Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

"Am reușit tot ce am promis "

Mesajul ministrului Mihail Hărdău

"Am reușit tot ce am promis "

Găsiți-vă câteva minute pentru a lectura Mesajul ministrului Educației și cercetării Mihail Hărdău cu prilejul Anului Nou 2007 (Sursa: www.edu.ro). Filtrați și judecați. Chiar a reușit tot ce-a promis?

 

 

 

Vă propun să revedem împreună mesajul anului 2006, an de dezvoltare a infrastructurii educaționale, an în care învățământul trebuia recentrat de la profesor spre elev, de la profesor spre student.

 

Am reușit tot ce am promis.

 

Am reușit ca investiția în învățământ să treacă de 4% din PIB, să atingă 5% din PIB în luna noiembrie pentru anul 2006, să asigurăm salariile cadrelor didactice integral și la timp, să plătim restanțele cauzate de PSD pentru anii 2001-2004, când nu au acordat drepturile cuvenite cadrelor didactice.

 

Să ne fie clar, efortul de a realiza proiectele anului 2006 a fost imens, iar sistemul de învățământ a dovedit că are capacitatea și voința de a realiza ceea ce și-a propus.

 

Vă mulțumesc tuturor pentru efortul depus în acest an în care am realizat împreună lucruri extraordinare, ESTE ANUL SCHIMBĂRII LA FAÞĂ pentru învățământul românesc.

 

Într-un mediu ostil în care decredibilizarea MEdC, prin toate mijloacele posibile, era un cuvânt de ordine, am realizat tot ce am dorit: am reabilitat școli, grădinițe, spații de învățământ din universități, cămine și cantine, biblioteci universitare, am dotat laboratoare interdisciplinare sau laboratoare pentru disciplinele fundamentale. În învățământul preuniversitar am dotat toate laboratoarele de chimie, fizică și biologie, am dotat laboratoarele logopedice și psihopedagogice, am investit substanțial pentru echipamentele sportive. Am realizat finanțarea bibliotecilor școlare și transformarea acestora în Centre de Documentare și Informare, deschise comunității locale. Nu trebuie să uităm că am promis 500 de microbuze școlare și am distribuit 680! Comparați cu cele 700 de microbuze ARO din sistem, distribuite în mai mulți ani, faceți diferența!

 

Colectivul Ministerului Educației și Cercetării acționează într-un sistem național în care dorim să prevaleze valorile parteneriatelor. Am demarat și finalizat multe proiecte și programe pe care în 2007-2008 le vom continua, avem strategii clare, bazate pe studii și analize făcute de profesioniști, ne concentrăm pe obiective cu mare anvergură și dorim să valorificăm toate avantajele marii familii pe care o reprezintă cadrele didactice.

 

Dorim să reașezăm, la locul cuvenit, pe  fiecare slujitor al învățământului românesc.

 

De la 1 Ianuarie 2007, începe un an de referință pentru toți românii în viață. Eu cred că este un an istoric pentru toți cetățenii Europei unite. Vor fi înobilați cu sânge proaspăt, cu valori mioritice care nu se regăsesc niciunde, briliante ale toleranței și bunului simț. Avem oameni dornici să fie puși la treabă, dar să fie plătiți, oameni pe care noi avem datoria să-i pregătim să fie competitivi în raport cu concurența, dar să fie iubitori de țară, care să-și dorească să lucreze aici, acasă.

 

Acum, la început de 2007, satisfacerea de către România, ca membru al Uniunii Europene, a tuturor cerințelor de calitate și competitivitate în educație și cercetare reprezintă pentru MEdC principala prioritate. Recunoașterea calificărilor profesionale și asigurarea calității învățământului, atât preuniversitar cât și superior, sunt piloni esențiali ai Procesului Bologna.

 

Asigurarea calității în învățământ și formare profesională, promovarea descentralizării învățământului preuniversitar, îmbunătățirea sistemului de  finanțare a învățământului, dezvoltarea formării profesionale a personalului din învățământ, asigurarea egalității de șanse și creșterea participării la educație, informatizarea școlilor din mediul rural, reformarea educației timpurii, dezvoltarea educației permanente și a formării profesionale continue, toate acestea sunt prioritățile și direcțiile de dezvoltare pentru anii 2007 - 2008.

 

Ne propunem ca, până la finele anului 2007, să finanțăm și să finalizăm lucrările de investiții la toate obiectivele începute și nefinalizate în ultimii 16 ani.

 

Dorim desființarea învățământului simultan la clasele V-VIII și asigurarea cadrului organizatoric adecvat - transport, spații de învățământ și cadre didactice - pentru realizarea acestui scop.

 

Dorim să avem numai școli autorizate sanitar în maximum 2 ani.

 

Ne-am propus să construim grădinițe, campusuri școlare, școli de arte și meserii, cămine studențești, noi spații de învățământ.

 

Ne-am propus ca, în continuare, să dotăm la nivel european laboratoarele școlare și universitare.

 

Doresc ca anul 2007 să fie declarat ANUL FORMĂRII PROFESIONALE, în care majoritatea cadrelor didactice să urmeze  cursuri de perfecționare. La directorii de școală și la cadrele didactice se află cheia reformei învățământului românesc. Folosiți-o cum se cuvine!

 

Vă asigur de tot respectul meu pentru munca Dumneavoastră și vă mulțumesc că împreună rezolvăm problemele cu care ne confruntăm de foarte multă vreme.

 

Vă adresez apelul ca, prin prestația dumneavoastră, a corpului profesoral, să vă implicați în anul 2007 în realizarea de proiecte viabile și să reușiți să atrageți  fonduri europene, atât de necesare învățământului românesc.

 

Comunitatea academică cuprinde și studenții, care sunt șansa viitorului nostru! Folosiți cum se cuvine această șansă, vă asigur că merită.

 

Comunitatea în care școala își desfășoară activitatea reprezintă un suport real, nu-l ignorați.

 

Așa cum am promis la începutul guvernării, cercetarea științifică și-a părăsit locul de cenușăreasă și se îndreaptă clar către cel de prințesă, loc ce i se cuvine.

 

Am crescut bugetul cercetării de cinci ori în 2007 față de cel din 2004. Am ajuns ca cercetătorii să privească înainte, cu ochii deschiși și cu speranța în viitor și să nu se teamă de zilele europene care vin.

 

Aria Românească a Cercetării s-a consolidat în anul care a trecut. Am derulat cu succes un program național de Cercetare de Excelență care a prefigurat noul Plan Național care va fi lansat la începutul anului 2007. Am promis și am realizat proiecte mari, de anvergură, atribuite prin competiții oneste desființând domnia calnurilor și a baronilor în cercetare.

 

Am elaborat pentru prima oară în România o strategie a cercetării coerentă, printr-o metodă europeană bazată pe o larga consultare, strategie ce va fi adoptată și ea la început de an.

 

Am lansat în anul ce s-a scurs un nou program dedicat absorbției fondurilor structurale.

 

Am deschis, la Bruxelles, Oficiul Român pentru Știință și Tehnologie.

 

Am atras tineri în cercetare prin varii programe, introducând pentru prima oară programele postdoctorale.

 

Cred că anul ce vine, anul de debut al Planului Național II de Cercetare, Dezvoltare și Inovare va fi în acest context ANUL TINERILOR CERCETĂTORI, cei în care cred cu tărie și cei care vor face diferența mult așteptată în Cercetarea Dezvoltarea și Inovarea Românească.

 

Acum la început de Nou An,  vă adresez tuturor membrilor comunităților școlare, universitare și de cercetare, mulțumirile și felicitările mele pentru succesele obținute în anul 2006, urările de sănătate, fericire și succes în plan profesional și personal în anul care începe.

 

LA MULÞI ANI!

 

Ministru

 

Mihail HĂRDĂU

 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 11:32:30 Ora de vară a Europei de Est