Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 noiembrie 2021

1.Ziua de 29 noiembrie, luni, este zi liberă în sistemul public – hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial / Elevii, copiii, studenții și profesorii din școlile, grădinițele și universitățile publice vor avea o perioadă de cinci zile libere
Premierul Nicolae Ciucă a anunțat că Guvernul va aproba în ședința de azi declararea zilei de 29 noiembrie ca zi nelucrătoare în sistemul public. Elevii și profesorii nu vor mai merge la ore pe 29 noiembrie, având astfel trei zile fără școală în intervalul 29 noiembrie – 1 decembrie. La acestea se adaugă weekendul, iar perioada de zilele libere este astfel de cinci zile. Revenirea la școală ar urma să aibă loc joi, pe 2 decembrie 2021. Hotărârea de Guvern se aplică în toate instituțiile publice, deci și în universitățile de stat.
„Pe data de 29 va fi zi liberă”, a anunțat Ciucă la începutul ședinței de Guvern.

2. Nivelul „catastrofal” al studenților, reducerea numărului de ore de curs și frauda masivă de la examenele online, criticate de un profesor de la o universitate din Franța
Un profesor de drept public ce predă la Université de Bretagne Occidentale (U.B.O.) a criticat într-un e-mail intern nivelul studenților și decizia scăderii numărului de ore, informează lefigaro.fr. Lectorul și-a descris studenții ca fiind nepregătiți, susține că au un nivel ,,catastrofal” și vorbește despre existența unei fraude masive nepedepsite.
Cadrul didactic, Erwan Le Cornec, avertizează în e-mail că universitatea U.B.O. va deveni o variantă de rezervă a absolvenților de liceu, dacă aceștia nu intră unde își doresc. Un alt aspect menționat de profesor se referă la fraudarea examenelor, dacă acestea sunt organizate la distanță: „în plus, putem trișa dacă, din întâmplare, se organizează examene la distanță”, a spus acesta, citat de publicația franceză.
Jurnaliștii din Hexagon notează că profesorul ar fi întocmit rapoarte bazate pe dovezi și ar fi adus la cunoștința conducerii universității frauda de la examenele online încă din luna februarie a acestui an. Este vorba de câteva zeci de studenți care ar fi în această situație, conform Le Figaro. Profesorul a declarat că urmează să sesizeze autoritățile judiciare în privința aceasta, în situația în care conducerea universității va recunoaște că a trecut cu vederea acțiunea imorală a studenților.
„Cum să explic că studenții, care nu cunosc cu adevărat o materie (avem doar 27,5 ore de lecții pe semestru) și care trebuie să acumuleze informații de la multe alte materii, într-un timp foarte scurt, ar putea să-mi citeze hotărâri judecătorești, precizând data exactă, numărul cauzei și numele părților? (…) La universitate nivelul a devenit, din păcate, catastrofal. Am 25 de ani de serviciu public și văd că doar s-a deteriorat”, a spus profesorul, citat de cunoscuta publicație franceză.
El a fost sprijinit de către colegi, cadre universitare, dar și de la profesorii de liceu. Cu toate acestea, a primit și amenințări cu moartea: „Am găsit etichete pe ușa biroului meu: „RIP”, „to death facho”, spune Erwan Le Cornec, citat de Le Figaro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 octombrie 2021
Campanie susținută de BCR, prin proiectul Școala de Bani
Concurs național, cu premii, pentru elevii din clasele P-IV, lansat de Școala de Bani, BCR. Înscrierile sunt deschise până pe 15 noiembrie și pot fi făcute de învățători

Un nou concurs de creație – desene și picturi – este lansat la nivel național în cadrul proiectului “Școala de Bani“, pentru elevii din clasele primare. Sunt invitați să se înscrie, prin învățători, copiii cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani, cu desene sau picturi pe temele: educație pentru mediu, educație financiară. Termenul de înscriere este 15 noiembrie, iar premiile sunt atractive: școlile pot obține titlul de ,,Școala Banilor Bine-Crescuți”, participanții primesc seturi întregi de cărți și, în școli, se vor organiza ateliere de educație financiară pentru cei mici.
Concursul se desfășoară în perioada 13 octombrie – 15 decembrie 2021 și se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani, care vor reprezenta astfel școala la care învață. Fiecare școală doritoare trebuie să își înscrie cele mai reușite 12 desene realizate de către elevii săi, pe site-ul concursului. Desenele trebuie să atingă una dintre cele trei teme, la alegere:
• “Economisesc pentru visul meu”
• “La ce ne ajută banii?”
• “Avem grijă de resursele mediului înconjurător”.
Lucrările pot fi realizate în orice tehnică de compoziție: ulei, acuarelă, creion, peniță, colaj, ceracolor etc.


Colaborarea dintre comunitatea locală, mediul privat și școală

Un exemplu de bună practică

Colaborarea dintre comunitatea locală, mediul privat și școală

Vineri, 13 decembrie 2013, în sala mare a Primăriei Oradea, a avut loc o întâlnire privind dezvoltarea învățământului profesional în Bihor, la care au participat reprezentanți ai Parcului Industrial Eurobusiness Oradea, dl Stelian Fedorca, consilier al ministrului Educației, dl inspector școlar general Daniel Negrean, dna deputat Florica Cherecheș, primari din județul Bihor care au parcuri industriale, directori de colegii tehnice și licee din Oradea și județ.

După acea reuniune de două ore, domnul consilier, doamna deputat și dl inspector școlar general s-au întâlnit, în sala mică, cu reprezentații presei, pentru concluzii.
„Un exemplu de bună practică în domeniul dezvoltării învățământului profesional este această colaborarea dintre comunitatea locală, mediul privat și școală, a apreciat doamna deputat.
Am vrut să vedem dacă modelul nostru este unul bun, care sunt noutățile și să vedem ce putem face în dezvoltarea acestui tip de învățământ. Nu mai putem să ne ducem să susținem doar învățământul universitar, ca tinerii noștri să aibă multe diplome și să nu-și găsească locuri de muncă. Trebuie să facem eforturi deosebite pentru a promova învățământul profesional; este important să depășim această mentalitate că învățământul profesional este de mâna a doua”.
Consilierul ministrului Educației are în această perioadă o serie de întâlniri la nivel național. „Am fost în județele Neamț, Alba, urmează Satu Mare, Brașov, unde au apărut foarte mulți agenți economici mari, evident cu sprijin din parte administrațiilor locale care au creat parcuri industriale, cum este la Oradea, Brașov, Sibiu, unde agenții economici au ajuns la concluzia că forța de muncă pregătită de la o vârstă mai mică, de exemplu, din clasa a IX-a, este mult mai ieftină și mai profesionalizată, după 3 ani de școală profesională decât ce obțin ei prin angajări, interviuri, după care urmează cursuri într-o anumită specializare”.
Reprezentantul Ministerului a făcut pledoarie pentru Școala profesională în sistem dual, după modelul german, la care practica se face la viitorul loc de muncă, iar partea de teoria se face în școală, iar teoria este adaptată cerințelor agentului economic. Astfel, a apărut la Brașov prima școală profesională în sistem dual, cu personalitate juridică, singura din România. Acest lucru încercăm să-l implementăm și în Oradea, ținând cont de sprijinul Inspectoratului Școlar, al domnului primar și al doamnei deputat.
În Germania există și universități în sistem dual. Studenții fac practică la locul de muncă, iar teoria în universitate”, a adăugat dl consilier Stelian Fedorca, specialist în domeniul învățământului profesional.
Trebuie schimbată mentalitatea părinților și elevilor
„Problema care se ridică este mentalitatea părinților și a elevilor și aici avem nevoie de sprijinul dumneavoastră, al presei, pentru că, încă, din păcate, părinții își amenință copiii că dacă nu învață îi trimit la școala profesională. Ceea ce este o mare eroare! Școlile nu mai sunt negre sau gri, pline de ulei și praf, așa cum erau vechile fabrici, ci unele sunt mai mult decât o farmacie, mă refer la ordine și curățenie”, a precizat consilierul ministrului Remus Pricopie.
Dar pentru a se ajunge la dezvoltarea școlilor profesionale, e nevoie de o serie de „îndreptări legislative”: clasa a IX-a va trebui să treacă la liceu, iar școala profesională să înceapă cu clasa a IX-a pentru că se constată că doi ani de școală profesională sunt insuficienți.
„Trebuie regândită politica educațională”
În cuvântul său, dl inspector școlar general Daniel Negrean a subliniat implicarea directorilor de unități de învățământ în a convinge elevii și părinții să se orienteze spre școala profesională, reușind să constituie cinci clase de școală profesională cu peste o sută de elevi.
„Urmărind evoluția învățământului românesc și mai ales finalitățile acestuia, se constată că absolvenții de liceu nu sunt absorbiți pe piața muncii și din această cauză trebuie regândită politica educațională în România și eu cred că această politică educațională trebuie să vină mai mult înspre autoritățile locale. Pentru că e foarte greu să ai o politică națională pe care să o implementezi apoi în fiecare județ pentru că nu fiecare județ are aceeași dezvoltare economică”.
În Oradea, cu cei peste 100 de elevi de la clasele profesionale nu se pune deocamdată problema înființării unei școli profesionale de sine stătătoare, deși la Brașov s-a pornit cu 150. „Pentru anul viitor va trebui să intervenim pe zona de curriculum și practică, astfel încât absolvenții de școală profesională să fie muncitorii pe care și-i doresc companiile”, a conchis generalul ISJ.
„Pentru dezvoltarea învățământului profesional este nevoie de o viziune”
Revenind, doamna deputat Florica Cherecheș a subliniat că „pentru dezvoltarea învățământului profesional este nevoie de o viziune. Din fericire, în Oradea există această viziune. Ea va fi dezvoltată pe parcursul anului viitor, în strânsă colaborare cu agenții economici pentru a răspunde cu adevărat nevoilor lor. Ei sunt cei care spun care sunt specializările… Va trebui să începem să vizităm fabricile din parcurile industriale. Să meargă profesorii (diriginți) ca să poată să le spună părinților ceea ce au văzut. Trebuie apoi să acționăm foarte mult în domeniul promovării”, a concluzionat doamna deputat Florica Cherecheș.
Ovidiu Dan

Trimite email

miercuri, 8 decembrie 2021

Poza zilei

Revista „OviDan" nr. 206

Ediţia cuprinde ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu ,,Mandela uriașă", proiectul elevilor de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" din Oradea.
Școala Internațională Agora din Oradea este Școală de Excelență pentru proiectul Climate Action...
În cele 16 pagini ilustrate cu 60 de poze, avem o privire largă asupra lucrurilor frumoase care se întâmplă în municipiul de pe Crișul Repede și în județul Bihor, chiar și în pandemie; faptele vorbesc atât în paginile de administrație și proiecte, cât și în fotoreportajele realizate...
(OviDan)