Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bilanțul realizărilor Universității Agora în anul 2013

Bilanțul de Crăciun făcut de dl rector Ioan Dzițac

Bilanțul realizărilor Universității Agora în anul 2013

În anul 2013, Universitatea Agora a făcut progrese semnificative pe toate planurile, astfel putem aminti:

1.Extinderea nivelului de studii universitare: Două programe de master acreditate. De la studii universitare de licență s-a trecut și la ciclul II, la studii universitare de master. Pe lângă cele 3 programe de licență acreditate, Contabilitate și informatică de gestiune, Drept, Management, și unul autorizat, Poliție locală, au fost înființate și acreditate două programe de master: Științe penale și criminalistică (domeniul Drept) – 1 an; Managementul resurselor umane (domeniul Management) – 2 ani);
2.Creșterea numărului și perfecționarea cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar. În 2013, au fost ocupate prin concurs trei posturi de conferențiar (Dan Bența, Viorina Judeu, Laura Popoviciu) și un post de lector (Casian Butaci). În Monitorul Oficial din 18 decembrie, 2013, Universitatea Agora a scos la concurs încă un post de conferențiar, cinci posturi de lector și un post de asistent universitar. Prof.univ.dr. Elena Ana Iancu a devenit Evaluator expert ARACIS la specializarea Drept, iar prof.univ.dr. Ioan Dzițac a obținut Certificatul de Manager de proiect. Au participat la școala de vară la Universitatea „Transilvania” din Brașov, Moodle Moot Romania, Ioan Dzițac (în calitate de invitat), Dan Bența (în calitate de cursant la categoria Dezvoltator de e-learning) și Roberto Riccio (în calitate de cursant la categoria Administrator de platformă Moodle). De asemenea, au organizat și participat în perioada 18-23 august 2013 Școala Academică de Sociologie, Elena Ana Iancu (lector al școlii) și Nicolae Iancu (lector al școlii).
3.Creșterea numărului și calității studenților. Numărul studenților admiși a crescut față de anul precedent, în special la programul Poliție locală (domeniul Științe administrative). De asemenea, mediile de admitere au fost în creștere față de anii precedenți;
4.Cercetare științifică și diseminare. Articolele ISI, publicate de cadrele didactice ale Universității Agora, se ridică în prezent la un total de 29. Editura Universității Agora, pe lângă mai multe cărți publicate, are o preocupare constantă pentru publicarea la timp a revistelor științifice de circulație internațională (în limba engleză). În luna decembrie 2013, pe lângă revistele internaționale deja existente (International Journal of Computers, Communications and Control – revistă ISI, care, din 2013, apare în 6 numere pe an, Agora International Journal of Juridical Sciences – revistă indexată în BDI, care apare în 4 numere pe an și Agora International Journal of Economical Sciences – revistă indexată în BDI, 2 numere pe an), a fost fondată revista Agora International Administration Sciences, (fondatori: prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu, conf.univ.dr. Gabriela Bologa, lect.univ.dr. Alina-Angela Manolescu, lect.univ.dr. Delia-Ștefania Florian).
5. Extinderea internaționalizării. În luna mai, 2013, rectorul Universității Agora (prof.univ.dr. Ioan Dzițac) a efectuat o vizită de lucru la trei mari universități din China, unde a susținut lecturi invitate și cu care a încheiat acorduri de colaborare (University of Chinese Academy of Sciences, Beijing Jiatong University și Southwestern University of China).
Tot în această primăvară, decanul Facultății de Drept și Științe Economice (conf.univ.dr. Gabriela Bologa), împreună cu directorul Departamentului de  Științe  Sociale (prof.univ.dr. Elena-Ana Iancu) au reînnoit acordul de colaborare cu Universitatea din Debrecen, Ungaria, Facultatea de Drept în baza căruia s-a și concretizat o colaborare pentru masteratul de Științe penale și criminalistică.
În luna octombrie, 2013, președintele Consiliului de Administrație (prof.univ.dr.ing. Mișu-Jan Manolescu) și președintele Senatului Universității Agora (prof.univ.dr. Adriana Manolescu) au efectuat o vizită de lucru în Statele Unite, susținând lucrări invitate la Southeastern University, Lakeland, Florida. Tot în octombrie, Universitatea Agora a primit vizita unei delegații din India, de la Kasalingam University, cu care a semnat un memorandum de înțelegere și colaborare. Nu în ultimul rând, Comisia Europeană a inclus Universitatea Agora în Programul Erasmus pentru perioada 2014-2020. De asemenea, putem aminti participarea unor cadre didactice la conferințe internaționale: Ioan Dzițac (Suzhou, China), Alina Manolescu (Sofia, Bulgaria).
Prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rectorul Universității Agora

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:00:52 Ora de vară a Europei de Est