolae Dabija s-a întâlnit luni (18 noiembrie 2013), la Școala Gimnazială,,Oltea Doamna”, cu profesori și elevi ai școlii noastre.

Au fost prezenți la întâlnire: dl director Mircea Mitran, directorul adjunct, dna prof. dr. Liliana Bocoi, profesori ai catedrei de Limba și literatura română: Ioana Revnic, Mirela Tanc, Scumpa Crăciun și Florentina Socolan (prof. de religie), profesori din ciclul primar: Laura Ienei-David, Elena Pavel, Viorica Mitran și Ilinca Tămășan, dna bibliotecar Dana Teședan, precum și elevi.
„Dor ne-a fost de Dvs ca zidului de o fereastră”
La întâlnire, dl academician Nicolae Dabija nu a venit singur, ci însoțit de reprezentanți ai Societății Culturale „Vatra Românească”, dl prim-vicepreședinte Ioan Chivari și dl vicepreședinte lector univ. Teodor David. Trebuie să precizăm faptul că distinsul academician Nicolae Dabija se află pentru a doua oară la Oradea, la invitația conducerii „Vetrei Românești”.
Întâlnirea de suflet de la „Oltea Doamna” a purtat genericul „Dor ne-a fost de Dvs ca zidului de o fereastră”.  
Încă de la intrarea în școală, înaltul oaspete a fost plăcut impresionat de mulțimea diplomelor obținute de elevii școlii noastre la cele mai prestigioase concursuri și olimpiade școlare.
În prezentarea distinsului invitat, dl lector univ. Teodor David s-a referit la scriitorul, poetul și criticul literar Nicolae Dabija, dar și la liderul unioniștilor din Basarabia. Dl academician a scris peste 70 de cărți, manuale școlare și cărți de povești.
În intervenția sa, dl academician le-a povestit elevilor despre activitatea sa la revista pe care o conduce, intitulată „Literatura și arta”, unde are ocazia de a-și exprima dorința arzătoare a basarabenilor de a reveni „acasă”. Copiii au fost impresionați atât de atmosferă, cât și de relatarea captivantă a povestitorului. Cunoscătoare a operei scriitorului Nicolae Dabija, prof. dr.  Ioana Revnic a prezentat recenzia romanului „Temă pentru acasă”, scris de Nicolae Dabija. Domnișoara profesor s-a referit apoi la rolul academicianului și al altor intelectuali basarabeni în lupta pentru revenirea la grafia latină și pentru adoptarea limbii române ca limbă de stat în Republica Moldova. Scriitorul a simțit apoi nevoia să intre în dialog cu cei mai mici dintre elevii prezenți în sală, ei dovedindu-se a fi și foarte activi, interesați și curioși. Mai mult, elevii dnei profesor Laura Ienei-David, Onica-Chipea Iulia, Mureșan Horațiu, Andrei Timofte și Sime Casian (din a II-a D) au recitat din versurile scriitorului, iar elevul George Rus a reușit să „monopolizeze” dialogul cu scriitorul, astfel încât acesta a rămas profund impresionat de maturitatea, inteligența și înflăcărarea micilor interlocutori.
Din partea direcțiunii au luat cuvântul dl director Mircea Mitran și dna director adjunct Liliana Bocoi, care au mulțumit dlui academician pentru vizită și pentru aprecierile făcute la adresa dascălilor școlii și nu în ultimul rând, mulțumindu-i pentru activitatea depusă și susținută ca scriitor în apărarea identității noastre naționale.
La rândul său, dna prof. de religie Florentina Socolan a mulțumit cadrelor didactice prezente, precum și reprezentanților „Vetrei Românești” pentru că au făcut posibilă desfășurarea întâlnirii de suflet cu scriitorul și patriotul Nicolae Dabija. „Așa să ne ajute Dumnezeu!”, a spus în încheiere doamna prof. Florentina Socolan.
Să mai adăugăm că la final, s-au înmânat diplome de excelență distinșilor invitați, dar nu numai.
Prof. Laura Ienei-David
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija. 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:56:28 Ora standard a Europei de Est