Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pentru anul 2014, sectorul învățământului primește 13% din bugetul național

Bugetul Ministerului Educației Naționale

Pentru anul 2014, sectorul învățământului primește 13% din bugetul național

Vineri, 22 noiembrie 2013, am participat la ședința comună a comisiilor de învățământ din Camera Deputaților și Senat, ordinea de zi fiind dezbaterea și aprobarea bugetului pe anul 2014. Entitățile vizate au fost Ministerul Educației Naționale, Ministerul Tineretului și Sportului, precum și Academia Română.

La ședință au participat cei doi miniștri: Remus Pricopie și Nicolae Bănicioiu, directori și șefi de departamente din ministere și Academia Română, președinți ai unor organizații sindicale din învățământ și studenți. Cele trei bugete au fost aprobate cu majoritate de voturi de către membrii celor două comisii, urmând ca săptămâna viitoare să ajungă în plenul Parlamentului.
Pentru anul 2014, sectorul învățământului primește 13% din bugetul național, adică peste 22 de miliarde de lei, cu două miliarde lei mai mult decât în 2013, iar aceasta este cea mai mare creștere din ultimii ani. Bugetul învățământului este de 3,4% din PIB, cu speranță de creștere până la 3,7% din PIB,  pe parcursul anului 2014.
O precizare care se impune a fi făcută este că bugetul educației nu înseamnă doar bugetul derulat prin Ministerul Educației Naționale. Bani pentru educație primesc și autoritățile locale și alte entități prin care se realizează educația militară, precum și alte proiecte ale Ministerului de Externe. Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice are cuprinse în buget sume pentru infrastructura școlară. În acest sens, ministrul Remus Pricopie ne-a informat că este în curs de desfășurare licitația pentru achiziționarea a 600 de microbuze școlare destinate transportului elevilor.
Cele 1.400 de șantiere pe infrastructură școlară la nivelul întregii țări vor fi continuate până la finalizare, cel târziu în 2015, cu bani europeni în cea mai mare parte, în acest sens obținându-se acordul Comisiei europene de a aloca bani și pentru proiecte aflate în derulare, nu doar pentru proiecte inițiale.
În vederea accesării de fonduri structurale, s-au alocat sume importante pentru contribuția proprie în proiecte ce vizează creșterea calității la toate ciclurile de învățământ, precum și îmbunătățirea formării cadrelor didactice, promovarea culturii antreprenoriale și inserția profesională a tinerilor.
 Salariile profesorilor debutanți, ale asistenților și ale preparatorilor vor crește cu 10%, iar subvențiile pentru căminele și cantinele din campusurile universitare vor fi majorate tot cu 10%. Se caută, de asemenea, surse financiare pentru creșterea burselor cu 10%. Naveta elevilor și a cadrelor didactice va fi acoperită în totalitate în anul 2014 prin sumele alocate în acest sens.
Bugetul cuprinde și alocarea sumei de 1,06 miliarde lei pentru cadrele didactice care și-au câștigat în instanță drepturile salariale luate pe nedrept în trecut, sumă ce reprezintă echivalentul a 10% din fondul de salarii.
Educația reprezintă o investiție, nu un cost
De asemenea, începând cu anul 2014, se vor promova programele europene de tipul „Garanția pentru tineri”, care presupune ca la patru luni de la terminarea studiilor sau intrarea în șomaj, tinerii să beneficieze de alternative și soluții reale, precum formare profesională gratuită sau accesul la un internship.
 Mi-aș fi dorit ca procentul alocat educației să fie sensibil mai mare pentru a acoperi nevoi de bază ale sistemului, pentru a asigura o educație de calitate cu dascăli motivați și specializați în mod continuu, cu o infrastructură care să asigure cele mai bune condiții elevilor. Am înțeles că nu e posibilă o creștere mai mare în acest moment. dar, conform promisiunilor Guvernului, orice ban în plus care va apărea pe parcursul anului 2014, va fi direcționat spre sănătate și educație. Guvernul recunoaște astfel că educația reprezintă o investiție, nu un cost, o investiție în viitorul națiunii noastre.
Florica CHERECHEȘ,
Deputat PNL

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 10:08:14 Ora de vară a Europei de Est