Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diversitatea în sport

Întâlnire de proiect la Remetea

Diversitatea în sport

Sub titlul „Diversity in sport” a avut loc la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, în perioada 4 - 7 noiembrie 2013, întâlnirea România - Bulgaria din cadrul Proiectului Internațional ACES „WE ARE DIFFERENT, BUT WE THINK AND FEEL ALIKE”, coordonat de dna prof. Florea Camelia Simona.

Echipa de proiect este constituită din: director, prof. Copil Ionel Stelian, prof. Fuciu Cristina Laura și prof. Fășie Cătălin Ionică.
Proiectul de parteneriat internațional între Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea și Școala Zemedelska Profesionalna Gimnazia „Kliment Timiriazev” din Sandanski, Bulgaria, implică 48 de elevi, români și bulgari, cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani.
Proiectul are ca scop dezvoltarea cunoștințelor elevilor despre diversitate, eliminarea discriminării și excluziunii sociale prin implicarea acestora în activități care presupun creativitate, comunicare și inovație. Proiectul are legătură cu tema ACES  din acest an, deoarece, prin el, noi vom ajuta copiii să recunoască, să înțeleagă și să promoveze diversitatea ca și creatoare de valori. În cadrul acestui proiect se vor derula activități lunare.
Tema lunii octombrie a fost „Diversitatea în sport” și s-a materializat prin întâlnirea din România, unde elevii și profesorii din cele două școli partenere au desfășurat activități comune încercând să demonstreze cât de diversă este lumea sportului în fiecare dintre cele două țări: România și Bulgaria. Întâlnirea de proiect a debutat cu o competiție de volei între echipele celor două școli, care a avut loc  la Colegiul Național „Samuil Vulcan” din Beiuș. Tot aici, un fost sportiv de performanță, dl profesor Marcel Coroiu, le-a vorbit elevilor despre ce înseamnă performanța și diversitatea în sport.
La Școala Gimnazială din Remetea, cei 15 elevi din Bulgaria împreună cu 24 de elevi gazdă au completat chestionare prin care și-au spus părerea vizavi de așteptările lor în cadrul acestui proiect, au explicat ce înțeleg ei prin diversitate și ce îi diferențiază  de ceilalți. Fiecare a avut ocazia să dea exemple de activități ce promovează toleranța, egalitatea șanselor, înlăturarea prejudecăților și discriminărilor de orice fel. Apoi, elevii s-au împărțit în echipe și au realizat câte un logo. S-a votat, iar logo-ul câștigător a fost cel al echipei gri-vișinie. Acest logo a rămas logo-ul proiectului. Elevii din Bulgaria au prezentat un material prin care au promovat sportul din țara lor, localitatea Sandanski și școala din care fac parte.
Activitatea cea mai antrenantă  și care a constituit o provocare pentru cele șase echipe, a fost realizarea unor postere  în care să prezinte câte un sport din România. Astfel, ei au ales: fotbal, tenis de câmp, tenis de masă, baschet, gimnastică și sporturile electronice. Deși întâlnirea s-a încheiat în jurul orei 19, elevii din cele două țări, plini de entuziasm, au reușit să promoveze sportul românesc, să prezinte realizările sportivilor români, diversitatea și complexitatea acestei lumi atât de competitive și plină de realizări.
Ziua de 6 noiembrie a fost, de asemenea, o zi plină pentru participanții la proiect. Vizita la Bazinul Olimpic „Ioan Alexandrescu” din Oradea și întâlnirea cu unul dintre antrenorii echipei de polo - juniori, dl Cosmin Goina, a constituit principala atracție a întâlnirii. Impresionantul bazin, renumit în Europa, unde se antrenează jucătorii de polo și atâția înotători de toate vârstele, a trezit un real interes în rândul adolescenților români și bulgari. Apoi, elevii însoțiți de profesorii lor au vizitat Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” din Oradea, unde au putut vedea diferitele săli de gimnastică, terenurile unde au loc  meciurile de volei, fotbal și handbal. Elevii bihoreni beneficiază aici de o bază sportivă competitivă și de antrenori pregătiți. Sportul reprezintă și pentru cei din România, ca și pentru cei din Bulgaria o prioritate.
Excursia  la Oradea s-a încheiat cu vizitarea mănăstirii Sfintei Cruci. Locașul de cult este un important obiectiv turistic  și  un edificiu cultural cu însemnătate istorică și religioasă deosebită.
Ce a însemnat pentru elevii din cele două școli această întâlnire pe care am numit-o „Diversity in sport? Un prilej să se cunoască între ei, să exerseze limba engleză, să realizeze un schimb cultural, să înțeleagă diversitatea și necesitatea înlăturării oricărei forme de discriminare.
Activitățile vor continua și în lunile următoare, urmând ca la 15 martie 2014 proiectul să se finalizeze. Întâlnirea ultimă a tuturor țărilor participante la proiecte ACES va avea loc la Senec, în Slovacia, la începutul lunii aprilie 2014, unde se va face diseminarea tuturor proiectelor derulate în acest an școlar. Prof. Camelia Simona Florea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Diversitatea în sport.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 04:08:28 Ora de vară a Europei de Est