Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 iunie 2022
Astăzi este ultima zi de școală dintr-un an școlar care plasează România în topul statelor europene la capitolul cele mai puține zile de cursuri.
Vacanța de vară care începe acum se va încheia pe 4 septembrie. Copiii vor începe următorul an școlar, 2022-2023, pe 5 septembrie 2022. O premieră a viitorului an școlar este dispariția semestrelor și a tezelor obligatorii. Concret, din 5 septembrie elevii vor reveni la școală pentru a urma cinci „module de învățare” (în loc de semestre) și cinci vacanțe. Paradoxal, deși toată dezbaterea inițiată de ministrul Cîmpeanu cu privire la modificarea organizării anului școlar a avut ca temei extinderea numărului de zile de școală, pentru ca elevii români să ajungă la media europeană, și anul viitor școlar va avea o durată tot de 36 de săptămâni, la fel de scurt ca cel actual în privința numărului de zile de școală, după cum a arătat Edupedu.ro într-o analiză.
Structura anului școlar 2022-2023, publicată în Monitorul Oficial, indică un an care începe mai devreme și se termină mai târziu, ceea ce ar sugera un an școlar mai lung, fie și în situația reorganizării, dar apar mai multe vacanțe ce împart anul în cinci module de școală, precum și perioade libere la care se adaugă sărbători legale.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

"Am reușit tot ce am promis "

Mesajul ministrului Mihail Hărdău

"Am reușit tot ce am promis "

Găsiți-vă câteva minute pentru a lectura Mesajul ministrului Educației și cercetării Mihail Hărdău cu prilejul Anului Nou 2007 (Sursa: www.edu.ro). Filtrați și judecați. Chiar a reușit tot ce-a promis?

 

 

 

Vă propun să revedem împreună mesajul anului 2006, an de dezvoltare a infrastructurii educaționale, an în care învățământul trebuia recentrat de la profesor spre elev, de la profesor spre student.

 

Am reușit tot ce am promis.

 

Am reușit ca investiția în învățământ să treacă de 4% din PIB, să atingă 5% din PIB în luna noiembrie pentru anul 2006, să asigurăm salariile cadrelor didactice integral și la timp, să plătim restanțele cauzate de PSD pentru anii 2001-2004, când nu au acordat drepturile cuvenite cadrelor didactice.

 

Să ne fie clar, efortul de a realiza proiectele anului 2006 a fost imens, iar sistemul de învățământ a dovedit că are capacitatea și voința de a realiza ceea ce și-a propus.

 

Vă mulțumesc tuturor pentru efortul depus în acest an în care am realizat împreună lucruri extraordinare, ESTE ANUL SCHIMBĂRII LA FAÞĂ pentru învățământul românesc.

 

Într-un mediu ostil în care decredibilizarea MEdC, prin toate mijloacele posibile, era un cuvânt de ordine, am realizat tot ce am dorit: am reabilitat școli, grădinițe, spații de învățământ din universități, cămine și cantine, biblioteci universitare, am dotat laboratoare interdisciplinare sau laboratoare pentru disciplinele fundamentale. În învățământul preuniversitar am dotat toate laboratoarele de chimie, fizică și biologie, am dotat laboratoarele logopedice și psihopedagogice, am investit substanțial pentru echipamentele sportive. Am realizat finanțarea bibliotecilor școlare și transformarea acestora în Centre de Documentare și Informare, deschise comunității locale. Nu trebuie să uităm că am promis 500 de microbuze școlare și am distribuit 680! Comparați cu cele 700 de microbuze ARO din sistem, distribuite în mai mulți ani, faceți diferența!

 

Colectivul Ministerului Educației și Cercetării acționează într-un sistem național în care dorim să prevaleze valorile parteneriatelor. Am demarat și finalizat multe proiecte și programe pe care în 2007-2008 le vom continua, avem strategii clare, bazate pe studii și analize făcute de profesioniști, ne concentrăm pe obiective cu mare anvergură și dorim să valorificăm toate avantajele marii familii pe care o reprezintă cadrele didactice.

 

Dorim să reașezăm, la locul cuvenit, pe  fiecare slujitor al învățământului românesc.

 

De la 1 Ianuarie 2007, începe un an de referință pentru toți românii în viață. Eu cred că este un an istoric pentru toți cetățenii Europei unite. Vor fi înobilați cu sânge proaspăt, cu valori mioritice care nu se regăsesc niciunde, briliante ale toleranței și bunului simț. Avem oameni dornici să fie puși la treabă, dar să fie plătiți, oameni pe care noi avem datoria să-i pregătim să fie competitivi în raport cu concurența, dar să fie iubitori de țară, care să-și dorească să lucreze aici, acasă.

 

Acum, la început de 2007, satisfacerea de către România, ca membru al Uniunii Europene, a tuturor cerințelor de calitate și competitivitate în educație și cercetare reprezintă pentru MEdC principala prioritate. Recunoașterea calificărilor profesionale și asigurarea calității învățământului, atât preuniversitar cât și superior, sunt piloni esențiali ai Procesului Bologna.

 

Asigurarea calității în învățământ și formare profesională, promovarea descentralizării învățământului preuniversitar, îmbunătățirea sistemului de  finanțare a învățământului, dezvoltarea formării profesionale a personalului din învățământ, asigurarea egalității de șanse și creșterea participării la educație, informatizarea școlilor din mediul rural, reformarea educației timpurii, dezvoltarea educației permanente și a formării profesionale continue, toate acestea sunt prioritățile și direcțiile de dezvoltare pentru anii 2007 - 2008.

 

Ne propunem ca, până la finele anului 2007, să finanțăm și să finalizăm lucrările de investiții la toate obiectivele începute și nefinalizate în ultimii 16 ani.

 

Dorim desființarea învățământului simultan la clasele V-VIII și asigurarea cadrului organizatoric adecvat - transport, spații de învățământ și cadre didactice - pentru realizarea acestui scop.

 

Dorim să avem numai școli autorizate sanitar în maximum 2 ani.

 

Ne-am propus să construim grădinițe, campusuri școlare, școli de arte și meserii, cămine studențești, noi spații de învățământ.

 

Ne-am propus ca, în continuare, să dotăm la nivel european laboratoarele școlare și universitare.

 

Doresc ca anul 2007 să fie declarat ANUL FORMĂRII PROFESIONALE, în care majoritatea cadrelor didactice să urmeze  cursuri de perfecționare. La directorii de școală și la cadrele didactice se află cheia reformei învățământului românesc. Folosiți-o cum se cuvine!

 

Vă asigur de tot respectul meu pentru munca Dumneavoastră și vă mulțumesc că împreună rezolvăm problemele cu care ne confruntăm de foarte multă vreme.

 

Vă adresez apelul ca, prin prestația dumneavoastră, a corpului profesoral, să vă implicați în anul 2007 în realizarea de proiecte viabile și să reușiți să atrageți  fonduri europene, atât de necesare învățământului românesc.

 

Comunitatea academică cuprinde și studenții, care sunt șansa viitorului nostru! Folosiți cum se cuvine această șansă, vă asigur că merită.

 

Comunitatea în care școala își desfășoară activitatea reprezintă un suport real, nu-l ignorați.

 

Așa cum am promis la începutul guvernării, cercetarea științifică și-a părăsit locul de cenușăreasă și se îndreaptă clar către cel de prințesă, loc ce i se cuvine.

 

Am crescut bugetul cercetării de cinci ori în 2007 față de cel din 2004. Am ajuns ca cercetătorii să privească înainte, cu ochii deschiși și cu speranța în viitor și să nu se teamă de zilele europene care vin.

 

Aria Românească a Cercetării s-a consolidat în anul care a trecut. Am derulat cu succes un program național de Cercetare de Excelență care a prefigurat noul Plan Național care va fi lansat la începutul anului 2007. Am promis și am realizat proiecte mari, de anvergură, atribuite prin competiții oneste desființând domnia calnurilor și a baronilor în cercetare.

 

Am elaborat pentru prima oară în România o strategie a cercetării coerentă, printr-o metodă europeană bazată pe o larga consultare, strategie ce va fi adoptată și ea la început de an.

 

Am lansat în anul ce s-a scurs un nou program dedicat absorbției fondurilor structurale.

 

Am deschis, la Bruxelles, Oficiul Român pentru Știință și Tehnologie.

 

Am atras tineri în cercetare prin varii programe, introducând pentru prima oară programele postdoctorale.

 

Cred că anul ce vine, anul de debut al Planului Național II de Cercetare, Dezvoltare și Inovare va fi în acest context ANUL TINERILOR CERCETĂTORI, cei în care cred cu tărie și cei care vor face diferența mult așteptată în Cercetarea Dezvoltarea și Inovarea Românească.

 

Acum la început de Nou An,  vă adresez tuturor membrilor comunităților școlare, universitare și de cercetare, mulțumirile și felicitările mele pentru succesele obținute în anul 2006, urările de sănătate, fericire și succes în plan profesional și personal în anul care începe.

 

LA MULÞI ANI!

 

Ministru

 

Mihail HĂRDĂU

 

Trimite email

joi, 30 iunie 2022