Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

În cadrul ședinței ordinare a CLO

Proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi

Primarul Ilie Bolojan a susținut ieri, 13 ianuarie 2014, o conferință de presă cu privire la proiectele de hotărâri care vor fi dezbătute astăzi, marți, 14 ianuarie, în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Oradea.

Primarul a prezentat mai multe proiecte, înaintate de către direcția urbanism, Administrația Imobiliară Oradea sau Oradea Transport Local SA.
Două dintre proiectele direcției de urbanism se referă la licitațiile organizate pentru două amplasamente de pe malul Crișului Repede. Este vorba despre așa-numita „Casa pompelor” de lângă podul Dacia, în apropierea Colegiului „Emanuil Gojdu”,  precum și despre amplasamentul situat vizavi de Primărie, pe strada Emilian Chitul. Pentru amplasamentul de pe strada Emilian Chitul, în cursul anului trecut s-a organizat un concurs de arhitectură, iar proiectele care vor sosi la licitație vor trebui să fie în concordanță cu proiectul declarat câștigător.
Pentru ambele amplasamente se optează pentru procedura de concesiune, durata concesiunii fiind în ambele cazuri de 25 de ani. Proiectele pe care posibilii investitori vor să le realizeze trebuie avizate favorabil de CMUAT, iar în cazul amplasamentului de lângă Colegiul „Emanuil Gojdu” criteriile de desemnare a câștigătorului sunt: 40% aspectul urbanistic, 30% valoarea investiției, 30% redevența plătită orașului. În cazul amplasamentului de pe strada Emilian Chitul criteriile de desemnare sunt: 60% valoarea investiției și 40% redevența plătită orașului.
Valoarea redevenței minime în acest caz este de 70 lei/mp/an.
„Scopul municipalității este să ridicăm calitatea acestor zone și în decurs de un an de la finalizarea procedurii de achiziție publică în aceste zone să avem zone de alimentație publică corespunzătoare”, a menționat primarul Ilie Bolojan.
Un alt subiect prezentat de către primar a fost proiectul de hotărâre cu privire la organizarea licitației publice în vederea închirierii de teren, domeniul public al orașului pentru pachete de amplasamente destinate panourilor publicitare.
Astfel, prin HCL 975/2013 s-a aprobat Regulamentul de organizare și desfășurare a activității de publicitate, reclamă și afișaj în municipiul Oradea. Conform prevederilor art. 26 din acest regulament, amplasamentele aflate în proprietatea sau în administrarea municipiului Oradea – domeniul public, destinate montării mijloacelor de publicitate vor fi închiriate prin licitație publică organizată în condițiile legii.
Cele 50 de amplasamente care vor fi scoase la licitație vor fi licitate în pachete de câte 5, fiecare pachet conținând amplasamente situate în toate zonele orașului. Durata de închiriere va fi pe o perioadă de 5 ani, începând cu data de 1 a lunii următoare semnării contractului de închiriere, iar prețul de pornire a licitației va fi de 1.400 lei/pachet de amplasament/lună. Chiriașul se va obliga, totodată, să obțină autorizația de construire în cel mult 30 de zile de la data semnării contractului de închiriere și să amplaseze panourile publicitare în cel mult 90 de zile de la data obținerii autorizației de construcție, astfel ca în cursul lunii iunie să avem amplasate noile panouri.
Un alt proiect care va fi discutat în cursul ședinței de consiliu de astăzi se referă la o nouă inițiativă propusă de Oradea Transport Local. Proiectul vizează cetățenii care fac naveta din/în localitățile Borș sau Sânmartin. Începând cu 1 ianuarie 2014, SC OTL SA execută transport public de persoane în cele două comune, din Sânmartin transportând zilnic de exemplu peste 1000 de navetiști.
Pentru a atrage un număr cât mai mare de călători, OTL intenționează să practice un tarif combinat pentru călătorii care își cumpără abonament la OTL. Astfel, noul tarif unic de 110 lei ar permite un număr de călătorii nelimitate în Oradea, respectiv localitățile comunei Sînmartin și permite în același timp și utilizarea mijloacelor de transport comun în Oradea. Această modificare ar permite abonaților o reducere de 20-30 % față de prețul practicat pentru cele două abonamente pe care trebuie să le achiziționeze pentru a veni la serviciu sau la școală.
Tot în ședința ordinară de astăzi, după primirea avizului Autorității Naționale a Funcționarilor Publici, Primăria va supune Consiliului Local spre aprobare noile organigrame ale PMO, AIO, ASCO și Poliția Locală. Intenția primăriei este reducerea cheltuielilor de personal și eficientizarea activității instituției. În total vor fi desființate 56 de posturi, din care în prezent 17 sunt efectiv ocupate. Dintre cele 17 posturi ocupate, 12 vor fi desființate din cadrul aparatului propriu al primăriei, celelalte 5 fiind la Poliția Locală.
Tot în cadrul conferinței primarul Ilie Bolojan a prezentat și stadiul unor proiecte europene derulate de municipalitate.
Astfel, în ceea ce privește pista de biciclete care va lega orașul Berettyoujfalu și Oradea, primarul Ilie Bolojan a anunțat că față de proiectul inițial pista de biciclete se va extinde cu 5 km în Oradea. Au fost obținute autorizațiile de construcție pentru extinderea pistei, iar administrația locală intenționează să obțină avize pentru ca această pistă de biciclete să subtraverseze centura orașului, pista de biciclete legând astfel Oradea de Sânmartin, fapt ce ar crea o legătură directă între Oradea și stațiunea 1 Mai. Lucrările la pista de biciclete au ca termen de finalizare luna septembrie 2014.
Tot în cadrul acestui proiect, Primăria Oradea poartă tratative cu Ministerul Apărării pentru zona dintre strada Universității și strada Feldioarei pentru eliberarea terenului respectiv. Aici se va demola gardul existent, se va trece la defrișarea vegetației existente și curățirea zonei pentru ca administrația locală să poată efectua lucrările de realizare a pistei de biciclete cât mai repede.
Legat de lucrările de realizare a Centrului de afaceri cu produse agroalimentare din Piața Rogerius, Ilie Bolojan a menționat că la finalul anului trecut a avut loc semnarea contractului de execuție. Până la finele acestei luni municipalitatea va preda amplasamentul firmei câștigătoare, urmând ca din primăvara acestui an firma executantă să înceapă lucrările de modernizare la noul centru.
Un alt contract semnat recent este cel pentru revizuirea proiectului tehnic al Ștrandului Municipal, administrația locală urmând să primească înapoi în 60 de zile contractul revizuit. Astfel, la începutul lunii martie se va trece la procedura de achiziție pentru executarea lucrărilor de execuție, până atunci administrația locală va lucra la eliberarea amplasamentului, pentru ca lucrările de modernizare să poate fi executate cât mai repede. Ca urmare, anul acesta ștrandul municipal va fi închis. Jumătate din finanțare este asigurată din fonduri europene, cealaltă jumătate fiind finanțată din bugetul local. Lucrările ar urma să înceapă în perioada mai-iunie 2014 și finalizate până în iunie 2015.
În ceea ce privește proiectul drumului expres preconizat a fi realizat pe malul drept al Crișului Repede, între strada Făcliei și Bdul Ștefan cel Mare, firma proiectantă urmează să predea proiectul tehnic până la sfârșitul lunii, astfel ca în ședința extraordinară din 30 ianuarie să fie aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului, precum și culoarul de expropriere, lucrările propriu-zise urmând să înceapă în cursul lunii mai. În paralel, Direcția Tehnică verifică proiectul tehnic al podului Macio, în vederea continuării și finalizării lucrărilor. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 02:58:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...