Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Să nu încetăm să alergăm în această frumoasă cursă a cititului!”

„Maratonul lecturii”, ediția a VI-a

„Să nu încetăm să alergăm în această frumoasă cursă a cititului!”

Este îndemnul pe care dna Ligia Mirișan, directorul manager al Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” l-a adresat vineri (17 ianuarie 2014) participanților la gala de premiere a celei de-a VI-a ediții a „Maratonului lecturii”.

„Deci, continuăm să alergăm la „Maratonul lecturii”, iar la anul să ne vedem la o nouă ediție de premiere. Doamna Mariana Barna, cea care a tras foarte serios în această cursă (fiind un antrenor foarte bun), o să vă spună tot ce ține de împărțirea premiilor”, a mai adăugat doamna director Ligia Mirișan.
La premierea câștigătorilor, doamna Mariana Barna a început cu campionii lecturii (cei nouă regi și regine, șase la secția română și trei la secția maghiară); cel dintâi premiat a fost regele Mihai Octavian Dan, elev în clasa a VI-a la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, cel mai tare cititor, care a citit peste 100 de cărți, un adevărat îndrăgostit și pasionat de lectură; ca să ajungă rege îi trebuiau doar 70. El a fost urmat de regina Patricia Alice Prodan, din clasa a IX-a de la Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”; următoarea regină a fost Czegle Rebeca din clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială din Sîntandrei; prima regină din clasele III-IV de la secția maghiară a fost Kovacs Erika de la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” (fostă „G. Coșbuc”); la aceeași categorie de vârstă, dar la secția română, rege a fost încoronat Pendea Nicholas, poetul clasei a IV-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan”, clasa dnei profesor dr. Donca Maria, clasa cu cele mai multe premii și mențiuni la actuala ediție - 22: 1 rege, șase premii II, cinci premii III, șapte mențiuni I, trei mențiuni III, plus 8 diplome de participare, total 30; Nicholas a fost urmat de regina gojdistă din clasa a VIII-a Patricia Scorțe și regina Naomi Cioară din clasa a VI-a de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”; ultimii doi regi de la secția maghiară au fost Toth Budai David, de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” și Fodre David de la „Szent Laszlo”. Din cei 83 de concurenți, doi au obținut premiul I: Radu Sur și Cristian Șandor; 11 au obținut premiul al II-lea: Mircea Darius, Olaru Ionuț, Filimon Paula – Elena, Morcovescu Antonia, Olaru Ștefan, Balogh Luca – Rafael, Pop Octavian, Balogh Lois, Cotrău Oana, Voichescu Daria și Moise Bianca; 10 au intrat în posesia premiului al III-lea: Nagy Mercedesz, Derecichei Melania – Ioana, Laza Vanessa, Luncan Ștefania, Mercea Narcisa, Pintea Alesia, Onița Teodora Andreea, Mesaroș Mihai Alexandru, Onița Dan Alex și Petrică Maria; 12 mențiuni I: Bâtea Rareș, Bot Raluca, Olaru Oana, Bonaci Alexandru, Jurca Carina – Andreea, Râtan Luca, Coita Raluca, Pantea Tania, Avram Sergiu, Boldor Elena – Beatrice, Burcă Paul – Emanuel și Popovici George; patru mențiuni II: Bonțe Andrada, Ghiață Carmen, Ilieș Carla și Burz Giulia; patru mențiuni III: Bereanu Ralph Valentin, Borza Diana, Floruț Mara, Fülöp Larisa Bianca; pe lângă cei 52 de premianți, 31 au primit diplome de participare (din cei 83 de cititori care au pornit în cursa de urmărire la actuala ediție): Ilisie Iulia – Mădălina, Săteanu Francisca, Tripa Alexandru, Coita Mădălina, Creț Alexandra, Șandor Doroteea, Teușdea Maria, Bogdan Andreea, Foica Emanuela, Ganea Patrick Andrei, Ivan – Leț Giulia Rafaela, Lasco Jessica, Popovici Alexia, Popovici Luana, Vereș Georgiana, Bot Alesandra, Căbuța Mădălina, Coita Laurențiu, Ghirdan Vanessa – Debora, Mardale Andrada, Meșter Alin, Micula Antonia, Popa Josiane, Someșan Abigail, Șoptirean Paul – Dan, Badea Mihaela, Ciucioiu Roxana, Doroftei George, Fălăuș Adrian, Horváth Boglárka și Mirică Florin.
La secția maghiară, premiile au fost înmânate de directorul adjunct al Bibliotecii, dna Tavaszi Hajnal. Gala s-a încheiat cu un moment artistic prezentat de trei dansatoare (gimnaste) de la LPS „Bihorul”, eleve ale dnei prof. Edit Preoteasa.
Felicitări organizatorilor, dar și cititorilor, care au avut numai de câștigat (cărți, diplome și dulciuri) participând la Maratonul lecturii. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să nu încetăm să alergăm în această frumoasă cursă a cititului!”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:14:11 Ora standard a Europei de Est