Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014

Poate vă interesează

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014

Viceprimarul Municipiului Oradea, dl. Ovidiu Mureșan, împreună cu directorul executiv al Direcției Economice, dl. Eduard Florea, a susținut joi, 16 ianuarie 2014, o conferință de presă, în cadrul căreia a prezentat proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014.

Bugetul consolidat reprezintă documentul oficial de prezentare a bugetului de venituri și cheltuieli al oricărei autorități publice locale din România, fiind reglementat de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale și Legea bugetului de stat pe anul 2014  nr. 356/2013.
El reprezintă expresia politicilor sociale, economice, de dezvoltare etc. a autorității locale prin proiectele publice propuse și responsabilitățile stabilite ordonatorilor de credite.
Instituțiile publice care gestionează bugetul public al municipiului Oradea, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite în subordinea ordonatorului principal de credite – primarul municipiului Oradea sunt următorii:
*Unitățile de învățământ preuniversitar de stat       
*Administrația Social Comunitară Oradea (inclusiv Creșa Oradea)
*Centrul de Îngrijire de Zi
*Administrația Imobiliară Oradea
*Poliția Locală
*Clubul Sportiv Municipal Oradea   
Pentru anul 2014, este propus un proiect de buget consolidat al municipiului Oradea, structurat astfel:
I.La venituri – sunt estimate venituri în sumă de 1.036.434.558 lei, ținând cont de politica fiscală aprobată de Consiliul local al municipiului Oradea pe anul 2014, de prelevările de la bugetul de stat, sumele atrase cu titlul de surse rambursabile (credite) și cele nerambursabile.
II.La cheltuieli – resursele au fost alocate pentru susținerea cheltuielilor operaționale cu funcționarea instituțiilor și serviciilor publice în sumă de 559.445.480 lei și pentru cheltuielile cu investițiile în sumă de 476.989.080 lei, reprezentând un total de cheltuieli de finanțat în valoare de 1.036.434.558 lei.
Veniturile bugetului consolidat înregistrează o creștere față de valorile realizate în anul precedent de 37%, pe fondul planificării atragerii unor surse nerambursabile și a prelevărilor de la bugetul de stat pentru obiective de investiții.
Excedentul anului precedent în sumă de 14.544.660 lei a provenit parțial din prefinanțarea unor proiecte nerambursabile (4.248.470 lei) diferența de 10.296.190 lei reprezentând excedent din anul curent credite bugetare necheltuite.
Conform explicațiilor date de  Eduard Florea veniturile publice se compun în procent de 26 % din prelevări de la bugetul de stat, din venituri proprii în procent de 23 % și fonduri UE 21 %.
Cheltuielile bugetului public se clasifică după natura lor în cheltuieli operaționale și de capital, exprimând preocuparea și capacitatea autorității publice de a asigura fondurile necesare funcționării serviciilor și dezvoltării publice.
Analizând reprezentarea grafică a structurării cheltuielilor publice constatăm păstrarea unui nivel ridicat al investițiilor publice finanțate din bugetului consolidat al municipiului Oradea pe fondul atragerii de fonduri nerambursabile. Cheltuielile operaționale cresc pe fondul majorării cheltuielilor cu serviciul datoriei publice și cu serviciile publice.
Ponderile cele mai mari în cadrul cheltuielilor le au cheltuielile cu serviciile publice, funcționarea instituțiilor publice, asistența socială și serviciul datoriei publice locale.
Serviciile publice finanțate din bugetul consolidat al municipiului Oradea includ:
Iluminatul public
*lucrări de extindere, modernizare și întreținere a rețelei publice de iluminat;
*consumul de energie electrică privind funcționarea acesteia;
Străzile – lucrările de întreținere, extindere și modernizare;
Salubritatea – salubritatea spațiilor aparținând domeniului public;
Spațiile verzi – întreținerea și amenajarea de spații verzi;
Programele sociale finanțate din bugetul consolidat al municipiului Oradea includ:
*remunerația însoțitorilor persoanelor cu handicap;
*indemnizațiile persoanelor cu handicap;
*ajutoare sociale pentru asigurarea venitului minim garantat;
*ajutoare pentru încălzirea locuințelor;
*suportarea integrală sau parțială a costurilor de transport pe mijloacele de transport public ale unor categorii sociale: persoane cu handicap, însoțitorii acestora, pensionari, deportați, elevi, alte categorii de persoane cu deficiențe.
Acordarea de subvenții operatorilor locali de servicii publice – producerea și distribuția de energie termică, transport în comun de călători și activitățile derulate de SC ADP SA – asigură prestarea acestor servicii la nivelul standardelor și în condițiile unor tarife accesibile beneficiarilor acestor servicii.
Serviciul datoriei publice în anul 2014 este în creștere față de 2013, urmare a rambursării ratelor aferente creditelor contractate de la Dexia, BEI, BRD, Hypo Bank și BCR, precum și a contractării unor noi finanțări rambursabile pentru susținerea cofinanțării proiectelor europene.
„Primăria municipiului Oradea va continua și în 2014 obiectivele de investiții începute, precum: refacerea Planului Urbanistic general al municipiului, finalizarea complexului multifuncțional cu parcaje supraetajate zona Tribunalului Bihor, construirea stațiilor transbordare, lucrările de extindere rețele de apă și canalizare – 10 străzi, lucrările la școlile gimnaziale nr.16 și nr. 11, reabilitarea paramentului exterior și reparație învelitori la Palatul Vulturul Negru din Oradea, precum și reabilitarea corpului J din Cetatea Oradea, dar vom avea și investiții noi atât obiective corelate cu lucrări de investiții finanțate din fonduri europene, modernizare străzi în cartiere vechi, cât și obiective de investiții cu plata amânată în anii următori”, a declarat la finalul conferinței directorul economic Eduard Florea.
În data de 15 ianuarie 2014, în conformitate cu prevederile Legii nr. 215/2001 privind administrația publică locală și ale prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale s-a publicat la afișierul Primăriei Municipiului Oradea - Direcția Economică, Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2014.
Până în data de 29 ianuarie 2014, se pot formula propuneri privitoare la acest material la Centrul de Informații cu Publicul din cadrul Primăriei Municipiului Oradea, în format electronic la adresa de e-mail: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru anul 2014 poate fi consultat prin intermediul afișierului Primăriei Municipiului Oradea.
Execuția bugetară și administrarea creanțelor fiscale în 2013
Ca și în anii anteriori, managementul financiar al orașului s-a bazat pe venituri și cheltuieli publice, iar municipiul Oradea a avut un buget al dezvoltării și al serviciilor publice de calitate. Totodată, s-a păstrat echilibrul bugetar și au fost îndeplinite obiectivele privind veniturile proprii ale municipalității și au fost asigurate resursele pentru finanțarea principalelor programe de investiții, cu toate că bugetul public a fost afectat de probleme financiare ale operatorului local de energie termică.
Viceprimarul Ovidiu Mureșan a arătat că principiile bugetare de gestionare a investițiilor publice s-au axat pe: reducerea cheltuielilor publice (renegocieri tarife, renegocierea condițiilor de creditare, cererea de plată alternativă pentru creditul bancar), astfel încât anul 2013 a adus cel mai redus nivel al sumelor trase din creditele bancare.
Sinteza execuției bugetare a fost prezentată de directorul Eduard Florea, care a menționat că gradul de realizare a prevederilor bugetare privind veniturile în anul 2013 a fost de 87%, ceea ce înseamnă o descreștere de venituri față de anul anterior cu 8%. Veniturile proprii au fost realizate în proporție de 100%, comparativ cu anii precedenți, iar fondurile nerambursabile înregistrează o creștere semnificativă prin implementarea unui număr considerabil de proiecte, însă veniturile încasate sunt sub nivelul bugetat.
Asemănător anilor precedenți, prelevările din bugetul de stat sunt afectate și în anul 2013 de întârzierea transmiterii sumelor pentru proiecte finanțate sau cofinanțate din bugetul de stat.
Directorul economic a subliniat faptul că, în ceea ce  privește structura investițiilor publice în anul 2013, s-au continuat programele de investiții în reabilitarea străzilor, a rețelelor de apă și canalizare, reabilitarea fondului imobiliar, a spațiilor verzi, ponderea cheltuielilor cu investițiile în totalul cheltuielilor publice fiind de 25%.
În ceea ce privește datoria publică a municipiului, în anul 2013, au fost contractate 2 împrumuturi: unul pentru achitarea arieratelor către SC Electrocentrale, iar celălalt pentru implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
În urma unor tratative și renegocieri, la finalul anului 2013, soldul creditelor contractate de municipalitate au fost de aproximativ 286.419.789 lei.
Biroul de presă

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:30:17 Ora de vară a Europei de Est