Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A fost (re)lansată revista CCD Bihor „Didactica Militans”

După o întrerupere de 10 ani,

A fost (re)lansată revista CCD Bihor „Didactica Militans”

Joi (5 decembrie 2013), la Casa Corpului Didactic a județului Bihor a fost (re)lansată revista instituției, revistă intitulată „Didactica Militans”, care, iată, reapare pe piață, într-un format nou, ca o carte, după o întrerupere de 10 ani.

Evenimentul a fost onorat de mulți prieteni și colaboratori ai instituției: cadre didactice universitare, profesori metodiști și inspectori școlari, directori ai unor școli din învățământul preuniversitar, alte cadre didactice, avocați și poeți, distinși invitați: conf.univ.dr. Dan Popescu, de la Universitatea Creștină „Parțium” Oradea, dl Avram Ștefan, director al Tipografiei „Aureo”, dl prof. Lucian Scurtu, poet consacrat, membru al Uniunii Scriitorilor Români, avocatul și scriitorul Pașcu Balaci…
Tuturor, doamna director al CCD Bihor, prof. drd. Carmen Bodiu, le-a adresat un bun venit, împărtășindu-le bucuria evenimentului cultural.
„Venim azi în fața dumneavoastră, a celor pe care vă reprezentăm și în numele cărora existăm, cu dorința de a comunica între noi, dascăli bihoreni, de la diferite niveluri de învățământ, însuflețiți de aceeași menire de a asigura societății de mâine oamenii de care avem nevoie sau dacă vreți conștiințe reunite întru cele mai alese idealuri dintotdeauna ale omenirii”.
Cu profund respect și din considerații pur profesionale și de bună-cuviință, doamna director a nominalizat foștii directori ai instituției, de la înființarea ei în anul 1972, mulți dintre ei fiind prezenți la manifestare: dl Titus Costin (1972-1984), dl Ioan Derșidan (1984-1986), dl Mihai Alexei (1990-1993), dl Gheorghe Foghiș (1993-1996), dna Maria Badea (1996-1999), dl Valentin Cucer (1999-2003), dl Constantin Dan Matei (2003), dl Ioan Șereș (2003-2005), dna Verghelia Tiurbe (2005-2012), iar din 2012, dna prof. drd. Carmen Bodiu.
La această manifestare (de relansare a revistei), conducerea instituției a considerat potrivit un bilanț de un semestru „deoarece pe agenda noastră de lucru se află un număr impresionant de activități, prin care ne străduim să îndeplinim cu responsabilitate și profesionalism misiunea Casei Corpului Didactic, aceea de a promova inovația și reforma în educație, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personală și profesională a personalului didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, în corelație cu standardele profesionale pentru profesiunea didactică, standarde de calitate și competențele profesionale, precum și în conformitate cu strategiile naționale în domeniul educației”, a precizat doamna director Carmen Bodiu.
Noua revistă „Didactica Militans” se vrea a fi ecoul complexei activități care se desfășoară la CCD. Ea se dorește o publicație de tip caleidoscop, pentru a deservi atât funcția de informare, cât și pe aceea de formare și perfecționare. Astfel, Casa Corpului Didactic și-a propus să devină Carta unei Cariere în Devenire”, după aprecierea directorului său. Deci, în revistă este ilustrată activitatea CCD, dar nu numai; în acest număr și-au găsit loc și articole ale unor cadre didactice din învățământul preuniversitar și universitar. Colectivul de redacție al revistei este format din: redactor-șef: prof.drd. Carmen Bodiu; secretar general de redacție: bibliotecar prof. Mariana Trofin; redactori: prof.dr. Rodica Popa, prof. Florina Szabo, prof. Konrad Katalin și prof.dr. Ile Elisabeta; corectori: prof. Liliana Antonescu, prof. Anca Curpaș, prof. Elena Erdeli; ilustrații: prof. Ioana Teodora Klein, prof. Derecichei Simona, prof. Emilia Negru, insp. șc. prof. Mircea Boțog; colaboratori: insp. șc. gen. prof. Daniel Negrean, insp. gen. adj. prof. Nicolae Avram, insp. șc. prof. Mircea Boțog, conf.univ.dr. Dan H. Popescu, prof. Lucian Scurtu, ing. Simona Stanciu, ec. Angela Baș, ing. Gheorghe Mladin; grafică și tipar: „Aureo”.
În continuare, profesori metodiști ai CCD au prezentat conținutul celor 105 pagini ale revistei, iar invitații și participanții și-au spus cuvântul, făcând aprecieri la adresa activității CCD și a noii sale reviste.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost (re)lansată revista CCD Bihor „Didactica Militans”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:28:52 Ora standard a Europei de Est