Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

În cadrul ședinței ordinare a CLO

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 13 ianuarie 2014, o conferință de presă cu privire la proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi, marți, 14 ianuarie, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Oradea.

Primarul a prezentat mai multe proiecte, înaintate de către direcția urbanism, Administrația Imobiliară Oradea sau Oradea Transport Local SA.
Două dintre proiectele direcției de urbanism se referă la licitațiile organizate pentru două amplasamente de pe malul Crișului Repede. Este vorba despre așa-numita „Casa pompelor” de lângă podul Dacia, în apropierea Colegiului „Emanuil Gojdu”,  precum și despre amplasamentul situat vizavi de Primărie, pe strada Emilian Chitul. Pentru amplasamentul de pe strada Emilian Chitul, în cursul anului trecut s-a organizat un concurs de arhitectură, iar proiectele care vor sosi la licitație vor trebui să fie în concordanță cu proiectul declarat câștigător.
Pentru ambele amplasamente se optează pentru procedura de concesiune, durata concesiunii fiind în ambele cazuri de 25 de ani. Proiectele pe care posibilii investitori vor să le realizeze trebuie avizate favorabil de CMUAT, iar în cazul amplasamentului de lângă Colegiul „Emanuil Gojdu” criteriile de desemnare a câștigătorului sunt: 40% aspectul urbanistic, 30% valoarea investiției, 30% redevența plătită orașului. În cazul amplasamentului de pe strada Emilian Chitul criteriile de desemnare sunt: 60% valoarea investiției și 40% redevența plătită orașului.
Valoarea redevenței minime în acest caz este de 70 lei/mp/an.
„Scopul municipalității este să ridicăm calitatea acestor zone și în decurs de un an de la finalizarea procedurii de achiziție publică în aceste zone să avem zone de alimentație publică corespunzătoare”, a menționat primarul Ilie Bolojan.
Un alt subiect prezentat de către primar a fost proiectul de hotărâre cu privire la organizarea licitației publice în vederea închirierii de teren, domeniul public al orașului pentru pachete de amplasamente destinate panourilor publicitare.
Astfel, prin HCL 975/2013 s-a aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în municipiul Oradea. Conform prevederilor art. 26 din acest regulament, amplasamentele aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea – domeniul public, destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate prin licitație publică organizată în condițiile legii.
Cele 50 de amplasamente care vor fi scoase la licitație vor fi licitate în pachete de câte 5, fiecare pachet conținând amplasamente situate în toate zonele orașului. Durata de închiriere va fi pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 a lunii următoare semnării contractului de închiriere, iar prețul de pornire a licitației va fi de 1.400 lei/pachet de amplasament/lună. Chiriașul se va obliga, totodată, să obțină autorizația de construire în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului de închiriere și să amplaseze panourile publicitare în cel mult 90 de zile de la data obținerii autorizației de construcție, astfel ca în cursul lunii iunie să avem amplasate noile panouri.
Un alt proiect care va fi discutat în cursul ședinței de consiliu de astăzi se referă la o nouă inițiativă propusă de Oradea Transport Local. Proiectul vizează cetățenii care fac naveta din/în localitățile Borș sau Sânmartin. Începând cu 1 ianuarie 2014, SC OTL SA execută transport public de persoane în cele două comune, din Sânmartin transportând zilnic de exemplu peste 1000 de navetiști.
Pentru a atrage un număr cât mai mare de călători, OTL intenționează să practice un tarif combinat pentru călătorii care își cumpără abonament la OTL. Astfel, noul tarif unic de 110 lei ar permite un număr de călătorii nelimitate în Oradea, respectiv localitățile comunei Sînmartin și permite în același timp și utilizarea mijloacelor de transport comun în Oradea. Această modificare ar permite abonaților o reducere de 20-30 % față de prețul practicat pentru cele două abonamente pe care trebuie să le achiziționeze pentru a veni la serviciu sau la școală.
Tot în ședința ordinară de astăzi, după primirea avizului Autorității Naționale a Funcționarilor Publici, Primăria va supune Consiliului Local spre aprobare noile organigrame ale PMO, AIO, ASCO și Poliția Locală. Intenția primăriei este reducerea cheltuielilor de personal și eficientizarea activității instituției. În total vor fi desființate 56 de posturi, din care în prezent 17 sunt efectiv ocupate. Dintre cele 17 posturi ocupate, 12 vor fi desființate din cadrul aparatului propriu al primăriei, celelalte 5 fiind la Poliția Locală.
Tot în cadrul conferinței primarul Ilie Bolojan a prezentat și stadiul unor proiecte europene derulate de municipalitate.
Astfel, în ceea ce privește pista de biciclete care va lega orașul Berettyoujfalu și Oradea, primarul Ilie Bolojan a anunțat că față de proiectul inițial pista de biciclete se va extinde cu 5 km în Oradea. Au fost obținute autorizațiile de construcție pentru extinderea pistei, iar administrația locală intenționează să obțină avize pentru ca această pistă de biciclete să subtraverseze centura orașului, pista de biciclete legând astfel Oradea de Sânmartin, fapt ce ar crea o legătură directă între Oradea și stațiunea 1 Mai. Lucrările la pista de biciclete au ca termen de finalizare luna septembrie 2014.
Tot în cadrul acestui proiect, Primăria Oradea poartă tratative cu Ministerul Apărării pentru zona dintre strada Universității și strada Feldioarei pentru eliberarea terenului respectiv. Aici se va demola gardul existent, se va trece la defrișarea vegetației existente și curățirea zonei pentru ca administrația locală să poată efectua lucrările de realizare a pistei de biciclete cât mai repede.
Legat de lucrările de realizare a Centrului de afaceri cu produse agroalimentare din Piața Rogerius, Ilie Bolojan a menționat că la finalul anului trecut a avut loc semnarea contractului de execuție. Până la finele acestei luni municipalitatea va preda amplasamentul firmei câștigătoare, urmând ca din primăvara acestui an firma executantă să înceapă lucrările de modernizare la noul centru.
Un alt contract semnat recent este cel pentru revizuirea proiectului tehnic al Ștrandului Municipal, administrația locală urmând să primească înapoi în 60 de zile contractul revizuit. Astfel, la începutul lunii martie se va trece la procedura de achiziție pentru executarea lucrărilor de execuție, până atunci administrația locală va lucra la eliberarea amplasamentului, pentru ca lucrările de modernizare să poate fi executate cât mai repede. Ca urmare, anul acesta ștrandul municipal va fi închis. Jumătate din finanțare este asigurată din fonduri europene, cealaltă jumătate fiind finanțată din bugetul local. Lucrările ar urma să înceapă în perioada mai-iunie 2014 și finalizate până în iunie 2015.
În ceea ce privește proiectul drumului expres preconizat a fi realizat pe malul drept al Crișului Repede, între strada Făcliei și Bdul Ștefan cel Mare, firma proiectantă urmează să predea proiectul tehnic până la sfârșitul lunii, astfel ca în ședința extraordinară din 30 ianuarie să fie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului, precum și culoarul de expropriere, lucrările propriu-zise urmând să înceapă în cursul lunii mai. În paralel, Direcția Tehnică verifică proiectul tehnic al podului Macio, în vederea continuării și finalizării lucrărilor. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 19:37:58 Ora de vară a Europei de Est