Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Elevii șaguniști jurizează lecturarea colegilor lor mai mici

Tinerii pentru cei mici

Elevii șaguniști jurizează lecturarea colegilor lor mai mici

Clubul de lectură s-a întâlnit din nou luni, 16 decembrie 2013, de această dată în formatul mare, cu toți participanții (profesori, elevi, studenți) de la toate limbile în care s-a lecturat de-a lungul anului – română, engleză, franceză, germană și engleză.

Locul de întâlnire a fost tot la aceeași gazdă primitoare – Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea. Amfiteatrul bibliotecii a fost neîncăpătorul parcă pentru numărul mare de elevi din clasele gimnaziale dornici să ia parte la această activitate. 
La a doua ediție, concursul de lectură dedicat elevilor din ciclul primar și gimnazial a avut un număr de aproximativ cincisprezece elevi înscriși la fiecare secțiune. Aceștia s-au întâlnit în amfiteatru, unde a avut loc deschiderea festivă, în care s-au aflat obiectivele acestei activități și repartizarea elevilor pe secțiuni în săli diferite. Inițiatorul acestui proiect cultural local, prof. dr. Magda Danciu (Facultatea de Litere Oradea) a precizat că proiectul urmărește stimularea apetitului pentru lectură al elevilor din ciclul gimnazial și atragerea lor către spațiul dedicat lecturii, biblioteca. Formatul clubului de lectură este unul nou, întrucât partenerii proiectului, profesorii de limba română, engleză, maghiară, franceză și germană rămân în umbră, lăsându-i ca protagoniști pe elevii de liceu, coordonați de ei și studenții de la Universitatea Oradea. Se urmărește astfel o deschidere a elevilor către ideea de lectură prin interacțiunea cu colegii lor mai mari (elevi și studenți) care stau mărturie că lectura este o îndeletnicire plăcută și utilă.
Elevii Hadade Sergiu (clasa a XII-a C) și Mihelea Mihai (clasa a XII-a A) de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”, Oradea, coordonați de prof. Felicia Holhoș - colaborator în cadrul proiectului au participat la acest concurs, așa cum au făcut-o de-a lungul anului la activitățile în limba engleză. Prof. Felicia Holhoș a selectat povestea, iar elevii au făcut parte din juriul de limba engleză la care au mai participat două studente masterande de la Universitatea Oradea. Povestea în limba engleză aleasă spre lecturare a fost „The Cuckoo who Lost His Voice”, autori Fred J. Schonnel și Phyllis Flowerdew. Elevii au extras bilețele cu fragmente din această poveste și au dovedit înțelegerea textului citit, răspunzând la întrebările puse de membrii juriului.  Atmosfera concursului a fost una degajată, propice unui schimb de replici și impresii în limba engleză. Elevii (cei mici) au fost emoționați și plăcut impresionați de inițiativă, iar cei mari au constatat că nu e atât de ușor să fii profesor și să evaluezi obiectiv pe baza unor criterii.
La finalul atelierelor de lectură pe secțiuni, participanții s-au întors în amfiteatrul bibliotecii pentru decernarea premiilor. Atât directorul școlii, prof. dr. Răzvan Vonea, cât și părinții prezenți au lăudat inițiativa de a încuraja lectura la micii cititori și s-au bucurat să-și vadă copiii primind diplome de participare și aplauzele celor prezenți.
Prof. Felicia Holhoș

Trimite email
luni, 20 ianuarie 2025, 17:54:09 Ora standard a Europei de Est