Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective

În cel de-al 128-lea an al existenței sale

Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective

În general, finalul de an este un bun moment de a analiza ce ai lăsat în urmă, ce ai realizat, cât din ce ți-ai propus ai îndeplinit.

Folosim acest schimb de ștafetă între anii 2013 și 2014 pentru a face o scurtă trecere în revistă a activităților din școala noastră în anul care a trecut și câteva gânduri ale colectivului școlii pentru anul în care am pășit de curând.
Care este cartea de vizită a Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș”?
Considerăm că este o îmbinare de „Cultură – Tehnologie – Inovație – Creativitate”.
Care este viziunea școlii?
„Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș – școală care asigură o dezvoltare armoniosă a personalității tinerilor și pregătirea profesională a acestora pentru a se putea integra cu succes pe piața locală, națională și europeană a muncii”.
Care este misiunea școlii?
„Misiunea Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș este să asigure un învățământ performant, adecvat nevoilor beneficiarilor de educație, susținut prin cultivarea spiritului didactic și științific, prin perfecționarea continuă a bazei tehnico-materiale și prin adaptarea curriculum-ului la dinamica societății”.
Bilanțul nostru va face referire la perioada septembrie – decembrie 2013, cuprinsă în anul școlar în care ne găsim.
Am început anul școlar cu 35 de clase din care 4 de gimnaziu, 26 de liceu și 5 de școală profesională. Am continuat să modernizăm spațiile de învățare: cabinete, laboratoare, săli de clasă, ateliere. Au fost reabilitate grupurile sanitare, cantina școlii, dormitoarele din Internat etc.
La nivelul școlii au fost scrise mai multe proiecte cu impact local, județean, regional, național și internațional. Suntem parteneri în proiecte inițiate de colegi din țară sau străinătate. Vom enumera câteva din proiectele inițiate de noi cu menționarea principalelor activități.
1. proiecte internaționale, derulate pe platforma eTwinning, comunitatea școlilor din Europa.
- Mathematics and the recipe that reunites our family (fondatori), 5 parteneri din Polonia, Italia, Republica Moldova și România;
- Correspondencia Francia Rumania/ Correspondance France Roumanie 2013-2014 (fondatori), 3 parteneri din Franța și România;
- Christmas cards exchange – 19 parteneri din Franța, Polonia, Spania, Cehia, Marea Britanie, Grecia, Lituania, Turcia și România;
- Professional situations - 9 parteneri din Polonia, Cehia, Franța, Turcia și România;
- Halloween in my school - 10 parteneri din Turcia și România.
2. proiecte naționale și regionale (aprobate de ISJ Bihor, se așteaptă avizul MEN):
- Expoziție – Concurs Național de Machete „Învăț, Știu, Aplic”, 8 mai 2014, domeniul tehnic;
- „Suflet lângă suflet, inimă lângă inimă”, domeniul social, ianuarie 2014 – octombrie 2014;
- Concurs  „Utilizarea calculatorului în reprezentările grafice”, domeniul tehnic;  aprilie 2014
3. proiecte județene (aprobate de ISJ Bihor)
- „Dincolo de literatură”, domeniul artistic, literatură, teatru;
- Concurs de obiceiuri și tradiții „Dăinuim prin cânt și joc!”, domeniul cultural-artistic;
- „Rendez-vous între culturi”, domeniul cultural-artistic axat pe culturi și civilizații, arte vizuale, teatru, muzică și dans;
- „Reprezentăm Europa!” - expoziție-concurs, domeniul: educație civică, voluntariat, proiecte caritabile;
- Proiectul TINEREÞII (Tradiție+ Inițiativă+ Năzuințe+ Entuziasm+ Responsabilitate+ Eficiență+ Þinte+ Intuiție+ Implicare) – cu activitățile pliate pe noțiunea de „voluntariat”, îmbinând tradiția, spiritul competitiv, activități de responsabilitate socială și de promovare a tipăririi revistelor școlare, domeniul educație civică, voluntariat, proiecte caritabile;
- „Micul întreprinzător” – concurs și expoziție, domeniul științific;
4. proiecte locale
- „Contribuția beiușenilor la istoria națională”, domeniul: educație civică, voluntariat, proiecte caritabile
- „Sport, drumeție, călătorie și divertisment”, domeniul sportiv-turistic
Activitățile acestor proiecte sunt diseminate pe pagina școlii (http://ciordas.ro/) pe măsură ce ele se finalizează.
Elevii școlii participă la cursurile oferite de Academia locală „Cisco”, învățând tainele administratorilor de rețea și cursurile ECDL, pentru a obține permisul european.
Ce planuri are „echipa de la Ciordaș”? Enumerăm câteva priorități din agenda noastră.
- Se intensifică pregătirea pentru olimpiadele și concursurile școlare. Dorim să depășim performanțele anului școlar 2012-2013 când olimpicii noștri au obținut la etapa județeană: 6 premii I, 4 premii II, 4 premii III și 11 mențiuni; iar „cei mai buni dintre cei buni” au obținut la etapa națională 1 premiul I, 1 premiul II, 1 mențiune la Concursul de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici”.
- Prin ore de consultații, pregătiri remediale, desfășurate în școală, îndrumăm elevii pentru reușita lor la Simulări, Examene Naționale, Bacalaureat, Competențe, Atestate, etc.
- Cadrele didactice, împreună cu Consiliul Școlar al Elevilor, pregătim Zilele Școlii, care în acest an se vor desfășura în perioada 5-9 mai 2014. Anul acesta aniversăm 128 ani de la înființarea școlii. În cadrul săptămânii „Porților Deschise” vom aștepta absolvenții claselor a VIII-a să ne viziteze, să le prezentăm oferta noastră, să îi ajutăm ca împreună cu familiile lor, să aleagă profilul potrivit fiecăruia, care să le dezvolte competențele pentru a se integra și a avea succes pe piața muncii.
- Ce oferim viitorilor „boboci” din clasa a IX-a (2014-2015)?
În cadrul profilului tehnic, ne-am propus 4 clase, în domeniul pregătirii de bază: fabricarea produselor din lemn (1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale), construcții instalații și lucrări publice (1 clasă, care pregătește tehnicieni desenatori pentru construcții și instalații), mecanică (1 clasă de CAD - Proiectare asistată de calculator și 1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale).
În cadrul profilului servicii, ne propunem 4 clase, în domeniul pregătirii de bază: turism și alimentație (1), economic (1), comerț (1), estetica și igiena corpului omenesc (1 clasă care, după absolvirea clasei a IX-a va urma ruta școlii profesionale, elevii primind calificarea de coafor - stilist).
În cadrul profilului resurse naturale și protecția mediului, vrem să realizăm 1 clasă, în domeniul industrie alimentară (1).
- La gimnaziu oferim viitorilor elevi din clasa a V-a (2014-2015), curs opțional de „Educație pentru sănătate”, „Prietenul meu calculatorul”, studiul limbii germane în cadrul ofertei catedrei de limbi moderne, cercuri de matematică, folclor, arte plastice.
- Paralel cu activitățile enumerate mai sus încurajăm elevii noștri să intre în competiții cu colegii lor prin participarea la concursuri și întreceri tematice. În mult așteptatele vacanțe vom porni cu elevii noștri în drumeții, excursii, tabere răsplătindu-i, împreună cu părinții lor, pentru performanțele lor din timpul anului școlar. 
Câteva imagini surprinse la activitățile educative din acest an, 2013, sunt înserate și în acest articol.
Invităm cu această ocazie și cititorii revistei să spunem împreună: La mulți ani, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, la a 128-a aniversare!
Director,
prof. ing. Rodica Monenciu
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș - bilanț și perspective.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:02:19 Ora de vară a Europei de Est