Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre modificările aduse Legii Educației Naționale, planul de școlarizare și „cazul” de la Marghita

La conferința de presă de marți

Despre modificările aduse Legii Educației Naționale, planul de școlarizare și „cazul” de la Marghita

La conferința de presă susținută marți, 14 ianuarie 2014, de către inspectorul școlar general Daniel Negrean, au fost abordate trei probleme esențiale: modificările aduse Legii Educației Naționale, planul de școlarizare și lupta pentru scaunul de director de la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita.

Mai exact spus: *Modificări ale Legii Educației Naționale prin OUG 117 din 23.12.2013 *Planul de școlarizare la nivelul județului Bihor și particularizat la nivelul municipiului Oradea *Lămuriri privind situația de la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita.
1.Modificările pe care le aduce Ordonanța de Urgență 117
Durata învățământului obligatoriu devine de 11 clase: învățământul primar (cinci clase), gimnazial (patru) și primii doi ani ai învățământului secundar superior, cu trecerea clasei a IX-a de la ciclul gimnazial, înapoi la ciclul liceal, care are în continuare patru clase.
Definirea învățământului profesional și tehnic ca nivel de sine stătător, cu durata de trei ani  
Prin modificarea Art. 63 este precizată media cu care să funcționeze o clasă de înv. profesional, media fiind de 25 de elevi, nu mai puțin de 15 și nu mai mult de 30, este la fel ca în înv. liceal.
S-a modificat Art. 84 pentru ca și elevii din înv. profesional să poată beneficia de decontarea cheltuielilor de transport în comun cu până la 50%.
Prin ordonanță, se dă dreptul redistribuirii sumelor între unitățile administrativ teritoriale, pentru a se asigura plata salariilor și pentru unitățile de învățământul care au probleme în asigurarea cheltuielilor de personal, dar numai după realizarea unui audit financiar din partea ISJ la unitatea cu probleme.
Potrivit Articolului 253, modificat, dacă un cadru didactic a obținut în ultimii șase ani notă peste 7 la concursul unic de titularizare, el se poate titulariza în condițiile legii.
Precizări legate de plata cheltuielilor de navetă pentru cadrele didactice; decontarea se face astăzi pe două paliere, fie de către consiliile locale, fie se pot face decontări la nivelul unităților de învățământ, dar respectând Ordonanța Guvernului privind un cuantum acordat la un anumit număr de kilometri, ceea ce nu ar însemna o decontare sută la sută; aici lucrurile nu sunt foarte clare. Se dorește un act normativ care să reglementeze această situație.
2. Planul de școlarizare
În acest sens, politica a mers în direcția restrângerii numărului de clase, astfel încât să crească efectivele pe clasă pentru asigurarea salariilor tuturor profesorilor și angajaților din sistemul de învățământ. Anul trecut, asigurarea cheltuielilor de personal a fost de 92 la sută, și de 95, după rectificarea bugetară. În urma acestor măsuri, „credem că vom reuși să asigurăm o finanțare mult mai bună, cu aproximativ două procente, și ținând cont și de faptul că prin Hotărârea Guvernului care stabilește nivelul costului standard pe nivele de învățământ, toate tarifele s-au majorat cu aproximativ 3%, să putem să nu avem probleme cu plata salariilor”, a precizat dl inspector școlar general Daniel Negrean.
Prin proiectele planului de școlarizare, la nivelul județului Bihor au fost propuse 226 de clase de-a IX-a, dar la nivel de inspectorat au fost stabilite doar 199 de clase, incluzând și clasele de profesională. În municipiul Oradea, se dorește funcționarea cu 101 clase. „Dezvoltarea, promovarea învățământului profesional trebuie făcută ținându-se cont, în special, de solicitările care vin de la mediu economic”, a ținut să sublinieze inspectorul școlar general.
Anul trecut la nivelul clasei a VIII-a s-a înregistrat un abandon de 411 elevi (reprezentând 7%), elevi care nu s-au regăsit în clasa a IX-a.
„Pentru a reduce acest abandon școlar e necesar să creăm clase de liceu cât mai aproape de domiciliul elevilor”, consideră generalul ISJ. Cei din comuna Avram Iancu, spre exemplu, au venit cu ideea înființării în localitate a unei școli profesionale cu specializarea agricultură ecologică.
3. „Lupta pentru putere” (și pentru scaunul de director) la Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita
La acest colegiu au apărut, în timp, probleme legate de funcționarea asociației de părinți, de uniformă, de colectarea fișelor fiscale și a fondului clasei. În luna septembrie, o echipă a ISJ, în frunte cu dl inspector școlar general, a descins la acest colegiu, încercând să afle care sunt nemulțumirile. „Am descoperit că existau anumite tensiuni în rândul cadrelor didactice legate de activitatea domnului director Sas Marcel. Am dorit să aflu părerea lor”. Din chestionarele aplicate chiar de dl director a reieșit că erau mai mulți cei care nu mai doreau manager. Datorită succeselor obținute la nivel național, dar și în plan instructiv-educativ, nu s-a luat decizia de schimbare a dlui director, dar s-a instituit o inspecție generală la nivelul colegiului care să vizeze toate aspectele. Astfel a fost evaluat fiecare cadru didactic și activitatea managerială a celor trei directori (un director și doi directori adjuncți), s-au dat chestionare elevilor și părinților, a avut loc și o întâlnire cu președinții consiliilor reprezentative ale părinților. „Am observat o detensionare a situației, în sensul că părinții au recunoscut că s-au făcut lucruri bune în școală, că lucrurile merg bine, doar că a existat o anumită problemă legată de comunicarea unor decizii…Acest fond al școlii este un subiect foarte sensibil, chiar dacă el nu este ilegal, el este legal, dar nu este obligatoriu. Nu este voie să obligi niciun părinte că trebuie să facă acest lucru. Ba mai mult, în această activitate nu trebuie să fie implicat niciun cadru didactic și nici directorul…
Nu trebuie să obligi și să faci concurență și concurs la nivelul unităților de învățământ sau la nivelul clasei care clasă adună cât mai multe fișe fiscale. Aici măsura a fost un pic prea dură și exagerată și din acest punct de vedere am recomandat să se renunțe la această practică, lucru care s-a și întâmplat”. După această relatare a problemelor cunoscute de inspectorul școlar general, s-a trecut la „explozia” din mass-media, la cele două sesizări, una semnată de 16 profesori din școală și o sesizare semnată de 10 părinți, sesizări care s-au dovedit a fi falsuri. „Adică toți cei 16 profesori care apar cu nume și prenume pe această sesizare au recunoscut, au și dat declarații, în nume personal, directorului școlii și eu am avut o întâlnire și am un proces verbal în care toți spun că nu au legătură și nu susțin această sesizare, ba mai mult, regretă că li s-a folosit identitatea, punându-i într-o situație dificilă în relație cu ceilalți colegi. Am vorbit cu părinții, telefonic, mi-au spus același lucru că ei cunoșteau de aspectele de fond, dar nu au înaintat o adresă, o sesizare către agențiile de presă, ba mai mult că nu au semnat această adresă și nimeni nu le-a solicitat să facă acest lucru. Deci, cumva s-au folosit de identitatea lor, fără să le fie permis acest lucru. Evident că aici ne aflăm într-o situație în care continuă, într-un mod neelegant, care nu are nimic de a face cu școala, lupta pentru putere, din punctul meu de vedere. Am recomandat din nou conducerii școlii că dacă încă o dată lucrurile astea nu se vor rezolva și cei care conduc școala nu înțeleg că ei au fost investiți cu o anumită autoritate și trebuie să-și facă meseria până la sfârșitul anului școlar sau mă rog dacă anumite lucruri se vor dovedi adevărate, pentru că mai sunt câteva semnale, adică câteva aspecte care trebuie să le lămurim, atunci e o altă decizie. Dar dacă nu, nu e normal să târăști o școală într-o luptă pentru putere, care nu știu, e cumva alimentată și din exterior, eu așa o văd, susține dl inspector școlar general Daniel Negrean.
Profesorii și părinții sunt consternați de faptul că cineva le-a folosit identitatea, ba mai mult, vor să facă o plângere penală. Eu m-am consultat cu juridicul de la noi, să vedem dacă și noi vom face o plângere penală, dar cumva nu noi suntem direct implicați în aspectul acesta. Sunt acolo oameni care doresc să-și promoveze în conducerea școlii pe cineva”, a concluzionat dl inspector școlar general Daniel Negrean.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 14:48:26 Ora de vară a Europei de Est