Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

O nouă carte apărută la Editura Univ. Agora

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

Îmi amintesc că în „Săptămâna de foc” (18 - 22 martie 2013), pentru o totală transparență, distinsul rector al Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, ne-a invitat să asistăm la concursul pentru ocuparea a patru posturi de conferențiar universitar, concurs desfășurat marți, 19 martie la Universitatea Agora.

Atunci aveam să-l cunoaștem pe Dan Bența, unul dintre candidați, „un tânăr școlit la UBB care promite mult”, ca să-l cităm pe domnul rector Ioan Dzițac, care s-a arătat efectiv încântat de Dan Bența la susținerea tezei în Amfiteatrul Albastru.
Și iată că la nouă luni de la ocuparea postului de conferențiar universitar, s-a născut această carte, pe care Dan Bența și Ioan Dzițac au scos-o, la finele lunii decembrie 2013, lucrare care face obiectul însemnărilor de față.
Așa după cum aveam să aflăm din „Introducere” este vorba despre o culegere de probleme care „prezintă aplicații practice din domeniul bazelor de date, utilizând Microsoft Access, versiunea 2010. Autorii au conceput și realizat prezenta lucrare pentru a veni în sprijinul studenților/cadrelor didactice care învață/predau baze de date și care, în cadrul aplicațiilor practice, utilizează mediul Microsoft Access.
Elaborarea prezentei lucrări s-a făcut pentru Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Facultatea de Drept și Științe Economice, ca suport de laborator pentru disciplina „Baze de date în economie”. Aplicațiile practice prezentate au fost astfel alese încât să fie utile în pregătirea viitorilor absolvenți, care se vor confrunta cu utilizarea și administrarea bazelor de date în diferite contexte în care își vor desfășura activitatea.
Un suport practic de laborator
Fiecare lucrare de laborator este structurată astfel încât să conducă la aprofundarea unor anumite elemente specifice. Rezolvarea fiecărei probleme propuse este descrisă pas cu pas, astfel ușurându-se înțelegerea unor concepte prezentate în suportul de curs pentru bazele de date.
Pașii sunt prezentați și descriși clar, ușor de înțeles, iar capturile de ecran, care însoțesc materialul de față, sunt alese pentru a veni în sprijinul studenților care rezolvă problemele enunțate.
După realizarea problemelor, se pot enunța probleme similare sau cu un grad sporit de dificultate, acest element fiind strâns legat de evoluția grupului și capacitatea de asimilare a fiecărui student.
Considerăm că problemele enunțate sunt ușor de înțeles de către studenți, indiferent de profilul liceului absolvit sau de experiența în lucrul cu bazele de date.
Culegerea de față își propune să fie un suport practic de laborator, care să vină în sprijinul studenților prin ghidarea pas cu pas a etapelor necesare realizării aplicațiilor”, se mai spune în „Introducere”.
Referenții științifici ai lucrării sunt: prof. univ. dr. Ștefan Ioan Nițchi, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca; prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, Universitatea Agora; conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:39:25 Ora de vară a Europei de Est