Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Simpozionul județean al învățătorilor (ediția a V-a)

Marți, a debutat, la I.S.J.,

Simpozionul județean al învățătorilor (ediția a V-a)

Cea de-a V-a ediție a Simpozionului județean al învățătorilor a fost deschisă, ieri (marți, 25 martie 2008),la sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar, de către Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic, avându-le alături pe Rdica Popa și Adelina Iacob, ca metodiste C.C.D și moderatoare.

Paradigma schimbării în educație  
Organizatorii manifestării au purces la a explica tema cadru.
„Ce reprezintă, de fapt, paradigmele în educație? Ele sunt viziuni, concepții, dezvoltări teoretice și conceptuale sau practic acționale în legătură cu o problematică educațională, sublinia Miron Ionescu.
Din punct de vedere teoretic, noua paradigmă pedagogică a început odată cu orientările pedagogice de la începutul secolului XX, cunoscute sub denumirea de Educație nouă pentru interesele copilului, educația activă, democratică (A. Ferriere, E. Claparede, A. Binet, M. Montessori, E. Key, A. J. Dewey).”  
Cele peste 80 de lucrări abordează teme variate, legate de practici educaționale în învățământul românesc, dimensiunile noilor educații, orientări și dominante în proiectarea și realizarea opționalelor, aspecte privind modernizarea relației pedagogice, personalizarea demersului în alternativele educaționale (step by step, Pedagogia Freinet, Waldorf, Planul Jena, dezvoltarea gândirii critice...), strategii didactice moderniste și postmoderniste...
Fugedi Aniko (de la Școala cu clasele I-VIII din Marghita) și Tanko Veronica-Zita (de la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” din Oradea) au vorbit despre specificul colaborării școlii cu familia în alternativa educațională step by step. În aceeași alternativă step by step, Silvana Bistriceanu și Ioana Cherechianu (de la „G. Coșbuc”) s-au referit la rolul interdisciplinarității în eficientizarea predării-învățării geografiei...
Lucrările vor continua și astăzi (miercuri, 26 martie), la sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar. (
Ov. D.)

Trimite email
vineri, 17 ianuarie 2025, 23:09:31 Ora standard a Europei de Est