Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” a ajuns până la Oceanul Indian

Diseminare proiect Comenius

Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” a ajuns până la Oceanul Indian

În cadrul Programului de Învățare pe Tot Parcursul Vieții derulat prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea derulează proiectul școlar multilateral Comenius ACTIVE (Active Communication Training in Vocational Education), cel de-al treilea din seria de programe sectoriale Comenius, câștigate de instituția școlară cu profil tehnologic și vocațional.

Alături de alte șase țări europene, „shogunii” orădeni vor urmări să înțeleagă și să întrebuințeze corect comportamentul de comunicare nonverbală în context intercultural, pentru a-și forma modele de conduită exemplară în situații generate de mediul vocațional, ceea ce le va facilita aderarea cu succes la piața muncii în țară și peste hotare.
În urma celei dintâi întâlniri de proiect din La Réunion, teritoriu de peste mări al Franței, un tărâm tropical paradisiac din inima Oceanului Indian, alături de echipajul bulgar și cel croat, coordonatoarea de proiect a organizat o acțiune de diseminare și multiplicare a activităților și produselor realizate în deplasarea transnațională. Împreună cu elevii Birta Angela din clasa a XI-a A și Hadade Sergiu, a XII-a C, coordonatoarea de proiect și directorul școlii, dl prof. ec. dr. Vonea Răzvan, au oferit prezentări multimedia interactive asupra programului și obiectivelor vizitei de proiect.
Participanți la evenimentul de diseminare au fost elevii școlii, profesorii de la diverse arii curriculare și conducerea școlii. Pe tot parcursul celor nouă zile de activități unde gazde ne-au fost cadrele didactice și familiile părinților de la Lycée Général et Technique Antoine Roussin din Saint-Louis, elevii au avut contextul ideal de a-și exersa competențele de comunicare în limba engleză și franceză, de a descoperi cum să își facă prieteni și cum să relaționeze cu superiorii în contexte simulate și joc de rol. Patrimoniul mondial UNESCO, relieful vulcanic din Reunion, pădurile tropicale, plajele cu nisipuri albe și laguna străjuită împotriva rechinilor prădători de un admirabil recif de corali din Saint-Pierre le-au oferit partenerilor europeni momente inedite de interacțiune și consolidare a relațiilor. Prezentatorii au reînviat prin muzică și poveste momentele de escaladare a vulcanului activ Piton de la Fournaise la o altitudine de 2.500 de metri, în care au străbătut celebrul traseu către cascada din Cilaos, au explorat fundul oceanului în sesiuni de snorkelling sau momentele de ludic, motric și ice-breaking din ateliere de lucru organizate de Jerome Vallot, coordonatorul de proiect francez. Fiecare zi petrecută împreună cu partenerii a contribuit la realizarea unui studiu comparativ asupra comportamentului nonverbal în inițierea contactelor personale și profesionale conform cutumelor de comunicare în cele patru societăți europene.
După ce elevii și-au depănat amintirile șederii la familiile gazdă, precum și competențele de comunicare dobândite în mobilitate, toți participanții au fost angrenați într-un concurs cu premii exotice. Elevii care au răspuns corect la întrebările formulate pe marginea materialelor și a discuțiilor informale ce s-au închegat cu spontaneitate au fost premiați cu fructe exotice reprezentative pentru Reunion, precum ananasul, lychee sau fructul pasiunii.
Gazdele franceze au știut cum să îmbine munca tematică din sălile de clasă cu activitățile recreative când au învățat cu toții să cânte, să danseze, să gătească bonbons piment, cari z’oefs și samousa, să distingă între variatele mirodenii și savuroasele fructe tropicale. Toate aceste aspecte ale vizitei de lucru au fost surprinse de organizatorii evenimentului de diseminare, ce anticipează pregătirea următoarei deplasări de proiect în Croația din aprilie 2014.
Dincolo de aspectul uman al interacțiunii dintre participanți, varietatea din componența parteneriatului constituie o premisă esențială pentru cunoașterea și înțelegerea diversității culturale și lingvistice europene în rândul profesorilor și elevilor, a spiritului și practicii antreprenoriale din diferite societăți ale statelor UE. Putem spune că elevii au avut din plin parte de experiențe unice care le-au prilejuit șansa de a dobândi competențe și abilități personale și de comunicare pentru integrarea profesională și de cetățenie europeană activă. Urăm mult succes echipei de la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” în derularea acestui ambițios proiect ce va contribui semnificativ la modernizarea și europenizarea comunității educaționale din instituția de învățământ și va crea punți pentru viitoare parteneriate cu statele Europei.
Prof. Curpaș Anca,
coordonator proiect

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:22:07 Ora de vară a Europei de Est