Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

O nouă carte apărută la Editura Univ. Agora

„Baze de date în economie: Lucrări practice de laborator”, autori, Dan Bența, Ioan Dzițac

Îmi amintesc că în „Săptămâna de foc” (18 - 22 martie 2013), pentru o totală transparență, distinsul rector al Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, ne-a invitat să asistăm la concursul pentru ocuparea a patru posturi de conferențiar universitar, concurs desfășurat marți, 19 martie la Universitatea Agora.

Atunci aveam să-l cunoaștem pe Dan Bența, unul dintre candidați, „un tânăr școlit la UBB care promite mult”, ca să-l cităm pe domnul rector Ioan Dzițac, care s-a arătat efectiv încântat de Dan Bența la susținerea tezei în Amfiteatrul Albastru.
Și iată că la nouă luni de la ocuparea postului de conferențiar universitar, s-a născut această carte, pe care Dan Bența și Ioan Dzițac au scos-o, la finele lunii decembrie 2013, lucrare care face obiectul însemnărilor de față.
Așa după cum aveam să aflăm din „Introducere” este vorba despre o culegere de probleme care „prezintă aplicații practice din domeniul bazelor de date, utilizând Microsoft Access, versiunea 2010. Autorii au conceput și realizat prezenta lucrare pentru a veni în sprijinul studenților/cadrelor didactice care învață/predau baze de date și care, în cadrul aplicațiilor practice, utilizează mediul Microsoft Access.
Elaborarea prezentei lucrări s-a făcut pentru Universitatea Agora din Municipiul Oradea, Facultatea de Drept și Științe Economice, ca suport de laborator pentru disciplina „Baze de date în economie”. Aplicațiile practice prezentate au fost astfel alese încât să fie utile în pregătirea viitorilor absolvenți, care se vor confrunta cu utilizarea și administrarea bazelor de date în diferite contexte în care își vor desfășura activitatea.
Un suport practic de laborator
Fiecare lucrare de laborator este structurată astfel încât să conducă la aprofundarea unor anumite elemente specifice. Rezolvarea fiecărei probleme propuse este descrisă pas cu pas, astfel ușurându-se înțelegerea unor concepte prezentate în suportul de curs pentru bazele de date.
Pașii sunt prezentați și descriși clar, ușor de înțeles, iar capturile de ecran, care însoțesc materialul de față, sunt alese pentru a veni în sprijinul studenților care rezolvă problemele enunțate.
După realizarea problemelor, se pot enunța probleme similare sau cu un grad sporit de dificultate, acest element fiind strâns legat de evoluția grupului și capacitatea de asimilare a fiecărui student.
Considerăm că problemele enunțate sunt ușor de înțeles de către studenți, indiferent de profilul liceului absolvit sau de experiența în lucrul cu bazele de date.
Culegerea de față își propune să fie un suport practic de laborator, care să vină în sprijinul studenților prin ghidarea pas cu pas a etapelor necesare realizării aplicațiilor”, se mai spune în „Introducere”.
Referenții științifici ai lucrării sunt: prof. univ. dr. Ștefan Ioan Nițchi, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca; prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, Universitatea Agora; conf. univ. dr. Gabriela Bologa, Universitatea Agora.
Ovidiu Dan

Trimite email

vineri, 17 septembrie 2021