Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014

Poate vă interesează

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014

Viceprimarul Municipiului Oradea, dl. Ovidiu Mureșan, împreună cu directorul executiv al Direcției Economice, dl. Eduard Florea, a susținut joi, 16 ianuarie 2014, o conferință de presă, în cadrul căreia a prezentat proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014.

Bugetul consolidat reprezintă documentul oficial de prezentare a bugetului de venituri și cheltuieli al oricărei autorități publice locale din România, fiind reglementat de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și Legea bugetului de stat pe anul 2014  nr. 356/2013.
El reprezintă expresia politicilor sociale, economice, de dezvoltare etc. a autorității locale prin proiectele publice propuse și responsabilitățile stabilite ordonatorilor de credite.
Instituțiile publice care gestionează bugetul public al municipiului Oradea, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite în subordinea ordonatorului principal de credite – primarul municipiului Oradea sunt următorii:
*Unitățile de învățământ preuniversitar de stat       
*Administrația Social Comunitară Oradea (inclusiv Creșa Oradea)
*Centrul de Îngrijire de Zi
*Administrația Imobiliară Oradea
*Poliția Locală
*Clubul Sportiv Municipal Oradea   
Pentru anul 2014, este propus un proiect de buget consolidat al municipiului Oradea, structurat astfel:
I.La venituri – sunt estimate venituri în sumă de 1.036.434.558 lei, ținând cont de politica fiscală aprobată de Consiliul local al municipiului Oradea pe anul 2014, de prelevările de la bugetul de stat, sumele atrase cu titlul de surse rambursabile (credite) și cele nerambursabile.
II.La cheltuieli – resursele au fost alocate pentru susținerea cheltuielilor operaționale cu funcționarea instituțiilor și serviciilor publice în sumă de 559.445.480 lei și pentru cheltuielile cu investițiile în sumă de 476.989.080 lei, reprezentând un total de cheltuieli de finanțat în valoare de 1.036.434.558 lei.
Veniturile bugetului consolidat înregistrează o creștere față de valorile realizate în anul precedent de 37%, pe fondul planificării atragerii unor surse nerambursabile și a prelevărilor de la bugetul de stat pentru obiective de investiții.
Excedentul anului precedent în sumă de 14.544.660 lei a provenit parțial din prefinanțarea unor proiecte nerambursabile (4.248.470 lei) diferența de 10.296.190 lei reprezentând excedent din anul curent credite bugetare necheltuite.
Conform explicațiilor date de  Eduard Florea veniturile publice se compun în procent de 26 % din prelevări de la bugetul de stat, din venituri proprii în procent de 23 % și fonduri UE 21 %.
Cheltuielile bugetului public se clasifică după natura lor în cheltuieli operaționale și de capital, exprimând preocuparea și capacitatea autorității publice de a asigura fondurile necesare funcționării serviciilor și dezvoltării publice.
Analizând reprezentarea grafică a structurării cheltuielilor publice constatăm păstrarea unui nivel ridicat al investițiilor publice finanțate din bugetului consolidat al municipiului Oradea pe fondul atragerii de fonduri nerambursabile. Cheltuielile operaționale cresc pe fondul majorării cheltuielilor cu serviciul datoriei publice și cu serviciile publice.
Ponderile cele mai mari în cadrul cheltuielilor le au cheltuielile cu serviciile publice, funcționarea instituțiilor publice, asistența socială și serviciul datoriei publice locale.
Serviciile publice finanțate din bugetul consolidat al municipiului Oradea includ:
Iluminatul public
*lucrări de extindere, modernizare și întreținere a rețelei publice de iluminat;
*consumul de energie electrică privind funcționarea acesteia;
Străzile – lucrările de întreținere, extindere și modernizare;
Salubritatea – salubritatea spațiilor aparținând domeniului public;
Spațiile verzi – întreținerea și amenajarea de spații verzi;
Programele sociale finanțate din bugetul consolidat al municipiului Oradea includ:
*remunerația însoțitorilor persoanelor cu handicap;
*indemnizațiile persoanelor cu handicap;
*ajutoare sociale pentru asigurarea venitului minim garantat;
*ajutoare pentru încălzirea locuințelor;
*suportarea integrală sau parțială a costurilor de transport pe mijloacele de transport public ale unor categorii sociale: persoane cu handicap, însoțitorii acestora, pensionari, deportați, elevi, alte categorii de persoane cu deficiențe.
Acordarea de subvenții operatorilor locali de servicii publice – producerea și distribuția de energie termică, transport în comun de călători și activitățile derulate de SC ADP SA – asigură prestarea acestor servicii la nivelul standardelor și în condițiile unor tarife accesibile beneficiarilor acestor servicii.
Serviciul datoriei publice în anul 2014 este în creștere față de 2013, urmare a rambursării ratelor aferente creditelor contractate de la Dexia, BEI, BRD, Hypo Bank și BCR, precum și a contractării unor noi finanțări rambursabile pentru susținerea cofinanțării proiectelor europene.
„Primăria municipiului Oradea va continua și în 2014 obiectivele de investiții începute, precum: refacerea Planului Urbanistic general al municipiului, finalizarea complexului multifuncțional cu parcaje supraetajate zona Tribunalului Bihor, construirea stațiilor transbordare, lucrările de extindere rețele de apă și canalizare – 10 străzi, lucrările la școlile gimnaziale nr.16 și nr. 11, reabilitarea paramentului exterior și reparație învelitori la Palatul Vulturul Negru din Oradea, precum și reabilitarea corpului J din Cetatea Oradea, dar vom avea și investiții noi atât obiective corelate cu lucrări de investiții finanțate din fonduri europene, modernizare străzi în cartiere vechi, cât și obiective de investiții cu plata amânată în anii următori”, a declarat la finalul conferinței directorul economic Eduard Florea.
În data de 15 ianuarie 2014, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și ale prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale s-a publicat la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2014.
Până în data de 29 ianuarie 2014, se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Oradea, în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2014 poate fi consultat prin intermediul afișierului Primăriei Municipiului Oradea.
Execuția bugetară și administrarea creanțelor fiscale în 2013
Ca și în anii anteriori, managementul financiar al orașului s-a bazat pe venituri și cheltuieli publice, iar municipiul Oradea a avut un buget al dezvoltării și al serviciilor publice de calitate. Totodată, s-a păstrat echilibrul bugetar și au fost îndeplinite obiectivele privind veniturile proprii ale municipalității și au fost asigurate resursele pentru finanțarea principalelor programe de investiții, cu toate că bugetul public a fost afectat de probleme financiare ale operatorului local de energie termică.
Viceprimarul Ovidiu Mureșan a arătat că principiile bugetare de gestionare a investițiilor publice s-au axat pe: reducerea cheltuielilor publice (renegocieri tarife, renegocierea condițiilor de creditare, cererea de plată alternativă pentru creditul bancar), astfel încât anul 2013 a adus cel mai redus nivel al sumelor trase din creditele bancare.
Sinteza execuției bugetare a fost prezentată de directorul Eduard Florea, care a menționat că gradul de realizare a prevederilor bugetare privind veniturile în anul 2013 a fost de 87%, ceea ce înseamnă o descreștere de venituri față de anul anterior cu 8%. Veniturile proprii au fost realizate în proporție de 100%, comparativ cu anii precedenți, iar fondurile nerambursabile înregistrează o creștere semnificativă prin implementarea unui număr considerabil de proiecte, însă veniturile încasate sunt sub nivelul bugetat.
Asemănător anilor precedenți, prelevările din bugetul de stat sunt afectate și în anul 2013 de întârzierea transmiterii sumelor pentru proiecte finanțate sau cofinanțate din bugetul de stat.
Directorul economic a subliniat faptul că, în ceea ce  privește structura investițiilor publice în anul 2013, s-au continuat programele de investiții în reabilitarea străzilor, a rețelelor de apă și canalizare, reabilitarea fondului imobiliar, a spațiilor verzi, ponderea cheltuielilor cu investițiile în totalul cheltuielilor publice fiind de 25%.
În ceea ce privește datoria publică a municipiului, în anul 2013, au fost contractate 2 împrumuturi: unul pentru achitarea arieratelor către SC Electrocentrale, iar celălalt pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
În urma unor tratative și renegocieri, la finalul anului 2013, soldul creditelor contractate de municipalitate au fost de aproximativ 286.419.789 lei.
Biroul de presă

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 02:53:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...