Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Unity through diversity” în Irlanda de Nord

O noua întâlnire de proiect Comenius

„Unity through diversity” în Irlanda de Nord

Școala Gimnazială Nr.16 are în desfășurare proiectul multilateral Comenius „Unity through diversity” (Unitate prin diversitate ), finanțat de Comisia Europeană, alături de parteneri din 9 țări:

Groupe Scolaire Louis Pasteur din Franța, Sesto Circolo didattico din Italia, Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Irlanda de Nord, OSNOVNA SKOLA STRAHONINEC din Croatia, Zespó³ Szkolno- Przedszkolny w Napachaniu din Polonia, CENTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y PRIMARIA VALSEQUILLO din Insulele Canare, Spania, Centro Escolar de Santiago de Piaes din Portugalia, Tiistilän koulu din Finlanda si OZEL YENI FIKIR ANAOKULU din Turcia.
„Unity through diversity” se află în cel de-al doilea an de derulare, iar în perioada 2-6 decembrie 2013, prof. Roman Violeta, coordonatorul de proiect de la Școala Gimnazială Nr. 16, a participat la reuniunea din Irlanda de Nord.
Întâlnirea de proiect a avut loc în Ligoniel Primary School și St. Vincent de Paul Primary School din Belfast. În cele două școli, reprezentanții țărilor partenere au asistat la diferite ore, au participat la activități alături de elevii și colectivul de profesori irlandezi, dobândind informații despre acest sistem de educație și au oferit numeroase cadouri (scrisori, felicitări, stegulețe și semne de carte) realizate de copiii din școlile implicate în proiect pentru prietenii lor din Belfast.
Tema celei de-a șaptea reuniuni de proiect „Unity through diversity” a fost: „Rețete tradiționale”. Astfel, fiecare coordonator a prezentat filmulețe și poze cu rețeta tradițională a țării sale, pregătită de elevi, iar la sfârșitul întâlnirii s-a conceput o carte culinară cu cele 10 rețete.
Alte activități educative organizate de profesorii gazde în frumosul oraș irlandez în straie de sărbătoare au fost: vizionarea unui spectacol artistic în fiecare din cele două școli partenere, întâlnire cu inspectori din învățământ și vizitarea uneia dintre cele mai moderne școli: „Girl’s Model School”. De asemenea, s-a realizat și o vizită de studiu la Giant’s Causeway pentru a descoperi o parte din cultura Irlandei. Partenerii au fost primiți cu căldură și de reprezentanții comunității locale: primarul orașului Belfast, reprezentanții asociației de părinți, și preoți care au apreciat eforturile făcute în realizarea unor relații de colaborare și prietenie între aceste țări europene.
Pe durata șederii în Belfast, coordonatorii din cele 10 țări partenere au organizat mai multe ședințe de lucru. În cadrul acestora s-a discutat despre implementarea proiectului, produse și temele viitoarelor reuniuni din Italia, Spania și Portugalia, s-a făcut schimb de felicitări și scrisori realizate de copii.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu este responsabilă pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Unity through diversity” în Irlanda de Nord.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:22:15 Ora standard a Europei de Est