Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Manifestare specială de Ziua Națională: „Conștiința de a fi român”

În cadrul proiectului educațional „Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”

Manifestare specială de Ziua Națională: „Conștiința de a fi român”

De câțiva ani, elevii Liceului cu Program Sportiv „Bihorul” sărbătoresc cinstind Ziua Națională în parteneriat cu Muzeul Militar din Oradea și Muzeul Þării Crișurilor, în cadrul proiectului educațional „Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”.

Și la această ediție, desfășurată miercuri (27 noiembrie 2013), au făcut-o dumnezeiește, cu înaltă simțire și convingere, sub îndrumarea doamnelor prof. Rodica Ardelean, Cristina Ignat, Violeta Siladi, Aurelia Bora și Dorina Dumitrescu, în prezența și cu concursul distinșilor invitați parteneri, dl Mircea Dulcă, director al Muzeului Militar și dna Iudita Călușer din partea Muzeului Þării Crișurilor. La activitate au mai fost prezenți dl director adjunct Ronald Bocoi și domnii prof. Gheorghe Vlase și Dorina Dulău. Pentru început directorul Muzeului Militar a prezentat evenimentele istorice care au favorizat Unirea Basarabiei și Bucovinei cu România, iar doamna Iudita Călușer a „desăvârșit” opera, evocând principalele etapele care au pregătit înfăptuirea Unirii Transilvaniei cu România.
„Bat clopote cântând reîntregirea”
Apoi, sub bagheta celor doi prezentatori, Ștefania Boța și Sergiu Varga, grupul vocal, condus de dna prof. Aurelia Bora și grupul de recitatori ne-au confirmat prin cântec și vers, prin vocile și trăirile lor, ceea ce s-a înfăptuit în acele vremuri.
O dată în plus, prin „referatele” lor, Giana Cormoș, Borbala Lungu și Hadi Kinga au subliniat cele trei momente ale unirii celor trei provincii românești cu Þara, dansatorii coordonați de dna prof. Preotesa Edith (Bianca Jurca și Andresa Covaci) ne-au emoționat, desfășurând în pași de dans drapelul tricolor. Poetul Adrian Păunescu și cenaclul „Flacăra”, omniprezenți la manifestările de suflet ale sportivilor orădeni, au creat atmosfera specifică unor asemenea momente înălțătoare de neam și țară, în dangăt de clopot, cântând reîntregirea și strălucirea României Mari, radiografiind „un an pe care-n veci îl vom dori: o mie nouă sute optsprezece” și spunând răspicat, în cuvinte potrivite, „ Esențialul” și adevărul până la capăt, în „Fișa personală”: „Multe războaie-am făcut și aș face/ Ca să mă apăr de orice dușmani,/ Dar m-aș înscrie urgent la o pace/ Mi-e dor de o pace de o mie de ani”. Membrii cenaclului au fost, în egală măsură, toți recitatorii, grupul vocal și mesagerii geniali ai clasei IV-a, care au venit direct de la Alba (Iulia), acompaniați la chitară de doamna lor învățătoare, Dorina Dumitrescu. Ei sunt din neamul lui Făt-Frumos, și-au străbătut veșnicia pe jos. În întâmpinarea lor au ieșit elevii dnei prof. Rodica Ardelean cu familia lexicală a cuvântului „Român”, precum și liceenii Andreea Dumea și Denisa Buciu.
„Veniți la Alba Iulia-n Ardeal!”
Trăirile lor sincere au mișcat „Carpații  înviați de cascade” și „Marea mea Neagră”, dar și Dunărea, ce - mi „poartă setea secretă”. „Una din lacrimi Olt mi se cheamă,/Cealaltă-i Mureș și alta e Jiu,/Prutul și Crișul sunt de o seamă,/ Limba română o apăr și-o știu”.
Mulțumim, dragi artiști și stimați profesori, pentru lecția de istorie și simțire românească, oferite cu generozitate, iar și iară, în cetatea voastră de feți-frumoși și bravi români!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Manifestare specială de Ziua Națională: „Conștiința de a fi român”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:39:34 Ora de vară a Europei de Est