Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Grădinița Nr. 27 „Voinicel” din Oradea organizează

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Grădinița Nr. 27 „Voinicel” Oradea, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea, prin doamnele prof. Coroiu Natalia și Mihuț Ioana Livia, au deosebita plăcere de a vă invita să participați la un nou simpozion județean intitulat: „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”

Simpozionul se  adresează copiilor si cadrelor didactice din învățământul preșcolar care doresc să participe la una sau la ambele secțiuni ale simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”:
Secțiuni:
I.Povești/poezii terapeutice, jocuri didactice vizând: încrederea, perseverența, organizarea, înțelegerea și rezistența ca laturi ale dezvoltării socio-emoționale ale copiilor preșcolari;
II.Concurs de desene, picturi, colaje – având ca temă – dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari
LOCUL DESFĂȘURĂRII: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea
DATA DESFĂȘURĂRII:  4.04.2014
PROGRAMUL SIMPOZIONULUI
9,00 – 10,00 – primirea invitaților și vizitarea expoziției cu lucrările copiilor
10,00 – 12,00 – prezentarea lucrărilor în plen
12,00 – 12,30 – premierea și înmânarea diplomelor
Cerințe pentru redactarea lucrărilor
SECÞIUNEA I
*Format A4;
*Titlul, autorul și instituția unde funcționează se vor scrie cu font Time New Roman,  size 14, Bold;
Tehnoredactare text MICROSOFT OFFICE WORD font Time New Roman,  size 12 Normal  la 1,5 rânduri, margini egale de 20 mm, text aliniat bloc, cel mult 3 pagini și maximum 2 autori;
Lucrarea va fi scrisă cu diacritice;
Bibliografia se va consemna la sfârșitul lucrării.
Prezentarea fiecărei lucrări nu va depăși 15 minute
Pentru prezentare vă punem la dispoziție calculator, videoproiector.
SECÞIUNEA a II-a
Se vor realiza lucrări artistico-plastice sau practice, în tehnică la alegere (desen, pictură sau colaj) care să surprindă orice aspect legat de dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari.
Lucrările vor avea formatul de poster A4, iar pe verso se vor regăsi în etichetă: titlul lucrării, numele copilului (copiilor – în caz de lucrare colectivă), grădinița, grupa și numele cadrului didactic îndrumător.
Model etichetă
 
Titlul lucrării ________________________________________________________
Numele copilului   _____________________________________________________
Numele copiilor în caz de lucrare colectivă __________________________________
Grădinița _____________________________________________________
Grupa _________________________________________________________
Numele cadrului didactic _______________________________________________
La această secțiune, lucrările vor fi jurizate pe categorii de vârstă și pe categorii de lucru: desen, pictură sau colaj.
La concurs se vor acorda premiile I, II, III și mențiune; fiecare cadru didactic va primi diplomă de coordonare a copiilor în cadrul concursului.
Pasul I. Înscrierea participanților
Fiecare participant la simpozion va trimite Fișa de înscriere, Acordul de parteneriat semnat și ștampilat, în dublu exemplar, până la sfârșitul lunii decembrie, pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor) pentru:
Simpozionul „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari!”
sau online la următoare adresă de e-mail: ioanaliviamihut@yahoo.com.
Pasul II. Trimiterea lucrărilor
Secțiunea I.
Trimiterea lucrărilor se poate face prin: poștă pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” - Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor);
online la următoare adresă de e-mail: ioanaliviamihut@yahoo.com.
împreună cu declarația pe proprie răspundere pentru originalitatea lucrărilor (anexa) până în 15 martie 2014.
Secțiunea II.
Trimiterea lucrărilor artistico-plastice se va face prin poștă, pe adresa: Grădinița Nr. 27 „Voinicel” – Oradea (str. Păunului nr. 1 Oradea, Bihor);
În același plic se va regăsi și fișa de înscriere pe care o găsiți în anexe, precum și un plic autoadresat A4 și timbrat cu maximum 3 lei.
TERMENUL DE TRIMITERE A LUCRĂRILOR: 15 martie 2014.
Prof. Mihuț Ioana Livia

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:45:55 Ora de vară a Europei de Est