Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Unirea Principatelor Române”

Astăzi, la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei

„Unirea Principatelor Române”

În cadrul Centrului de Documentare și Informare al Școlii Gimnaziale „Miron Pompiliu”, Ștei s-a desfășurat, astăzi, vineri, 24 ianuarie 2014, activitatea instructiv - educativă, intitulată: „Unirea Principatelor Române”.

Manifestarea se află la cea de-a VIII-a ediție și face parte din proiectul anual „Ostașii noștri”.
La eveniment au participat dna prof. dr. Rodica Popa, profesor metodist al Casei Corpului Didactic a Județului  Bihor, colaboratori din partea Casei de Cultură „Miron Pompiliu” Ștei,  dna Livia Fodor și dl Marius Dușe, iar din partea conducerii școlii,  doamna director adjunct Angela Vlaș.
Activitatea a debutat cu intonarea Imnului de Stat al României.
Cele două prezentatoare Alexandra Nicoară și Marisa Indrei (din clasa a VII-a C) ne-au introdus în atmosferă, iar dna prof. Ștefana Mihuța ne-a cucerit cu  evocarea actului istoric „Unirea Principatelor Române”.
Din buchetul celor mai frumoase cântece patriotice, elevele Andreea Gruie și Ana-Maria Coste au interpretat ,,Un cântec istoric…”, coordonatori, prof. George Drăgan și Daniela Rada.
Am urmărit apoi un material în PowerPoint și o planșă sugestivă, autori,  elevii clasei a VII-a D, coordonatori prof. doc. Gabriel Vancea și prof. Ștefana Mihuța.
Din  lirica patriotică au fost recitate poeziile: ,,Odă ostașilor români” și ,,Unirea”, de elevii David Vanessa și Robert Rengle (a VIII-a B), Gheban Dacian și Mălina Petriș (a V-a B și C), îndrumători, prof. Adelina Mangra, Ioana Toth, Sanda Merce și Ileana Tomescu. Un moment palpitant, cu priză și „lipici”, a fost  sceneta ,,Moș Ioan Roată și Unirea”, în interpretarea elevilor: Răzvan Fericean, Robert Rengle, Cristian Keșkeș, Nicușor Vaida și Andreea Haneș (din  clasele a VII-a C și a VIII-a B), coordonați de dna bibliotecar inst. Ileana Tomescu și prof. Simona Pantea.
Buchetul de cântece patriotice a fost întregit de Merce Marcela, Ana-Maria Coste și Gruie Andreea, cu: ,,Noi suntem români” și ,,Hora Unirii”, acompaniate la orgă de prof. George Drăgan; moment în care cu toții ne-am prins în hora unirii.
Invitatul nostru special, doamna prof. dr. Rodica Popa, a apreciat munca elevilor și coordonatorilor, responsabilitatea și profesionalismul de care au dat dovadă, după care  a înmânat  diplome elevilor.
Echipa de proiect și organizare (director prof. Georgeta Mușet, director adjunct  prof. Angela Vlaș, consilierul educativ prof. Sanda Merce, Ileana Tomescu, Gabriel Vancea, Adelina Mangra, Simona Pantea și Ioana Toth) a mulțumit distinșilor invitați, recitatorilor, actorilor, artiștilor și profesorilor coordonatori pentru momentul de înaltă trăire și simțire românească.
Ileana Tomescu & Gabriel Vancea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Unirea Principatelor Române”. 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:23:59 Ora standard a Europei de Est