Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

În cadrul ședinței ordinare a CLO

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 13 ianuarie 2014, o conferință de presă cu privire la proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi, marți, 14 ianuarie, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Oradea.

Primarul a prezentat mai multe proiecte, înaintate de către direcția urbanism, Administrația Imobiliară Oradea sau Oradea Transport Local SA.
Două dintre proiectele direcției de urbanism se referă la licitațiile organizate pentru două amplasamente de pe malul Crișului Repede. Este vorba despre așa-numita „Casa pompelor” de lângă podul Dacia, în apropierea Colegiului „Emanuil Gojdu”,  precum și despre amplasamentul situat vizavi de Primărie, pe strada Emilian Chitul. Pentru amplasamentul de pe strada Emilian Chitul, în cursul anului trecut s-a organizat un concurs de arhitectură, iar proiectele care vor sosi la licitație vor trebui să fie în concordanță cu proiectul declarat câștigător.
Pentru ambele amplasamente se optează pentru procedura de concesiune, durata concesiunii fiind în ambele cazuri de 25 de ani. Proiectele pe care posibilii investitori vor să le realizeze trebuie avizate favorabil de CMUAT, iar în cazul amplasamentului de lângă Colegiul „Emanuil Gojdu” criteriile de desemnare a câștigătorului sunt: 40% aspectul urbanistic, 30% valoarea investiției, 30% redevența plătită orașului. În cazul amplasamentului de pe strada Emilian Chitul criteriile de desemnare sunt: 60% valoarea investiției și 40% redevența plătită orașului.
Valoarea redevenței minime în acest caz este de 70 lei/mp/an.
„Scopul municipalității este să ridicăm calitatea acestor zone și în decurs de un an de la finalizarea procedurii de achiziție publică în aceste zone să avem zone de alimentație publică corespunzătoare”, a menționat primarul Ilie Bolojan.
Un alt subiect prezentat de către primar a fost proiectul de hotărâre cu privire la organizarea licitației publice în vederea închirierii de teren, domeniul public al orașului pentru pachete de amplasamente destinate panourilor publicitare.
Astfel, prin HCL 975/2013 s-a aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în municipiul Oradea. Conform prevederilor art. 26 din acest regulament, amplasamentele aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea – domeniul public, destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate prin licitație publică organizată în condițiile legii.
Cele 50 de amplasamente care vor fi scoase la licitație vor fi licitate în pachete de câte 5, fiecare pachet conținând amplasamente situate în toate zonele orașului. Durata de închiriere va fi pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 a lunii următoare semnării contractului de închiriere, iar prețul de pornire a licitației va fi de 1.400 lei/pachet de amplasament/lună. Chiriașul se va obliga, totodată, să obțină autorizația de construire în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului de închiriere și să amplaseze panourile publicitare în cel mult 90 de zile de la data obținerii autorizației de construcție, astfel ca în cursul lunii iunie să avem amplasate noile panouri.
Un alt proiect care va fi discutat în cursul ședinței de consiliu de astăzi se referă la o nouă inițiativă propusă de Oradea Transport Local. Proiectul vizează cetățenii care fac naveta din/în localitățile Borș sau Sânmartin. Începând cu 1 ianuarie 2014, SC OTL SA execută transport public de persoane în cele două comune, din Sânmartin transportând zilnic de exemplu peste 1000 de navetiști.
Pentru a atrage un număr cât mai mare de călători, OTL intenționează să practice un tarif combinat pentru călătorii care își cumpără abonament la OTL. Astfel, noul tarif unic de 110 lei ar permite un număr de călătorii nelimitate în Oradea, respectiv localitățile comunei Sînmartin și permite în același timp și utilizarea mijloacelor de transport comun în Oradea. Această modificare ar permite abonaților o reducere de 20-30 % față de prețul practicat pentru cele două abonamente pe care trebuie să le achiziționeze pentru a veni la serviciu sau la școală.
Tot în ședința ordinară de astăzi, după primirea avizului Autorității Naționale a Funcționarilor Publici, Primăria va supune Consiliului Local spre aprobare noile organigrame ale PMO, AIO, ASCO și Poliția Locală. Intenția primăriei este reducerea cheltuielilor de personal și eficientizarea activității instituției. În total vor fi desființate 56 de posturi, din care în prezent 17 sunt efectiv ocupate. Dintre cele 17 posturi ocupate, 12 vor fi desființate din cadrul aparatului propriu al primăriei, celelalte 5 fiind la Poliția Locală.
Tot în cadrul conferinței primarul Ilie Bolojan a prezentat și stadiul unor proiecte europene derulate de municipalitate.
Astfel, în ceea ce privește pista de biciclete care va lega orașul Berettyoujfalu și Oradea, primarul Ilie Bolojan a anunțat că față de proiectul inițial pista de biciclete se va extinde cu 5 km în Oradea. Au fost obținute autorizațiile de construcție pentru extinderea pistei, iar administrația locală intenționează să obțină avize pentru ca această pistă de biciclete să subtraverseze centura orașului, pista de biciclete legând astfel Oradea de Sânmartin, fapt ce ar crea o legătură directă între Oradea și stațiunea 1 Mai. Lucrările la pista de biciclete au ca termen de finalizare luna septembrie 2014.
Tot în cadrul acestui proiect, Primăria Oradea poartă tratative cu Ministerul Apărării pentru zona dintre strada Universității și strada Feldioarei pentru eliberarea terenului respectiv. Aici se va demola gardul existent, se va trece la defrișarea vegetației existente și curățirea zonei pentru ca administrația locală să poată efectua lucrările de realizare a pistei de biciclete cât mai repede.
Legat de lucrările de realizare a Centrului de afaceri cu produse agroalimentare din Piața Rogerius, Ilie Bolojan a menționat că la finalul anului trecut a avut loc semnarea contractului de execuție. Până la finele acestei luni municipalitatea va preda amplasamentul firmei câștigătoare, urmând ca din primăvara acestui an firma executantă să înceapă lucrările de modernizare la noul centru.
Un alt contract semnat recent este cel pentru revizuirea proiectului tehnic al Ștrandului Municipal, administrația locală urmând să primească înapoi în 60 de zile contractul revizuit. Astfel, la începutul lunii martie se va trece la procedura de achiziție pentru executarea lucrărilor de execuție, până atunci administrația locală va lucra la eliberarea amplasamentului, pentru ca lucrările de modernizare să poate fi executate cât mai repede. Ca urmare, anul acesta ștrandul municipal va fi închis. Jumătate din finanțare este asigurată din fonduri europene, cealaltă jumătate fiind finanțată din bugetul local. Lucrările ar urma să înceapă în perioada mai-iunie 2014 și finalizate până în iunie 2015.
În ceea ce privește proiectul drumului expres preconizat a fi realizat pe malul drept al Crișului Repede, între strada Făcliei și Bdul Ștefan cel Mare, firma proiectantă urmează să predea proiectul tehnic până la sfârșitul lunii, astfel ca în ședința extraordinară din 30 ianuarie să fie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului, precum și culoarul de expropriere, lucrările propriu-zise urmând să înceapă în cursul lunii mai. În paralel, Direcția Tehnică verifică proiectul tehnic al podului Macio, în vederea continuării și finalizării lucrărilor. (Biroul de presă)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:11:54 Ora de vară a Europei de Est