Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Magia Crăciunului la Ștei, ediția a II-a

Marți, la Casa de Cultură din Ștei

Magia Crăciunului la Ștei, ediția a II-a

Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” din Ștei a organizat marți, 17 decembrie 2013, a doua ediție a spectacolului de Crăciun, intitulat „Magia Crăciunului”.

Evenimentul s-a desfășurat în cadrul minunat al Casei de Cultură din urbea noastră.
Sala a fost neîncăpătoare pentru copii, părinții, bunicii și alți susținători ai școlarilor din clasele primare și gimnaziale. Cu sprijinul și sub îndrumarea dascălilor, aceștia au prezentat un  spectacol feeric de Crăciun. Cei care au umplut desaga Moșului și în acest an au fost Consiliul local și Primăria orașului.
Au fost alături de noi în cadrul acestui spectacol de Crăciun primarul urbei, dl Iulian Balaj, dl viceprimar Marius Cioară, consilieri locali, iar din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor dna inspector școlar Anca Mile și dl inspector școlar Cristian Andru.
Echipa de proiect și organizare (prof. Georgeta Mușet - director, prof. Angela Vlaș - director adjunct, prof. Sanda Merce - consilier educativ, inst. bibl. Ileana Tomescu, prof. Romulus Fășie, Cristian Bunta, Florina Trip, Florina Creț, Anca Golița, Luminița Andru, Andreea Dumbravă, Alexandra Sere, Delia Mlendea, Carmen Stanciu, Cătălin Moș, Gabriel Vancea și Baciu Bogdan) a creionat o frumoasă poveste de iarnă în care prezentatori au fost: Oana Brie - zâna Iarna, Alexandra Nicoară - zâna Flugilor de Nea și Răzvan Fericean -Regele (elevi din clasele a VII-a C și D). Artiștii noștri au prezentat un minunat colaj de cântece, dansuri, colinde și urături care au sensibilizat publicul.
Un moment mult așteptat a fost acela în care Moș Crăciun a urcat pe scenă în aplauzele spectatorilor. El a fost ajutat de omuleții de zăpadă (Andrei Vesa și Rareș Georgescu, din clasa a III-a C) și de  spiriduși. Aceste personaje de poveste, spiridușii, (elevii clasei I A, îndrumați de prof. Romulus Fășie), omuleții de zăpadă și fulgii de nea, (școlarii clasei pregătitoare B, îndrumați de prof. Liana Moza - Becheanu) au prezentat câte un dans special. Au urmat cetele de colindători ai claselor pregătitoare A și C, dar și colindătorii clasei I B, (îndrumați de prof. Petrișor Traian, Florina Trip și Livia Igna).
Spectacolul a continuat cu alte momente captivante, pregătite de elevii claselor a II-a A, B, C, D și E (coordonați de prof. Alina Todor, Delia Mlendea, Stan Lavinia, Florina Creț și Dana Colf) a III-a A, B, C și D (coordonați de prof. Cristian Bunta, Alexandra Domokoș, Adriana Colda și Elena Gabor), a IV-a A, B și C (coordonați de prof. Ramona Bursașiu, Adriana Fericean și Codruța Bogdan).
Elevii gimnaziști au prezentat cântece în limba engleză, coordonați de prof. Anca Golița, o scenetă reprezentativă realizată de cercul de teatru „Junior”, coordonatori: prof. Simona Pantea, Ioana Toth, Adelina Mangra și Sanda Merce, urmată de o șezătoare autentică, coordonatori, prof. Daniela Rada și inst. Ileana Tomescu. Toate momentele artistice au fost împletite cu frumoase colinde românești, interpretate de corul școlii, condus de prof. Baciu Bogdan și de grupul vocal-instrumental „Armonia”, îndrumat de prof. George Drăgan.
La finalul spectacolului, dl primar Iulian Balaj a adresat cuvinte de mulțumire și apreciere tuturor dascălilor, copiilor, părinților pentru implicare în realizarea programului special de Crăciun, iar doamna director, prof. Georgeta Maria Mușet, a felicitat profesorii școlii, a mulțumit Primăriei, Consiliului local, Casei de Cultură și părintilor pentru sprijinul acordat în desfășurarea cu succes a celei de-a doua ediții a „Magiei Crăciunului” la Ștei.
Conducerea și corpul profesoral urează tuturor colaboratorilor și colegilor cele mai alese gânduri, sănătate și fericire, Crăciun fericit și La mulți ani!
Ileana Tomescu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Magia Crăciunului la Ștei, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:51:33 Ora standard a Europei de Est